jij kan het je toch prima veroorloven.................of schaar jij jezelf bij het tweede deel van de laatste zin?????Breekijzertje schreef:Vandaag was het iig BIKINIWEERTJE!!!
Was zelfs nog te warm voor het bovenstukje.........althans....dat vonden sommigen blijkbaar.......![]()
Als het een jonge meid is is het nog wel aan te zien, maar er zijn er bij...........................
Bikini ook geschikt voor refo's?
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
- JolandaOudshoorn
Nou, niet zo aanstellen hoor. Ik had vandaag gewoon een 7/8 broek aan met een T-shirt. En dat was best uit te houden, zelfs als je het huis aan schoonmaken ben. (maar ja, het grootste gedeelte had ik er al voor 12.00 op zittenRens schreef:jij kan het je toch prima veroorloven.................of schaar jij jezelf bij het tweede deel van de laatste zin?????Breekijzertje schreef:Vandaag was het iig BIKINIWEERTJE!!!
Was zelfs nog te warm voor het bovenstukje.........althans....dat vonden sommigen blijkbaar.......![]()
Als het een jonge meid is is het nog wel aan te zien, maar er zijn er bij...........................
Ik weet, mijn Verlosser leeft
een BROEK??????????? foei, ga je schamen...... :mrgreen:JolandaOudshoorn schreef:Nou, niet zo aanstellen hoor. Ik had vandaag gewoon een 7/8 broek aan met een T-shirt. En dat was best uit te houden, zelfs als je het huis aan schoonmaken ben. (maar ja, het grootste gedeelte had ik er al voor 12.00 op zittenRens schreef:jij kan het je toch prima veroorloven.................of schaar jij jezelf bij het tweede deel van de laatste zin?????Breekijzertje schreef:Vandaag was het iig BIKINIWEERTJE!!!
Als het een jonge meid is is het nog wel aan te zien, maar er zijn er bij...........................)
Moderatorbericht:
Het woord "kont" valt in Nederland niet onder schuttingtaal. Achterwerk en derriere zijn de nog wat nettere versie van dit woord, maar ook dit woor wordt gewoon gebruikt en niet als schuttingtaal gezien. Misschien dat dit 50 jaar geleden zo was en dat je niet zo bekend bent met het hedendaagse ABN maar je maakt nu problemen om niks. Met dit woord is niks mis, het enige wat je er over kan zeggen is dat er twee nog net iets nettere varianten zijn van dit woord.Bert Mulder schreef:Rens, doe altublieft niet zo profaan!Bert Mulder schreef:
Jac. 3:
1 Zijt niet vele meesters,1) mijn broeders, wetende, dat wij te meerder2) oordeel zullen ontvangen.3)
2 Want wij struikelen allen4) in vele. Indien iemand in woorden niet struikelt,5) die is een volmaakt man,6) machtig om ook het gehele lichaam7) in den toom te houden.8)
3 Ziet, wij leggen den paarden9) tomen in de monden, opdat zij ons zouden gehoorzamen, en wij leiden daarmede hun gehele lichaam10) om;11)
4 Ziet ook de schepen, hoewel zij zo groot zijn, en van harde winden gedreven, zij worden omgewend van een zeer klein roer, waarhenen ook de begeerte des12) stuurders wil.
5 Alzo is ook de tong een klein lid, en roemt nochtans13) grote dingen. Ziet, een klein vuur,14) hoe groten hoop houts het aansteekt.15)
6 De tong16) is ook een vuur,17) een wereld der18) ongerechtigheid; alzo is de tong onder onze leden gesteld, welke het gehele lichaam besmet, en19) ontsteekt20) het rad onzer21) geboorte, en wordt ontstoken22) van de hel.23)
7 Want alle natuur, beide24) der wilde dieren en der vogelen, beide der kruipende en der zeedieren, wordt getemd en is getemd25) geweest van de menselijke natuur.
8 Maar de tong kan geen mens26) temmen; zij is27) een onbedwingelijk kwaad, vol van dodelijk venijn.28)
9 Door haar loven29) wij God en den Vader,30) en door haar vervloeken wij de mensen, die naar de gelijkenis van God gemaakt zijn.
10 Uit denzelfden mond komt voort zegening en vervloeking. Dit moet, mijn31) broeders, alzo niet geschieden.
11 Welt ook een fontein uit een zelfde32) ader het zoet en het bitter?33)
12 Kan ook, mijn broeders, een vijgeboom olijven34) voortbrengen,35) of een wijnstok vijgen?36) Alzo kan geen37) fontein zout en zoet water voortbrengen.
Waar staat in deze tekst dat het over Godslastering gaat?
Als ik zulke woorden gebruikt had, dan zou de groene zeep er aan te pas gekomen zijn.
En Maria, je kunt mij niet vertellen dat je moeder niet het zelfde gedaan zou hebben - eerlijk nu.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Ik mocht het vroeger ook niet gebruikenen. Alleen bips was geoorloofd. Zelfs 'gat' ging te ver. Taal verandert nu eenmaal en sommige woorden zijn langzamerhand spreektaal geworden. Je kunt er je hoofd over schudden en het over taalverruwing hebben, maar dat helpt niets. De woorden worden gewoon gebruikt en je doet mee.
