Wist je dat [9] ...

Rens

Re: Wist je dat [9] ...

Bericht door Rens »

..........ik rond de middag bezoek kreeg van 2 jongedames van de Jehova's Getuigen...
..........ik met ze in gesprek ben gegaan over zaken die je niet kunt herleiden naar de Schrift...
..........ze op sommige zaken het antwoord schuldig moesten blijven, en hun toevlucht namen tot hún bijbel.
..........ze wél verschrikkelijk bijbelvast zijn....
..........ik daar gelukkig niet al te zeer voor onderdoe, en ze met gedeelten uit de SV kon pareren.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ariene

Bericht door Ariene »

Rens schreef:..........ik rond de middag bezoek kreeg van 2 jongedames van de Jehova's Getuigen...
..........ik met ze in gesprek ben gegaan over zaken die je niet kunt herleiden naar de Schrift...
..........ze op sommige zaken het antwoord schuldig moesten blijven, en hun toevlucht namen tot hún bijbel.
..........ik daar gelukkig niet al te zeer voor onderdoe, en ze met gedeelten uit de SV kon pareren.
Fijn!
Dan zie je hoe belangrijk bijbelkennis is.

Ik vind het vaak nog moeilijk hoor, om de verschillen duidelijk te krijgen
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Rens schreef:..........ik rond de middag bezoek kreeg van 2 jongedames van de Jehova's Getuigen...
Wat goed van je dat je met ze in gesprek bent gegaan. Ik heb ze vanmorgen weggestuurd. :blush
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
helma

Bericht door helma »

ik loop altijd vast doordat ze een andere bijbel hebben
dan heeft het op een gegeven moment gewoon geen zin meer
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

zusterelly schreef:
Wat goed van je dat je met ze in gesprek bent gegaan. Ik heb ze vanmorgen weggestuurd. :blush
Ik ga wel altijd met ze in gesprek, aan de deur. maar soms weet ik idd ook niet wat ik moet antwoorden. Heeft er iemand tips???
Ik weet bijvoorbeeld dat ze de godheid van Jezus Christus loochenen (toch??)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

JolandaOudshoorn schreef:
zusterelly schreef:
Ik ga wel altijd met ze in gesprek, aan de deur. maar soms weet ik idd ook niet wat ik moet antwoorden. Heeft er iemand tips???
Ik weet bijvoorbeeld dat ze de godheid van Jezus Christus loochenen (toch??)
Klopt. Als je ze daarmee confronteert, hebben ze vanuit hun eigen bijbel geen weerwoord meer.
In het vervolg kan je ze dan wijzen op het belang van de godheid van Christus en van de drie-enige God.
henriët

Bericht door henriët »

ik het zo sssst dom vind..
krijg ik een mail van de hema...
15% korting vanavond, nou leuk toch.. en ook nog ff s avonds shoppen, heb daar nog wel eea te halen..
kijk ik of tie hier open is...
nee hoor....
griebel, wat een dom gedoe, ik ga maar ff mailen of ik zulke leuke mails niet meer hoef te ontvangen, zit ik me daar te ´verlekkeren´, is tie niet eens open....................
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Rens

Bericht door Rens »

Tiberius schreef: Klopt. Als je ze daarmee confronteert, hebben ze vanuit hun eigen bijbel geen weerwoord meer.
In het vervolg kan je ze dan wijzen op het belang van de godheid van Christus en van de drie-enige God.
maar kijk uit waar ze vervolgens mee komen aandragen qua teksten!! zorg dat je de Schriftplaatsen weet te vinden in de Bijbel als weerwoord op waar ze mee aan komen sjouwen vanuit hún bijbel......ze springen heel snel over van OT naar NT en verbinden dat rechtstreeks met elkaar als "bewijs" van hun gelijk.

Zoals hun visie op het weigeren van bloedtransfusie, waar ik ze kon klem zetten met de verwijzing naar de dierenoffers uit het OT. Stilte.........om vervolgens aan te komen met een verwijzing naar het NT waar ook over bloed wordt gesproken. Maar het NT is niet één op één over te zetten vanuit het OT, ook al gebruikt de Heere sommige zaken uit het OT. Ook hun visie op het niet vieren van verjaardagen, christelijke feestdagen en het uitstoten uit de familie van hen die niet in hun geloof mee kunnen gaan kan je vanuit de Schrift pareren.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Lourens

Bericht door Lourens »

Gijs83 schreef:
MarthaMartha schreef:
JolandaOudshoorn schreef:....ik op onze hyves een nieuwe poll heb geplaatst??????? (tja ik verveelde me toch)
waar dan? k kan hem neit vinden.....
Helma had het ook al over de forummer van het jaar.....
Heb je het al gevonden? Hier is de link: http://refoforum.hyves.nl/polls/3456515 ... jaar_2008/
Ik heb me ook maar aangemeld.
Blijf alleen de melding over:
Nu is het wachten op goedkeuring van de almachtige beheerder!
Ik ken maar één Almachtige Beheerder.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
hmprff

Bericht door hmprff »

fluitje schreef: Ik heb me ook maar aangemeld.
Blijf alleen de melding over:
Nu is het wachten op goedkeuring van de almachtige beheerder!
Ik ken maar één Almachtige Beheerder.
ik ook, ik vind dat echt heeeel stom staan. krijg ik zo'n mailtje: die en die vraagt toegang tot Refoforum. PS: machtig voelt het he om beheerder te zijn! :jongle

tis maar goed dat ik niet almachtig ben. en beheerder zijn stelt ook niks voor.

en je bent toegevoegd fluitje ;)
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Lourens

Bericht door Lourens »

hmprff schreef: en je bent toegevoegd fluitje ;)
Maar je bent wel een snelle beheerster.

Nu de poll van Jolanda opzoeken.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
henriët

Bericht door henriët »

het zooooo gaaf is, dat mn zusje bijna trouwt...
nog een ruime week
en het zoooo leuk is...
ze komt dan in de straat wonen hier..
vanaaf ff geweest, en echt, t heeft wat..
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

henriët schreef:het zooooo gaaf is, dat mn zusje bijna trouwt...
nog een ruime week
en het zoooo leuk is...
ze komt dan in de straat wonen hier..
vanaaf ff geweest, en echt, t heeft wat..

Leuk zeg. We zijn heel benieuwd. Hopelijk is het een fantastische dag!
:love
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
henriët

Bericht door henriët »

dat het erg gezellig is met de stoffeerder,
hij gaat binnenkort trouwen.. gespreksstof genoeg dus,
en hij leest het RD..............
:) :) :) :) :) :) :)
helma

Bericht door helma »

henriët schreef:dat het erg gezellig is met de stoffeerder,
hij gaat binnenkort trouwen.. gespreksstof genoeg dus,
en hij leest het RD..............
:) :) :) :) :) :) :)
zie je wel, zo'n kletspraatje is jou best toevertrouwd :huhu
Gesloten