Echt wel!!!MarthaMartha schreef:zulke mooie boeken!!!!!!!!Hann00 schreef:Het hemelteken
Kacy Barnett-Gramckow... indrukwekkend en triest tot nu toe
Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
- jakobmarin

Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
"Ontrukt aan de zee" van Sibe van Aangium. Het is een in romanvorm gegoten geschiedkundig verhaal over de "Ramp van Moddergat" (het vergaan van de gezamelijke vissersvloten van Wierum, Moddergat en Paesens voor de kust van Moddergat in 1883, waarbij bijna de gehele bemanning van de vloot {zo'n 120 opvarenden} is verdronken. Slechts een handjevol vissers kon levend de wal bereiken.)
Er is een museum in Moddergat {'t Viskershûske} dat daar aan herinnert.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
en...mooi?Rens schreef:"Ontrukt aan de zee" van Sibe van Aangium. Het is een in romanvorm gegoten geschiedkundig verhaal over de "Ramp van Moddergat" (het vergaan van de gezamelijke vissersvloten van Wierum, Moddergat en Paesens voor de kust van Moddergat in 1883, waarbij bijna de gehele bemanning van de vloot {zo'n 120 opvarenden} is verdronken. Slechts een handjevol vissers kon levend de wal bereiken.)
(bedankt voor je bloemen

Het geheel lééft voor je ogen, al hetgeen gebeurde in die verschrikkelijke stormnacht.....indrukwekkend in zo'n kort bestek!!helma schreef:en...mooi?Rens schreef:"Ontrukt aan de zee" van Sibe van Aangium. Het is een in romanvorm gegoten geschiedkundig verhaal over de "Ramp van Moddergat" (het vergaan van de gezamelijke vissersvloten van Wierum, Moddergat en Paesens voor de kust van Moddergat in 1883, waarbij bijna de gehele bemanning van de vloot {zo'n 120 opvarenden} is verdronken. Slechts een handjevol vissers kon levend de wal bereiken.)
(bedankt voor je bloemen)
Moderatorbericht:
Oww, nee die heb ik niet gelezen.. Is dat belangrijk of kun je ze ook als lostaand boek lezen?Moni schreef:Leuk boek! Heb je wel Stormjager al gelezen? Stormdreiging is namelijk wel deel 2 van een trilogieMariaa schreef:Stormdreiging - Rene Gutteridge
Net uit de kast geplukt bij 'n gemeentelidBeetje vaag is de volgorde wel...
Ik zou het zelf niet als losstaand boek lezen, maar bij deze kan je op zich wel deel 2 voor deel 1 lezen. Klinkt gek maar deel 1 speelt zich af in een tijd na deel 2. Ik heb wel tig keer gekeken of de volgorde wel klopte, maar volgens de boeken is stormjager echt het eerste deel. Het is niet iets wat afsluit, dus al je er 1 gelezen hebt wil je de rest ook lezen...Mariaa schreef:Oww, nee die heb ik niet gelezen.. Is dat belangrijk of kun je ze ook als lostaand boek lezen?Moni schreef:Leuk boek! Heb je wel Stormjager al gelezen? Stormdreiging is namelijk wel deel 2 van een trilogieMariaa schreef:Stormdreiging - Rene Gutteridge
Net uit de kast geplukt bij 'n gemeentelidBeetje vaag is de volgorde wel...

Is die mooi?jakobmarin schreef:
Ziet er best geheimzinnig en spannend uit.
- jakobmarin
Errug mooi! Ik heb al een aantal advocaten thrillers van Singer gelezen en ze zijn eigenlijk allemaal mooi. Vaak een spannend verhaal met een positieve inbreng van het geloof (en niet ál te amerikaansjudith schreef:Is die mooi?jakobmarin schreef:Valse getuige van Randy Singer
Ziet er best geheimzinnig en spannend uit.

Deze is best apart omdat het 2 verhaallijnen zijn die elkaar later kruisen (uiteraard)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Vrouwen die te veel doen
Patricia H. Sprinkle

Patricia H. Sprinkle

En?helma schreef:Vrouwen die te veel doen
Patricia H. Sprinkle
Wat van geleerd?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Hmm, klinkt zowaar echt interessant!jakobmarin schreef:Errug mooi! Ik heb al een aantal advocaten thrillers van Singer gelezen en ze zijn eigenlijk allemaal mooi. Vaak een spannend verhaal met een positieve inbreng van het geloof (en niet ál te amerikaansjudith schreef:Is die mooi?jakobmarin schreef:Valse getuige van Randy Singer
Ziet er best geheimzinnig en spannend uit.)
Deze is best apart omdat het 2 verhaallijnen zijn die elkaar later kruisen (uiteraard)

Maar is t niet te eng?
Als ik enge boeken lees, droom ik er altijd over, en zie die beelden enzo dan helemaal voor me!!

ik ben nog maar in t begin...maar t is nogal confronterendAriene schreef:En?helma schreef:Vrouwen die te veel doen
Patricia H. Sprinkle
Wat van geleerd?
als ik het uit heb mag je t lenen

Ik weet niet of ik me op dat gebied kan en vooral wil veranderen....helma schreef:ik ben nog maar in t begin...maar t is nogal confronterendAriene schreef:En?helma schreef:Vrouwen die te veel doen
Patricia H. Sprinkle
Wat van geleerd?
als ik het uit heb mag je t lenen

Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Ik heb nog tál van boeken die ik moet gaan lezen, maar op de een of andere reden kóm ik er gewoon niet toe om rustig te gaan zitten lezen............(nog) veel te onrustig van binnen......
Moderatorbericht: