Nieuw van de JBGG

Mister
Administrator

Re: Nieuw van de JBGG

Bericht door Mister »

raka schreef:
memento schreef:
raka schreef:niet het eigene van de GG te laten verwateren
Precies, want voor alle christenheid, van alle tijden en plaatsen, is alleen behoud mogelijk voor hen die "het eigene van de GG" vasthouden. Dat eigene dat door de evangelie-schrijvers al is beschreven, door Paulus al is geleerd, door Augustinus al is gepredikt, en door Calvijn al is verdedigd. Toch?
Voor wat ik bedoel met het eigene van de GG, verwijs ik je graag naar wat ds Moerkerken hier over heeft gezegd in verschillende bijdrages in de Saambinder en met name tijdens een lezing nav het 100 jarig bestaan van de GG. Het eigene van de GG is niet zaligmakend, maar wat ik mag geloven (en daarom ben ik van de GG) dat er wel de meest zuivere bediening van Gods Woord gehoord mag worden. En daarmee mag je het natuurlijk oneens zijn, dat respecteer ik.
Dat klinkt net zo hoogmoedig als in het interview met dhr G. Roos laatst in Terdege:
G. Roos in Refdag schreef:Ik ben van harte de gereformeerde leer, zoals die in de Gereformeerde Gemeenten geldt, toegedaan. Let wel: ik zeg niet dat ik in de volmaakte kerk zit, maar ik zie geen betere.
helma

Bericht door helma »

Zita schreef:
helma schreef:die nieuwe Johannes Calvijnkledinglijn van JBGG is dat een 1-aprilgrap??

(CalvinClassics)

http://yord.nl/article/806464
*zita rolt van haar stoel van verbazing* Op de site van de JBGG lijkt het wel serieus te zijn.
mensenlief, wat is dit voor kolder? Straks mag je alleen in CC-kleding ter kerke. Laat de Jeugdbond zich met zinnige dingen bezighouden, please. Zolang het merendeel van de jeugd nog zegt onbekeerd te zijn, lijkt het mij dat de prioriteit van een kerkelijke jeugdwerkorganisatie niet bij eigen merkkleding hoeft te liggen.
nou ja, wees eerlijk, toch sympathiek dat ze niet als label GG-kleding hebben gekozen :huhu
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

raka schreef:
Wilhelm schreef:
Tiberius schreef:
raka schreef:Volgens mij kan de JBGG beter wat aandacht geven aan haar zomerkampen, om deze een beetje christelijk te houden. De JBGG zit de laatste tijd een beetje op een dwaalspoor, jammer!
Dit is zeker de echte 1-aprilgrap?

Nee, wat Raka schrijft is geen grap, dat is laster.
raka schreef:De JBGG vervreemdt zich steeds meer van een groot gedeelte van de GG. .

Dit is voor het eerst dat ik dit hoor.
De geluiden zijn juist , dat een steeds groter gedeelte van de GG zich van harte kan vinden in de activiteiten van de JBGG.

Het werkt juist samenbindend , over alle "flanken" heen.
Het wordt steeds leuker, de een doet het af met een aprilgrap en de ander met laster. Ik ben absoluut niet de enige die zich zorgen maakt om bepaalde koersontwikkelingen in de JBGG. De problematiek in de zomerkampen, die ik trouwens niet op conto van de JBGG wil schrijven, is ook voor velen tot zorg. Ik heb de JBGG altijd gesteund en zal dat blijven doen, omdat ik een jeugdbond belangrijk vind; desondanks is er de vrijheid en plicht om daar waar nodig kritisch te zijn. 1 ding is duidelijk Wilhelm, wij zijn vreemden voor elkaar, jouw GG is niet mijn GG, en dat is een pijnlijke en verdrietige zaak.
Het is je wellicht ontgaan, maar op de laatst gehouden Generale Synode, de breedste kerkelijke vergadering van de Gereformeerde Gemeenten, is door het moderamen een hartelijke steunbetuiging uitgesproken voor de Jeugdbond en haar beleid. Zover ik weet, is dat door niemand van de afgevaardigden weersproken.

Dus je kan nu wel net doen, alsof je spreekt voor een significante groep binnen de GG, maar dat is niet zo.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

helma schreef:
Zita schreef:
helma schreef:die nieuwe Johannes Calvijnkledinglijn van JBGG is dat een 1-aprilgrap??

(CalvinClassics)

http://yord.nl/article/806464
*zita rolt van haar stoel van verbazing* Op de site van de JBGG lijkt het wel serieus te zijn.
mensenlief, wat is dit voor kolder? Straks mag je alleen in CC-kleding ter kerke. Laat de Jeugdbond zich met zinnige dingen bezighouden, please. Zolang het merendeel van de jeugd nog zegt onbekeerd te zijn, lijkt het mij dat de prioriteit van een kerkelijke jeugdwerkorganisatie niet bij eigen merkkleding hoeft te liggen.
nou ja, wees eerlijk, toch sympathiek dat ze niet als label GG-kleding hebben gekozen :huhu
:oO :haha
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Heeft iemand één van 06 nummers al gebeld? (ik durf niet maar ben zo benieuwd wat je dan te horen krijgt)
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
raka

Bericht door raka »

Tiberius schreef: Het is je wellicht ontgaan, maar op de laatst gehouden Generale Synode, de breedste kerkelijke vergadering van de Gereformeerde Gemeenten, is door het moderamen een hartelijke steunbetuiging uitgesproken voor de Jeugdbond en haar beleid. Zover ik weet, is dat door niemand van de afgevaardigden weersproken.

Dus je kan nu wel net doen, alsof je spreekt voor een significante groep binnen de GG, maar dat is niet zo.
Er waren inderdaad afgevaardigden die zich hier niet over uit lieten...

En wat voor de 1 significant is, is voor de ander verwaarloosbaar, tis maar net aan welke zijde je staat. En ik besef, en dat is mijn fout, dat ik mijn zorgen te groot heb geprojecteerd. Het was niet mijn bedoeling om de JBGG af te schrijven, maar mijn zorgen blijven, of je dat nu onzin of marginaal vindt, doet daar niets aan af.
helma

Bericht door helma »

(áls het toch waar is....)

op zich vind ik het (als moeder die 'regelmatig-strubbels-heeft-om-nette-vlotte-kleren-voor-haar-tienerdochters-te-kopen-die-ook-nog-betaalbaar-zijn') nog niet eens een gek idee
alleen aan de naam moet ik even wennen...
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

helma schreef:alleen aan de naam moet ik even wennen...
Het is een label waaronder ook al ondergoed en (zwarte !) sokken verkocht worden. Dus ja.
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
helma schreef:alleen aan de naam moet ik even wennen...
Het is een label waaronder ook al ondergoed en (zwarte !) sokken verkocht worden. Dus ja.
Alleen niet echt voor Calvijn-prijsjes.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

raka schreef:
Tiberius schreef: Het is je wellicht ontgaan, maar op de laatst gehouden Generale Synode, de breedste kerkelijke vergadering van de Gereformeerde Gemeenten, is door het moderamen een hartelijke steunbetuiging uitgesproken voor de Jeugdbond en haar beleid. Zover ik weet, is dat door niemand van de afgevaardigden weersproken.

Er waren inderdaad afgevaardigden die zich hier niet over uit lieten...

En wat voor de 1 significant is, is voor de ander verwaarloosbaar, tis maar net aan welke zijde je staat. En ik besef, en dat is mijn fout, dat ik mijn zorgen te groot heb geprojecteerd. Het was niet mijn bedoeling om de JBGG af te schrijven, maar mijn zorgen blijven, of je dat nu onzin of marginaal vindt, doet daar niets aan af.
Ik weet inderdaad dat er een (steeds kleiner wordend) smaldeel ter rechterzijde van de GG is, dat moeite heeft met specifieke activiteiten voor de jeugd.
Men beroept zich op een vermeende uitspraak van ds. Kersten, die tegen jeugdverenigingen zou zijn, omdat dat fabrieken van dominees zouden zijn en dat men ze (= de jeugd) beter eerst boven de hel zou kunnen houden. Van beide uitspraken betwijfel ik, of ze van ds. Kersten zijn. Maar al zou dat zo zijn, dan ben ik dat niet met hem eens.

Overigens: als afgevaardigden zich er niet over uit laten, mogen we er van uitgaan, dat ze het eens zijn met het synode-standpunt. Anders krijg je een vreemde situatie: ik heb niets gezegd, dus ik ben het er niet mee eens.
MarthaMartha

zusterelly schreef:Heeft iemand één van 06 nummers al gebeld? (ik durf niet maar ben zo benieuwd wat je dan te horen krijgt)
hi... moet ik voor je bellen?
moet je me even het nummer geven............
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

MarthaMartha schreef:
zusterelly schreef:Heeft iemand één van 06 nummers al gebeld? (ik durf niet maar ben zo benieuwd wat je dan te horen krijgt)
Je krijgt echt Sandor (06-15080591) of Arnoud (06-41890300) aan de lijn hoor (tenzij ze in gesprek zijn, of zo).
MarthaMartha

Tiberius schreef:
MarthaMartha schreef:
Je krijgt echt Sandor (06-15080591) of Arnoud (06-41890300) aan de lijn hoor (tenzij ze in gesprek zijn, of zo).
Ohw.. jij hebt het al geprobeerd?
vertel jij dan wat ze je vertellen.....
artistiek

Bericht door artistiek »

MarthaMartha schreef:
Tiberius schreef:
MarthaMartha schreef:
Ohw.. jij hebt het al geprobeerd?
vertel jij dan wat ze je vertellen.....
Ik denk dat Tib dicht bij het vuur zit... :jongle
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

artistiek schreef:Ik denk dat Tib dicht bij het vuur zit... :jongle
Niets dichter als ieder ander, die die nummers belt ...
Plaats reactie