Hendrikus schreef:Hummel schreef:Een mooie, heldere preek! Vooral heel praktisch, en ik denk dat het de meeste preken daar nog weleens aan ontbreekt.
Waarom denk je dat, Hummel? Heb je reden om dat te denken?
Ach, ik hoor vaak genoeg een preek waarvan ik denk: oké, en wat is nu precies de 'les'? We gaan immers naar de kerk om iets te leren. En dan bedoel ik niet een droog dogma, maar iets wat je als christen mee kunt nemen in je dagelijks leven. Daarom ben ik blij met de preek van vanavond
Met de sing-in die we na de kerkdienst hadden (met vijf christelijke studentenverenigingen, hoe mooi), kregen we ook nog een kleiner preekje te horen. Ook daar kregen we een goede boodschap mee: je kunt als student wel beredeneren dat in God geloven niet 'dom' is, maar merk je ook in je dagelijks leven dat je in God gelooft? Ben je misschien een 'praktisch atheïst', dwz iemand die eigenlijk niet leeft alsof hij/zij christen is? Dat vond ik ook wel een confronterende boodschap. Hoe vaak vergeten we God niet in ons dagelijks leven, terwijl Hij toch degene is die de reden is van ons bestaan. Dus: laat je dank naar God toe de hele dag merken, of in ieder geval iedere dag op een bepaald tijdstip.