St Andrews is sowieso wel een plaats met karakter. Morgen weer naar bij St Columbas naar de kirk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Heb het weer overleefd met 29 kakelende kippen
Het weer was mooi de hele week volop zon en 26 t/m 32 graden.
Theresienstad heeft veel indruk op mij gemaakt.
Paar weken geleden hotelvouchers gekocht bij Kruidvat, voor een voordelige hotelovernachting. Dan denk je: mooi, die hebben we, de boeking doen we wel een keer als we tijd hebben. Actie loopt tot eind mei, je moet boeken vóór eind februari. OK, we willen wel een keer naar zee, zeg maar ergens in april/mei. En vanavond hadden we tijd om er eens even voor te gaan zitten. Wat denk je? In april en mei geen enkele vrijdag meer beschikbaar als aankomstdatum! Ga je wat eerder in het jaar zitten, dan ontstaan er wel mogelijkheden, maar niet aan zee: dan kun je nog terecht bij een handjevol hotels in Drente, Groningen en Friesland. Door uiteindelijk ook de donderdag als aankomstdatum open te stellen, ontstonden nog wat méér mogelijkheden, maar nog steeds niet aan zee. Om de vouchers dan toch maar te gebruiken, hebben we uiteindelijk maar geboekt voor een nachtje in de Ooijpolder. Bij goed weer: fietsen langs de Rijn. En bij minder goed weer: winkelen in Nijmegen. De zee houden we dan maar even tegoed...
Het lijkt me dat de bedoeling van die goedkope vouchers is: bedden volkrijgen op minder populaire momenten in combinatie met minder populaire locaties.
Aan zee zit het in de weekenden toch wel vol.
En het is ze wéér gelukt. Als je zo'n bon hebt wil je toch wat.
refo schreef:Het lijkt me dat de bedoeling van die goedkope vouchers is: bedden volkrijgen op minder populaire momenten in combinatie met minder populaire locaties.
Inderdaad. De keuze is veel minder groot dan men het doet voorkomen. Ga je zoeken op datum, dan blijk je alleen nog terecht te kunnen op een paar incourante plekken. En ga je zoeken op plaats, dan zitten de aantrekkelijke hotels ofwel helemaal vol, of er zijn nog een paar gaatjes op maandag of dinsdag.
Dat doen we dus niet weer.
refo schreef:Het lijkt me dat de bedoeling van die goedkope vouchers is: bedden volkrijgen op minder populaire momenten in combinatie met minder populaire locaties.
Inderdaad. De keuze is veel minder groot dan men het doet voorkomen. Ga je zoeken op datum, dan blijk je alleen nog terecht te kunnen op een paar incourante plekken. En ga je zoeken op plaats, dan zitten de aantrekkelijke hotels ofwel helemaal vol, of er zijn nog een paar gaatjes op maandag of dinsdag.
Dat doen we dus niet weer.
Ik heb het ook weleens gedaan, maar het valt mee hoor. Toen we de vouchers net gekocht hadden, konden we overal op elk tijdstip terecht. Enkele weken daarna vonden we via Marktplaats nog een paar (goedkopere) vouchers. Deze konden we inderdaad, zoals ook jouw ervaring is, alleen op incourante plekken inwisselen. Maar als je er snel bij bent heb je gewoon genoeg keus.
Morgen vertrek ik richting Bandung en Singapore. Mijn eerste keer in Azie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."