Ik heb een keer een interview met hem gelezen waarin hij vertelde dat zijn prediking wel veranderd was nadat hij in de VS meer in aanraking kwam met Engelstalige theologen.RotterS schreef:Ik heb ds. De Leeuw verschillende keren gehoord (>30 keer). Zijn prediking is niet eenduidig te typeren (hoe het wel moet, weet ik niet). Wel kan ik me herinneren dat hij toen hij naar Opheusden ging in GG IJsselmonde heel mooie, puriteinse preken gehouden heeft, op een manier die ik in vergelijking met eerdere preken erg positief en verfrissend vond. En als ik met mensen over zijn prediking praat, dan komt af en toe de term 'zijn Barneveldse jas' voorbij, die hij bij genoemde biddagpreken dus niet aan had. Ik hoop dat hij in The States weer veel in de puriteinse lijn mag preken.
Hij is in IJsselmonde tot bekering gekomen nadat hij de kerk eigenlijk vaarwel had gezegd en is er ook ouderling geweest.
Zijn bid- en dankdag avondpreken in IJsselmonde herinner ik me als heel oprecht, vanuit het hart, gunnend en bewogen.