jacob schreef:Je gebruikt oneigenlijke argumenten. Gepraat over preken kan ook zonder internet.pierre27 schreef:jacob schreef:Je zou eens illegaal tot bekering komenpierre27 schreef:
Ik ben blij met deze informatie, bevestigt mijn vermoeden dat er wel eens een preek op internet is gezet, tegen de wil van een predikant.
Gaan kijken wat we hier tegen kunnen doen.:
:
waar je je al niet voor in kan zetten. Je kan beter helpen het evangelie te gaan verspreiden dan het te gaan inperken.
Ben het volkomen met je eens dat we inderdaad het Evangelie mogen laten horen, maar in de toenmalige postings heb ik al voldoende aangegeven dat ik het gepraat over de preken en de persoon van de dominee, vaak buiten de proporties vind.
Zodoende reageer ik op het bericht van Memento, en wat het illegaal tot bekering komen betreft, vind je het juist om over zo,n gebeurtenis schertsend te spreken?
Met vriendelijke groet, Pierre
Ik vind het niet juist dat jij dit wilt verbieden. Ja, je wilt er zelfs wat aan doen! Daaruit blijkt duideljk dat jij deze gang van zaken illegaal vind. Dat ik dan op deze manier reageer lijkt me logisch. Ik vind het namelijk van de zotte dat je zo denkt. Bijbels is het zeker niet!
Kan wel zo wezen, maar het is in mijn ogen eerder zotter je van zulke dingen te stellen.
Een predikant is bij machte genoeg om aan te geven of hij zijn preken wel of niet wil uit laten komen, eventueel via internet, dat hoef jij niet voor hem te beslissen.
En voor de rest heb ik er helemaal geen moeite mee als er preken op internet staan, mits dat kort gesloten is met de betreffende predikant, zoals dat bijvoorbeeld op prekenweb gebeurt. Met vriendelijke groet, Pierre