judith schreef:zo'n orkest met vioolen enzo?? Dat vind ik leuk om te zien altijd...! of is dat weer anders?
Nee, klopt helemaal! Misschien gaan jullie daar met school wel eens heen?
wauw..neej daar gaan wij nooit heen met school... Mijn zus wel! Die heeft vwo en die heeft als vak ook muziek gekozen, best leuk lijkt mij! Wij krijgen niet eens muziek meer! Gelukkig heb ik nog wel fluitles!
Maar dit ziet er egt mooi uit zeg!!!
judith schreef:
wauw..neej daar gaan wij nooit heen met school... Mijn zus wel! Die heeft vwo en die heeft als vak ook muziek gekozen, best leuk lijkt mij! Wij krijgen niet eens muziek meer! Gelukkig heb ik nog wel fluitles!
Meer concerten bezoeken dan!
Soms kun je goedkoop aan kaartjes te komen of je bezoekt gratis lunchconcerten. Bij lunchconcerten gaat het vaak om kamermuziek en daar zit ook veel moois bij.
judith schreef:
Meer concerten bezoeken dan!
Soms kun je goedkoop aan kaartjes te komen of je bezoekt gratis lunchconcerten. Bij lunchconcerten gaat het vaak om kamermuziek en daar zit ook veel moois bij.
Hmm jah! Ik ga er is naar kijken! Lijkt me egt geweldig!
Ik heb een cd aan staan die ik eigenlijk haast nooit draai..van de componist Holst........moeilijke muziek.
De cd is opgebouwd rond het thema "PLanets", en de nummers zijn achtereenvolgend:
Mars
Venus
Mercury
Jupiter
Saturn
Uranus
Neptune
uitgevoerd door het London Festival Orchestra olv Robert Ashley
The Planets van Holst behoren tot het ijzeren repertoire, Rens.
Ze worden zelfs gespeeld tijdens de Last Night of the Proms - en daar komt doorgaans geen onbekend zwaar klassiek spul voorbij.
nu geniet ik alleen maar van de rust (de vrienden zijn weg, geen gestoei en gebonk boven m'n hoofd).
Op 31 mei ga ik naar het sjosjanim symfonie-orkest en kamerorkest
o.l.v. Patrick van der Linden. Te beluisteren in Papendrecht en 14 juni in Rhenen.
Het volgende wordt ten gehore gebracht: Serenata Notturna KV 239 - Mozart
Symfonie nr. 1 - L. van Beethoven
Drei Orkeststücke aus der Musik zu Sigurd Jorsalfar - E. Grieg
Oud Nederlandse Dansen op. 46 - J. Röntgen
als Judith in Rhenen dit wil gaan beluisteren kost het voor haar maar 3,50 euro. (als ze nog geen 17 is)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
M'n radio eens afgestruind naar stations die ik (nog) niet ken....en zowaar een station gevonden met allemaal muziek die ik heel prettig vind....Arrow Jazz, ik hou toch al van smooth jazz, dus is het lekker rustig luisteren.....met koffie erbij
albion schreef:
Op 31 mei ga ik naar het sjosjanim symfonie-orkest en kamerorkest
o.l.v. Patrick van der Linden. Te beluisteren in Papendrecht en 14 juni in Rhenen.
Het volgende wordt ten gehore gebracht: Serenata Notturna KV 239 - Mozart
Symfonie nr. 1 - L. van Beethoven
Drei Orkeststücke aus der Musik zu Sigurd Jorsalfar - E. Grieg
Oud Nederlandse Dansen op. 46 - J. Röntgen
als Judith in Rhenen dit wil gaan beluisteren kost het voor haar maar 3,50 euro. (als ze nog geen 17 is)
Judith, daar zou ik zeker naartoe gaan als je in de gelegenheid bent! En goed amateur-orkest met een supergoede dirigent!