Nee heel niet.aritha schreef:Net zoiets als ds de Vries?
Een vriend van kaptein en kot heb ik me laten vertellen, dat zegt genoeg denk ik. vorige week preekte hij in V'daal: zó indrukwekkend, gewoon niet na te vertellen (zie audioserver).
:shock:jvdg schreef:Je bedoelt Ds. Kaptein en Ds. Kot?MarthaMartha schreef:Nee heel niet.aritha schreef:Net zoiets als ds de Vries?
Een vriend van kaptein en kot heb ik me laten vertellen, dat zegt genoeg denk ik. vorige week preekte hij in V'daal: zó indrukwekkend, gewoon niet na te vertellen (zie audioserver).
Ja, predikanten zijn op dit forum iets meer dan een gemiddelde manMarthaMartha schreef::shock:jvdg schreef:Je bedoelt Ds. Kaptein en Ds. Kot?MarthaMartha schreef:Nee heel niet.aritha schreef:Net zoiets als ds de Vries?
is dit een terechtwijzing???
ik hoopte nog dat het een grapje was......freek schreef:Ja, predikanten zijn op dit forum iets meer dan een gemiddelde manMarthaMartha schreef::shock:jvdg schreef:Je bedoelt Ds. Kaptein en Ds. Kot?MarthaMartha schreef: Nee heel niet.
terwijl ze toch ook gewoon Aart heten of zo...freek schreef:Ja, predikanten zijn op dit forum iets meer dan een gemiddelde manMarthaMartha schreef::shock:jvdg schreef:Je bedoelt Ds. Kaptein en Ds. Kot?MarthaMartha schreef: Nee heel niet.
Nee, hier mag je dominees niet bij hun achternaam noemen. Andere mensen wel. Conclusie...zie hierboven.MarthaMartha schreef:ik hoopte nog dat het een grapje was......freek schreef:Ja, predikanten zijn op dit forum iets meer dan een gemiddelde manMarthaMartha schreef::shock:jvdg schreef: Je bedoelt Ds. Kaptein en Ds. Kot?
is dit een terechtwijzing???:
Als het goed is heb je de forumregels gelezen. Daarin staat het heel duidelijk....MarthaMartha schreef:ik hoopte nog dat het een grapje was......freek schreef:Ja, predikanten zijn op dit forum iets meer dan een gemiddelde manMarthaMartha schreef::shock:jvdg schreef: Je bedoelt Ds. Kaptein en Ds. Kot?
We hebben hem hier samen beluisterd.MarthaMartha schreef:Nee heel niet.aritha schreef:Net zoiets als ds de Vries?
pfff, wat een kinderachtig gedoe. Het is toch gewoon een goed teken van respect voor het Goddelijk ambt om een predikant aan te duiden met de titel die hij krijgt. Ze zijn als mens niks meer of minder, maar als predikant hebben wij hen te respecteren, en dat kun je dan in ieder geval al doen door hun titel te gebruiken. En zo vreselijk is het toch niet als je terechtgewezen wordt? Maar goed, dit is allemaal nogal offtopic...freek schreef:Nee, hier mag je dominees niet bij hun achternaam noemen. Andere mensen wel. Conclusie...zie hierboven.MarthaMartha schreef:ik hoopte nog dat het een grapje was......freek schreef:Ja, predikanten zijn op dit forum iets meer dan een gemiddelde manMarthaMartha schreef: :shock:
Ik kan je volgenToeschouwer schreef:Vreemd, we hebben het over Maarten Luther en Johannes Calvijn en Abraham Kuyper en Augustinus en Herman Bavinck. Als ze overleden zijn doen we het gewoon zo en als ze leven ds. ik heb respect voor alle oudvaders maar vanmorgen hadden ze het in de preek nog over Petrus en Paulus, eigenlijk toch niet goed hè?
En over David en Jezus.
Voor mij hoeft dat ook niet, ik zeg ook gewoon, 'dag dominee'. Maar de Schrift zegt toch wat anders, namelijk noem elkaar gewoon broeder. Er is in onze cultuur toch wat ingeslopen van verschillende klassen, ook in de kerk en juist in de kerk zou het zo niet moeten zijn.Anti-quoq schreef:Ik kan je volgenToeschouwer schreef:Vreemd, we hebben het over Maarten Luther en Johannes Calvijn en Abraham Kuyper en Augustinus en Herman Bavinck. Als ze overleden zijn doen we het gewoon zo en als ze leven ds. ik heb respect voor alle oudvaders maar vanmorgen hadden ze het in de preek nog over Petrus en Paulus, eigenlijk toch niet goed hè?
En over David en Jezus.
Toch ben ik er niet voor om bijvoorbeeld (on-topic) het beroepingswerk als volgt weer te geven:
Beroepen te GG Utrecht: Jaap Driessen te Den Haag; bedankt voor GG Oostkapelle Albert Schreuder te Rijssen-Zuid.
Ik denk dat we daar niet naar toe moeten. En waarom weet ik niet precies, want tegelijkertijd (off-topic) vind ik het prima als in Terdege een interview gehouden wordt met evangelist Johan Krijgsman.
Inderdaad. We zeggen toch ook niet dominee Van Tarsen.Toeschouwer schreef:Vreemd, we hebben het over Maarten Luther en Johannes Calvijn en Abraham Kuyper en Augustinus en Herman Bavinck. Als ze overleden zijn doen we het gewoon zo en als ze leven ds. ik heb respect voor alle oudvaders maar vanmorgen hadden ze het in de preek nog over Petrus en Paulus, eigenlijk toch niet goed hè?
En over David en Jezus.