Welk boek ben jij nu aan het lezen?

dennis

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door dennis »

Begonnen in 'Het raadsel van ons leven' van Bavinck.
Isala

Bericht door Isala »

Net uitgelezen: "In al hun benauwdheid".
Pastorale memoires van een Schotse predikant.
Geschreven door Murdoch Campbell (1900 - 1974)

Gekocht n.a.v. een zeer positieve recensie in OSW.
Het sprak mij bijzonder aan!
Hora est!
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Heeft iemand wel eens een boek van Karl Ove Knausgard gelezen?
Bijvoorbeeld zijn autobiografische werk dat zulke goede recensies heeft gekregen?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

'Het zwijgen van Maria Zachea'. Even als tussendoortje voor ik aan 'Opstanding' van Tolstoi begin.
dennis

Bericht door dennis »

Zita schreef:'Het zwijgen van Maria Zachea'. Even als tussendoortje voor ik aan 'Opstanding' van Tolstoi begin.
Sterkte met 'opstanding'. Ik vond het een hele kluif. Die Russen gebruiken ook zoveel namen ...
DDD

Bericht door DDD »

Zita schreef:'Het zwijgen van Maria Zachea'. Even als tussendoortje voor ik aan 'Opstanding' van Tolstoi begin.
Een mooi boek!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

DDD schreef:
Een mooi boek!
Welke van de twee?
'Het zwijgen van Maria Zachea' vind ik mooi. Confronterend ook wel. Het verhaal had het verhaal van één kant van mijn familie kunnen zijn, alleen moet je voor de RKK de GG invullen.
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:
DDD schreef:
Een mooi boek!
Welke van de twee?
'Het zwijgen van Maria Zachea' vind ik mooi. Confronterend ook wel. Het verhaal had het verhaal van één kant van mijn familie kunnen zijn, alleen moet je voor de RKK de GG invullen.
Zita, wat een tempo houd jij er in zeg. ;)
Ik ben net begonnen in Vergeten en vergeven. Ik weet nog niet goed wat ik van dit boek moet vinden.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD

Bericht door DDD »

Zita schreef:
DDD schreef:
Een mooi boek!
Welke van de twee?
Het zwijgen van Maria Zachea vond ik een mooi boek. Ik heb het enkele jaren geleden gelezen.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Goed stuk van Bart-Jan Spruyt in het RD van afgelopen zaterdag, over het lezen van Keller, Bonhoeffer en Lewis:
http://www.refdag.nl/opinie/grote_drie_ ... n_1_943464
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Luther schreef:Goed stuk van Bart-Jan Spruyt in het RD van afgelopen zaterdag, over het lezen van Keller, Bonhoeffer en Lewis:
Wat die man zegt kan ik grotendeels bijvallen. Wil wel opmerken dat de 'fluwelen revolutie' oudere en diepe wortels heeft. Mijns inziens is er veel in de SGP veranderd, al vanaf het aantreden van wijlen ds. Abma in de jaren 60 van de vorige eeuw. Zoals meer, komen zaken niet zomaar uit de lucht vallen. Er is eerst erosie nodig om uit elkaar te groeien. De eerste verontruste SGP'ers werden ten tijde van ds. Abma gesignaleerd. Het getuigenis werd verflauwd en de partij werd langzaam meer oppervlakkiger, door het ontbreken van een bevindelijk getuigenis.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:Goed stuk van Bart-Jan Spruyt in het RD van afgelopen zaterdag, over het lezen van Keller, Bonhoeffer en Lewis:

Ik moet op 10.000 komen dus toch maar even reageren.
1. Volgens mij ging het artikel meer over de veranderende opsteliing van de SGP. De gerichtheid op deze 3 is daar een kenmerk van en volgens mij niet de oorzaak. Heb het artikel met instemming gelezen en deel de zorg van Spruyt.
2 Ik vond de column van van der Tang uit Libanon nog veel waardevoller.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

huisman schreef:

1. Volgens mij ging het artikel meer over de veranderende opsteliing van de SGP. De gerichtheid op deze 3 is daar een kenmerk van en volgens mij niet de oorzaak. Heb het artikel met instemming gelezen en deel de zorg van Spruyt.
Mij ging het er even om dat jij in dit topic mij hebt proberen te overtuigen van het waardevolle van o.a. Lewis. Nu lijk je daar van terug te komen?

(Ik moet je toch even helpen om aan de 10.000 postings te komen.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
huisman

Bericht door huisman »

Luther schreef:
huisman schreef:

Mij ging het er even om dat jij in dit topic mij hebt proberen te overtuigen van het waardevolle van o.a. Lewis. Nu lijk je daar van terug te komen?

(Ik moet je toch even helpen om aan de 10.000 postings te komen.)
Nee hoor ik vind het lezen van Lewis nog steeds waardevol en vooral leuk (Narnia en de Ransom trilogie).

Nu lees ik de nieuwe prekenbundel van ds Smijtegelt (Trek mij, wij zullen U nalopen (deel 2) 35 preken uit het N.T.) Bevindelijke en leerzame preken.

Hier het eerste hoofdstuk http://www.debanier.nl/theologie/trek-m ... /#bladeren
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Ik las 'Later' van Lisette van de Heg. Viel mij een beetje tegen. Verhaallijn een beetje vreemd (is die moeder nou overleden of niet? Dat lijkt me toch redelijk eenvoudig vast te stellen), taalgebruik in de dialogen soms wat gewild-literair, en ik kreeg het heen en weer van alle peuken die werden opgestoken zonder dat ze echt een rol speelden in het verhaal. Soms waren het er wel zes op een bladzijde. Maar verder best een aardige novelle. Volgens mijn sterrensysteem (1=niet doorheen te komen, 2=aardig ter verpozing, 3=soms genietmomentjes maar niet heel sterk, 4=genieten qua taal en inhoud, 5=hier word ik stil van, qua taal en inhoud, dit moet iedereen lezen) heeft 'ie bijna drie sterren.
Omdat ik van Aart Romijn houd las ik ook 'Van Hollandse jongens in de Duitse tijd.' Die had één ster. De wereld zat weer es vol met verzetsmannen. Vooruit, voor het contrast ook nog een NSB'er, maar die was in de kantlijn aanwezig. Iedereen is moedig en gelovend, iedereen is goed of fout, iedereen (op eentje na) overleeft de oorlog.
Plaats reactie