Houthakker schreef:Namelijk dat Spruyt zelf de brief positief heeft gelezen. Toen het s.m.s.-je stuurde. Vervolgens door allerlei mensen is gebeld die het nagatief beoordeelden. Dat heeft hem op een idee gebracht. Toen is hij het opnieuw gaan lezen, maar toen door de bril van domme R.D.-lezers.
En een intellectueel als een Spruyt zou daarin trappen denk je? Die zou zich laten misleiden door 'domme RD-lezers'?
Ik wist überhaupt niet dat er 'domme RD-lezers' waren. Is wel van belang, want dan dient het RD daar wel rekening mee te houden. Dus dan is die brief van Kranendonk toch wel erg dom geweest....
Wat beweegt mensen toch altijd om eerst uit te gaan van de slechte bedoelingen van de ander?
Moet je eens Genesis 3 en verder eens lezen. Of Romeinen 3.... Wat ik zo vreemd vind, is dat we in de geref. gezindte altijd uitgaan van het goede van de mens, terwijl de Bijbel ons duidelijk wat anders voorhoudt.....
Wanneer iedereen nu eens die brief had gelezen, uitgaande van de goede bedoelingen van de schrijver? Dan zou het er nu heel anders hebben uitgezien.
Nee, wat mij betreft niet (maar ik ben natuurlijk erg dom). Ik heb al verschillende malen aangegeven dat ik het inhoudelijk helemaal met Kranendonk eens ben, maar dat de manier waarop die man dit gedaan heeft niet deugt. En die argumenten blijven overeind staan, ook na herlezing. Overigens: als ik iets lees, gebeurt dat altijd onbevangen. Pas al lezende kom je tot bepaalde conclusies/mening.