Toch ben ik het er mee eens.wim schreef:Hendrikus schreef:We moeten onze kinderen niet slaan.Bert Mulder schreef:Verder moeten we gewoon Gods Woord nemen zoals het er staat.
Als iemand hier niet mee eens is, graag Bijbelse onderbouwing.
Punt uit.![]()
Da's wel erg kort door de bocht.
Dit omdat de ervaring leert dat wanneer we gewend raken onze kinderen te slaan,
er een grote kans is dat we in onze boosheid de grenzen van het toelaatbare overschrijden.
(Met deze nuance dat ik niet tegen een tikje op de vingers ben bij kleine kinderen, al zie je vaak dat ze het , of zelf gaan doen, of
expres hun handje nog een keer uit gaan steken om te kijken of ze weer een tikje krijgen.)
Verder denk ik echt dat het probleem bij sommigen van ons onderschat wordt.
Er wordt meer (buitensporig) geslagen dan wij denken, maar ook de kinderen zijn er erg goed in omdat te verbergen.
(kind zei op school op vraag hoe het kwam dat hij één dag ziek was "Ik was moe van mijn verjaardag")
Verder kwam er volgens mij hier nog naar voren dat je mag slaan i.v.m hete kachel?
M.i. pak je het kind dan bij de arm en neem hem mee een stukje bij de kachel vandaan en legt uit waarom dat gevaarlijk is.
En het slaan goedkeuren op grond van de bijbel vind ik moeilijk.
Waarom wordt Gods slaande hand zo geínterpreteerd.
God slaat met ziekte, tegenspoed.
God neemt soms (tijdelijk) onze gezondheid weg om ons te leren dat wij daar niet op bouwen
God geeft ons soms problemen met ons bedrijf.
Wellicht om ons onze afhankelijkheid van Hem te leren.
In dit verlengde vind ik het afnemen van bepaalde privilege's misschien nog wel bijbelser dan écht slaan.