Overigens staan er ook geboden in de Bijbel tegen het afscherenjacob schreef:Beste forummers, met enige verbazing heb ik deze discussie zitten lezen.
Maar laten we eerlijk zijn. Wat is de refo mens toch een eigenaardig mensenkind.
Hij geeft hoog op dat de vrouw en de man verschillend moeten zijn. En wat doen ze dan om dat te bereiken, ze scheren hun baard af, en daarom moet de vrouw een rok aan.
Als er toch een verschil is gemaakt door de Heere, dan is dat toch wel de baardgroei? (uitzonderingen daar gelaten)
Neen, helaas jongere, ik vind dat je een goede poging hebt gedaan om de duidelijk te maken dat er verschil in man en vrouw moet zitten. En ik ben het met je eens. Maar als we concequent willen zijn, dan moeten we ook het door God gemaakte onderscheidingsteken in ere houden. De baard dus laten staan.
Nogmaals ik heb geen enkele behoefte om deze traditie af te waarderen. Met een beetje goede wil, plaatst de rok een muur om het meisje. De wereld zal gelijk zien dat ze anders is. Maar we kunnen onmogelijk dit dogma op de bijbel gronden.
van de baard. Sterker nog: in dezelfde tekst waar tatoeages worden verboden. Dat laatste nemen we wel over, het eerste doen we precies omgedraaid.