Gebedsgenezers

Mister
Administrator

Re: nog een genezing in de Alblasserwaard

Bericht door Mister »

Bert Mulder schreef: God verhoord onze gebeden ook. En eigen dominee en ouderlingen ook!
Uhmm, Bert?? :shock:
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Mister schreef:
Bert Mulder schreef: God verhoord onze gebeden ook. En eigen dominee en ouderlingen ook!
Wat wou je zeggen, Mister?

Zeg het maar
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Bert Mulder schreef:
Mister schreef:

Zeg het maar

Ik lees hier toch hopelijk fout dat ouderlingen en dominees gebeden kunnen verhoren??
Bert Mulder
Contacteer:

Mister schreef:
Bert Mulder schreef:
Mister schreef:
Bert Mulder schreef: God verhoord onze gebeden ook. En van eigen dominee en ouderlingen ook!

Zeg het maar

Ik lees hier toch hopelijk fout dat ouderlingen en dominees gebeden kunnen verhoren??
oops, gewijzigd dus.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Mariavt

Bericht door Mariavt »

rj schreef:Lang haar dragen is voor een gelovige vrouw geen wet, maar een vrucht van haar geloof.
Helemaal mee eens rj, maar ja het kán voorkomen dat een gelovige vrouw best graag lang haar wil maar doordat het haar heel dun is o.i.d.(bijv.een ziekte) móet ze het wel korter dragen dan zeg ik weer op mijn beurt, laat het dan in andere vruchten openbaar worden waardoor men ziet dat het een gelovige vrouw is. En hoe stond het ook alweer in God's Woord?....................De mens ziet aan wat voor ogen is maar God ziet het hart aan en daar komt het maar op aan.
MariaW

Bericht door MariaW »

rj schreef:Lang haar dragen is voor een gelovige vrouw geen wet, maar een vrucht van haar geloof.
De vrucht van de Geest is: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. (Gal 5:22)
rj

Bericht door rj »

Mariavt schreef:
Helemaal mee eens rj, maar ja het kán voorkomen dat een gelovige vrouw best graag lang haar wil maar doordat het haar heel dun is o.i.d.(bijv.een ziekte) móet ze het wel korter dragen dan zeg ik weer op mijn beurt, laat het dan in andere vruchten openbaar worden waardoor men ziet dat het een gelovige vrouw is. En hoe stond het ook alweer in God's Woord?....................De mens ziet aan wat voor ogen is maar God ziet het hart aan en daar komt het maar op aan.
Laten we dergelijke situaties dan even buiten beschouwing laten om een discussie niet slopend te maken. Maar we zijn het dus samen eens dat voor een naar lichaam gezonde gelovige vrouw het dragen van lang haar een eer is en het dragen van kort haar een oneer is en tegen Gods woord.

De mens ziet inderdaad aan wat voor ogen is. Maar het geloof wordt wel aan de vruchten herkend. Dat God de hartekenner is sluit niet uit dat wij leven moeten toetsen aan de leer.
Unionist

Bericht door Unionist »

En een goede maatstaat lijkt mij: "lang genoeg om de voeten van de Heere Jezus af te drogen."
Hoe korter het haar, hoe dieper je door de knieën moet.

Dat zijn leuke vondsten. Iedereen kan zijn eigen vrome verhaal verzinnen.

Het is bovendien wel makkelijk oordelen vanaf een foto. Misschien is het haar op één na grootste kruis dat haar haar niet groeien wil . En wij maar veroordelen. Misschien moet ze er nog bij bepaald worden. Een gelovige leert immers niet alles op één dag? Het heeft bij mij ook even geduurd voor ik las dat het Bijbels was om als man een baard te dragen.

Ik vind dit topic echt één brok Farizeïsme. Ik roep niet gauw om een slotje, maar er wordt enorm op personen gehakt en veroordeeld.
rj

Bericht door rj »

Unionist schreef:Ik vind dit topic echt één brok Farizeïsme. Ik roep niet gauw om een slotje, maar er wordt enorm op personen gehakt en veroordeeld.
Als jij denkt dat dat mijn intentie en doel is, ja gooi er dan maar een slotje op. Maar ik haal hier heel eenvoudig de schrift erbij. Blijkbaar ben je uit het veld geslagen.
Vincent

Bericht door Vincent »

jammer dat het plotseling over haarlengtes etc, gaat, terwijl mijn fundamentele punt was, is en blijft, dat we voorzichtig moeten zijn degenezing van mevr. Vlot aan de Geest toe te schrijven. Ondermeer heb ik een post geplaats n.a.v. de door iemand genoemde Mark. 9 waarop niet meer is gereageerd.
MariaW

Bericht door MariaW »

rj schreef:
Unionist schreef:Ik vind dit topic echt één brok Farizeïsme. Ik roep niet gauw om een slotje, maar er wordt enorm op personen gehakt en veroordeeld.
Als jij denkt dat dat mijn intentie en doel is, ja gooi er dan maar een slotje op. Maar ik haal hier heel eenvoudig de schrift erbij. Blijkbaar ben je uit het veld geslagen.
Ik haal er ook de bijbel bij, maar vind het ook Farizeïsme. Dan moeten alle lijnen doorgetrokken worden, mannen een baard (dat is ook natuurlijk) geen twee verschillende stoffen, tienden geven etc etc.

