Ja, natuurlijk moet de Geest aan bod komen maar wat ik wel vaker tegen kom dat wij (ik ook) zaken kracht geven door een berijmde Psalm aan te halen , terwijl de onberijmde Psalm (Het Woord van God) het niet of anders zegt.Tiberius schreef:Wat wil je hiermee zeggen? Dat de Geest niet aan bod hoeft te komen?Upquark schreef:Let je er wel op dat je nu dingen gaat roepen op basis van een berijming van de psalm? Het onberijmde (dus echte) psalmvers zegt: HEERE! maak mij Uw wegen bekend, leer mij Uw paden.Wormser schreef:Na de lezing moest ik helaas tot de conclusie komen dat een belangrijk element gemist werd. Er werden veel hartenswaardige dingen gezegd maar ik miste waar de dichter van psalm 25 voor bad. Heere ai maak mij Uwe wegen door Woord en Geest bekend. Het Woord kwam ruim aan bod maar niet de Geest.Grace schreef:Belangrijke boodschap van Simons. Ik vind alleen wel dat sprekers bij Jijdaar veel te weinig tijd krijgen om de boodschap te brengen. Ik geloof maar een kleine 20 minuutjes. Zeker als het gaat over dergelijke thema's moet je de tijd hebben om dat helder uit te leggen.
Andere dingen mogen er ook zijn voor jongeren, maar het Woord moet z'n levensvernieuwende kracht toch doen in de harten.
Ik zal het eens persoonlijk brengen , ik ben wel eens vertroost met de berijmde woorden van Psalm 130
Het was voor mij een teleurstelling dat in de onberijmde Psalm het "Altijd bij U geweest" er niet in staatZo Gij in 't recht wilt treden,
O Heer', en gadeslaan
Onz' ongerechtigheden;
Ach, wie zou dan bestaan?
Maar neen, daar is vergeving
Altijd bij U geweest;Dies wordt Gij, Heer', met beving,
Recht kinderlijk gevreesd.
Laten wij wel beseffen dat de onberijmde Psalmen het Woord van God is.4 Maar bij U is vergeving, opdat Gij gevreesd wordt.