Overigens was dit indertijd weer wel een normaal woord: Kontzak.
Ik schreef al:
kortom: bikini's zijn ook voor refo's aanvaardbaar voorzover die betreffende dames daar zélf geen moeite mee hebben (en de heren der schepping aan wie zij onderdanig behoren te zijn ( :mrgreen: ), het goedkeuren dat hun eega's zich tonen als zodanig)
kortom: bikini's zijn ook voor refo's aanvaardbaar voorzover die betreffende dames daar zélf geen moeite mee hebben (en de heren der schepping aan wie zij onderdanig behoren te zijn ( :mrgreen: ), het goedkeuren dat hun eega's zich tonen als zodanig)
Moderatorbericht:
Het is er wel weer het weertje voor, maar ik doe er toch maar geen een aan. 
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
ahum..............'k zal maar niks zeggen..................... :mrgreen: :mrgreen:Mariavt schreef:Het is er wel weer het weertje voor, maar ik doe er toch maar geen een aan.
Moderatorbericht:
- Bert Mulder
- Contacteer:
Goed, prima, kijk dan maar hoe ver je kunt gaan en nog net even christelijk genoemd te worden.refo schreef:Ik mocht het vroeger ook niet gebruikenen. Alleen bips was geoorloofd. Zelfs 'gat' ging te ver. Taal verandert nu eenmaal en sommige woorden zijn langzamerhand spreektaal geworden. Je kunt er je hoofd over schudden en het over taalverruwing hebben, maar dat helpt niets. De woorden worden gewoon gebruikt en je doet mee.
Ik zou mijn kinderen, zouden die Nederlands verstaan, toch niet op deze site toe kunnen laten, gezien de taal die de laatste tijd uitgebraakt wordt.
Is dat God met onze taal eren?
Of is het wereldgelijkvormigheid?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Dan zou het woord "reuzel" door jou ook wel eens als onwelgevoegelijk kunnen worden beschouwd..................en dát terwijl het een dierlijk product is dat in vroeger tijd (en in deze tijd weer opnieuw) met grote regelmaat bij de warme maaltijd zijn opwachting maakte.....................Bert Mulder schreef:Goed, prima, kijk dan maar hoe ver je kunt gaan en nog net even christelijk genoemd te worden.refo schreef:Ik mocht het vroeger ook niet gebruikenen. Alleen bips was geoorloofd. Zelfs 'gat' ging te ver. Taal verandert nu eenmaal en sommige woorden zijn langzamerhand spreektaal geworden. Je kunt er je hoofd over schudden en het over taalverruwing hebben, maar dat helpt niets. De woorden worden gewoon gebruikt en je doet mee.
Ik zou mijn kinderen, zouden die Nederlands verstaan, toch niet op deze site toe kunnen laten, gezien de taal die de laatste tijd uitgebraakt wordt.
Moderatorbericht:
Rens schreef:Dan zou het woord "reuzel" door jou ook wel eens als onwelgevoegelijk kunnen worden beschouwd..................en dát terwijl het een dierlijk product is dat in vroeger tijd (en in deze tijd weer opnieuw) met grote regelmaat bij de warme maaltijd zijn opwachting maakte.....................Bert Mulder schreef:Goed, prima, kijk dan maar hoe ver je kunt gaan en nog net even christelijk genoemd te worden.refo schreef:Ik mocht het vroeger ook niet gebruikenen. Alleen bips was geoorloofd. Zelfs 'gat' ging te ver. Taal verandert nu eenmaal en sommige woorden zijn langzamerhand spreektaal geworden. Je kunt er je hoofd over schudden en het over taalverruwing hebben, maar dat helpt niets. De woorden worden gewoon gebruikt en je doet mee.
En met een heerlijk reuzelkroket is niets mis :mrgreen:
Haha, vermoedelijk komt dit forum binnenkort niet meer door het Kliksafe-filter heen, als we Bert tenminste mogen geloven.Bert Mulder schreef:Ik zou mijn kinderen, zouden die Nederlands verstaan, toch niet op deze site toe kunnen laten, gezien de taal die de laatste tijd uitgebraakt wordt.
Maar zonder dollen, Bert, ik denk dat je te lang uit Nederland weg bent. Onze taal evolueert nu eenmaal (daar kun je van vinden wat je wilt), met als gevolg dat zelfs de meest streng-gereformeerde dominee tegenwoordig "zijn portemonnee uit zijn kontzak haalt".
Je moet ook niet roomser willen zijn dan de paus... :mrgreen:
Uitgebraakt vind ik nou ook niet zo'n bijzonder prettige uitspraak Bert! Trouwens... waarom heb je internet? Als je het hier al op Refoforum al schrikbarend vind... :shock: begrijp ik uberhaubt niet wat je op internet doet.Bert Mulder schreef:Goed, prima, kijk dan maar hoe ver je kunt gaan en nog net even christelijk genoemd te worden.refo schreef:Ik mocht het vroeger ook niet gebruikenen. Alleen bips was geoorloofd. Zelfs 'gat' ging te ver. Taal verandert nu eenmaal en sommige woorden zijn langzamerhand spreektaal geworden. Je kunt er je hoofd over schudden en het over taalverruwing hebben, maar dat helpt niets. De woorden worden gewoon gebruikt en je doet mee.