Hoe ontvingen mensen in de Bijbeltijd hun troost.
Bijvoorbeeld bij Job lees ik mijn Verlosser leeft. Moeten we daar niet naar terug?
Positief topic over de GGIN
Re: Positief topic over de GGIN
De zekerheid ligt opgesloten in het geloof. God verandert namelijk nooit, mijn gevoel daarentegen is zo veranderlijk als het weer.
Dagboekstukjes en dagteksten die precies aansluiten bij je worstelingen of die troost geven zijn knipoogjes van God. En daarmee zeker van waarde.
Dagboekstukjes en dagteksten die precies aansluiten bij je worstelingen of die troost geven zijn knipoogjes van God. En daarmee zeker van waarde.
De wereld staat in brand, maar wij gooien olie op het vuur door ons toekijken aan de kant
Ja. Hoe dat zo? Hoor jij wel eens preken uit de NGK?
In die psalmen gaat het over fysieke gebeurtenissen. Nu worden die teksten geestelijk vertaald.Konijntje schreef: ↑Gisteren, 15:45Het een sluit het ander niet uit.
Voorbeelden:
- Ik werd benauwd aan alle zijden (dus gaat over ik, een ik ervaring, beleving), maar riep de Heer ootmoedig aan (drijft uit naar Hem, Christus);
- Ik lag gekneld in banden van de dood (wederom ik, een beleving), maar riep de Heer dus aan in al mijn nood (wederom drijft het uit naar Christus).
Ik vind anders de verslagen van classis en synode in de Saambinder ook niet uitblinken. En daar wordt ook niet genoteerd wie wat heeft gezegd, hooguit: “ds. DieEnDie brengt dat en dat onderwerp ter sprake.” En daar blijft het vaak dan ook bij. Daarmee vergeleken is het verslag van de synode GGiN nog zeer uitgebreid.
Wat vind je daarvan? En waarom?refo schreef: ↑Vandaag, 10:37In die psalmen gaat het over fysieke gebeurtenissen. Nu worden die teksten geestelijk vertaald.Konijntje schreef: ↑Gisteren, 15:45Het een sluit het ander niet uit.
Voorbeelden:
- Ik werd benauwd aan alle zijden (dus gaat over ik, een ik ervaring, beleving), maar riep de Heer ootmoedig aan (drijft uit naar Hem, Christus);
- Ik lag gekneld in banden van de dood (wederom ik, een beleving), maar riep de Heer dus aan in al mijn nood (wederom drijft het uit naar Christus).