Ik denk niet dat je mensen kan afwijzen op hun haardracht. Wat moeten de afrikanen dan? Die zijn niet echt een kind Gods? Bovendien, als je je haar kort hebt, kan je ook niet in een dag zorgen dat je haar minstens 20 cm gegroeid is. Je moet voorzichtig zijn met oordelen over anderen, daar sluit ik mezelf bij in.

Maar laten we on-topic gaan.
rj

Bericht door rj »

MariaW schreef:
De vrucht van de Geest is: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing. (Gal 5:22)
Wil je hiermee aangeven dat wat ik aangaf geen vrucht van het geloof is? Dat is het juist wel want het is liefde tot God, blijdschap in het geloof, vrede met God.
Unionist

Bericht door Unionist »

Je veroordeelt iemand die je niet kent op een foto, daarbij gebruik maked van een tekst die iets anders zegt.

Paulus zegt: de natuur leert dat het de vrouw een eer is dat zij lang haar heeft.

Stel nou, dat deze vrouw bewust geen lang haar heeft (dat weet je neit eens), dan kun je hooguit zeggen: het korte haar is haar tot oneer. Niet meer.

Er staat NIET: Gij zult lang haar hebben als vrouw. Er staat ook NIET: de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede en lang haar. Dat verzin jij gewoon zelf. En met jouw eigengemaakte gebod verwijs jij andere mensen naar de hel. Niet met zoveel woroden, maar dat is wel de consequentie als deze mevrouw geen echt kind van God is.

Dat noem ik niet "de Bijbel erbij halen". Dat noem ik Farizeïsme.
Daar maak ik mij enerzijds boos om en anderzijds word ik daar verdrietig van.

Overigens staat op diverse plaatsen in de BIjbel dat de baard voor de man een eer is, maar daar hoor ik maar weinigen over.
Bert Mulder
Contacteer:

Het is inderdaad zo dat we wel een zijspoor ingeslagen hebben. En het spijt me dit te zeggen, rj, maar je lange haar argument gaat niet goed op hier, om redenen die anderen hier al gegeven hebben, en ik ook, met mijn post over het lange haar/hoofddekking die het symbool is van de onderdanigheid van de man. Niet eens van het geloof! En zo kan een vrouw wel onderdanig zijn aan de man, en niet het hoofd bedekking, of het hoofd bedekken, en niet de man onderdanig zijn. Maar dat is voor een ander onderwerp. Dus zullen we hierop teruggaan?
Unionist schreef:
Bert Mulder schreef:
Unionist schreef:Markus 9:38 En Johannes antwoordde Hem, zeggende: Meester! wij hebben een gezien, die de duivelen uitwierp in Uw Naam, welke ons niet volgt; en wij hebben het hem verboden, omdat hij ons niet volgt.
39 Doch Jezus zeide: Verbiedt hem niet; want er is niemand, die een kracht doen zal in Mijn Naam, en haastelijk van Mij zal kunnen kwalijk spreken.
40 Want wie tegen ons niet is, die is voor ons.
Mogen we Mat 7 nooit vergeten in dit verband:
21 Niet een iegelijk, die tot Mij zegt:12) Heere, Heere! zal ingaan in het Koninkrijk der hemelen, maar die daar doet den wil Mijns Vaders,13) Die in de hemelen is.
22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen:14) Heere, Heere! hebben wij niet in Uw Naam geprofeteerd,15) en in Uw Naam duivelen uitgeworpen, en in Uw Naam vele krachten gedaan?16)
23 En dan zal Ik hun openlijk aanzeggen:17) Ik heb u nooit gekend;18) gaat weg van Mij, gij, die de ongerechtigheid werkt!
Als we Mat. 7 en Mark. 9 naast elkaar leggen, zie ik maar één conclusie: Laten we het oordeel dan maar aan Jezus Zelf overlaten. We mochten Zijn werk eens vertrappen.
Unionist

Bericht door Unionist »

Vincent schreef: Er ligt namelijk een bijbelse opdracht, de geesten te beproeven of ze uit God zijn.
Misschien handig om deze tekst in zijn context te lezen?

1 Joh. 4:1 Geliefden, gelooft niet een iegelijken geest, maar beproeft de geesten, of zij uit God zijn; want vele valse profeten zijn uitgegaan in de wereld.
2 Hieraan kent gij den Geest van God: alle geest, die belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God;
3 En alle geest, die niet belijdt, dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, die is uit God niet; maar dit is de geest van den antichrist, welken geest gij gehoord hebt, dat komen zal, en is nu alrede in de wereld.

Dus als Jan Zijlstra belijdt dat Jezus Christus in het vlees gekomen is, hebben we hem gewogen en zwaar genoeg bevonden. Toch?
Plaats reactie