Knevel - Plaisier intervieuw
Om op Plaisier terug te komen, vandaag vond ik toevallig het volgende citaat op internet.
Ds. G. Oberink is predikant in Bruinisse. Confessioneel. Maar zo heb ik maar weinig bezwaarden horen spreken...Samen op Weg! Hoe nu verder...
In de Domkerk werd het vanavond bezegeld.
Met een bischoppelijk rode stola om zag je ds. Bas Plaisir op het NOS-journaal.
Plechtig klonk het gebed 'Bewaar ons voor scheuringen.
Óndertussen strooide de nieuwslezer haar door de SoW-propagandamachine gekleurde informatie de huiskamer in.
De meeste gemeenten in Nederland zijn al lang SOW.
Alleen wat bobo's sputteren tegen.
Ik vraag me af waar men heeft leren tellen. Als ik al niet lang een tegenstander van dwang van boven was, zou ik me nu in walging van dit proces hebben afgekeerd.
De pijn en de moeite kwam even aan bod, maar werd in de euforie van het moment weggewuifd.
Hoe het nu verder moet?
Wat onze gemeente betreft: Wij hebben geen boodschap aan wat mensen ons opleggen.
Wij blijven staan op de grondslag van Gods Woord en het klassiek gereformeerd belijden.
Wij erkennen de artikelen in de reglementenbundel die daarmee in strijd zijn niet.
Wij scheiden ons niet af. Nooit of te immer!
Wat mij persoonlijk betreft, hoop ik gewoon door te gaan. Ik schort alleen alle medewerking aan de bovenplaatselijke activiteiten van de kerk op, totdat duidelijk is, dat ik persoonlijk nog ambtelijk geen verantwoording hoef te dragen voor wat er nu gebeurt.
Verder willen we in verkondiging en gebed aandringen op rust en oevrleg.
Heere, bewaar ons voor scheuringen. Wij doen onze uiterste best Uw werk te verstoren. Breng ons terug tot de Wet en het getuigenis.
Ds. G. Oberink
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Enigszins off-topic:
In een ander topic kreeg Lassie een waarschuwing omdat ze iets onaardigs zei over een zekere predikant. Hoewel ik de gewraakte (en inmiddels weggehaalde) woorden ook niet echt sjiek vond, is de term "selectieve verontwaardiging" wel enigszins op zijn plaats. "Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers". Unionist heeft net dit topic omhoog gehaald, maar hier lees ik toch ook woorden als "draaikont" en "rotte appel". Ik mag toch hopen dat genoemde forumregel niet alleen geldt voor predikanten "waar we ons in kunnen vinden". :shock:
In een ander topic kreeg Lassie een waarschuwing omdat ze iets onaardigs zei over een zekere predikant. Hoewel ik de gewraakte (en inmiddels weggehaalde) woorden ook niet echt sjiek vond, is de term "selectieve verontwaardiging" wel enigszins op zijn plaats. "Spreek met respect over kerkverbanden en ambtsdragers". Unionist heeft net dit topic omhoog gehaald, maar hier lees ik toch ook woorden als "draaikont" en "rotte appel". Ik mag toch hopen dat genoemde forumregel niet alleen geldt voor predikanten "waar we ons in kunnen vinden". :shock:
Jawel, maar die uitspraken zijn bijna twee jaar oud! In de eerste plaats was ik hier toen nog niet, in de tweede plaats verbaast het mij dat het de mods zelf niet is opgevallen, omdat een aantal van hen ook in dit topic heeft gepost.Mister schreef:@ Josephus, dat zou je dan moeten melden aan de mods, ipv hier ron dstrooien.