raka schreef:Tiberius schreef:
Het is je wellicht ontgaan, maar op de laatst gehouden Generale Synode, de breedste kerkelijke vergadering van de Gereformeerde Gemeenten, is door het moderamen een hartelijke steunbetuiging uitgesproken voor de Jeugdbond en haar beleid. Zover ik weet, is dat door niemand van de afgevaardigden weersproken.
Dus je kan nu wel net doen, alsof je spreekt voor een significante groep binnen de GG, maar dat is niet zo.
Er waren inderdaad afgevaardigden die zich hier niet over uit lieten...
En wat voor de 1 significant is, is voor de ander verwaarloosbaar, tis maar net aan welke zijde je staat. En ik besef, en dat is mijn fout, dat ik mijn zorgen te groot heb geprojecteerd. Het was niet mijn bedoeling om de JBGG af te schrijven, maar mijn zorgen blijven, of je dat nu onzin of marginaal vindt, doet daar niets aan af.
Ik weet inderdaad dat er een (steeds kleiner wordend) smaldeel ter rechterzijde van de GG is, dat moeite heeft met specifieke activiteiten voor de jeugd.
Men beroept zich op een vermeende uitspraak van ds. Kersten, die tegen jeugdverenigingen zou zijn, omdat dat fabrieken van dominees zouden zijn en dat men ze (= de jeugd) beter eerst boven de hel zou kunnen houden. Van beide uitspraken betwijfel ik, of ze van ds. Kersten zijn. Maar al zou dat zo zijn, dan ben ik dat niet met hem eens.
Overigens: als afgevaardigden zich er niet over uit laten, mogen we er van uitgaan, dat ze het eens zijn met het synode-standpunt. Anders krijg je een vreemde situatie: ik heb niets gezegd, dus ik ben het er niet mee eens.