Kabinetsformatie 2021

Bertiel

Re: Kabinetsformatie 2021

Bericht door Bertiel »

Jantje schreef:
Erasmiaan schreef:Baudet is een briljant rechercheur.
:yahoo :yahoo

Ik kijk nooit films, maar dit lijkt toch wel een beetje een filmscript waarvan niemand weet wat het einde zal zijn. Wat een ongelooflijke toestand zeg.
zal wel 1 van de verkenners zijn geweest die hem geïnformeerd heeft.
Snap ook niet dat Rutte het tijdstip onthulde, had toch vanochtend kunnen zeggen, zonder te liegen?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Kennelijk is het Baudet opgevallen dat Rutte niet met de andere fractievoorzitters de stukken heeft geraadpleegd. Onuitgesproken conclusie Baudet: hij wist dat hij het wel over Omtzigt heeft gehad en hoefde dus niet de stukken in te zien om te weten dat hij dat gedaan had.

Rutte redt zich eruit door te zeggen dat een ander hem dat heeft gemeld. Maar dat moet dan nu ook wel echt blijken. Ik denk niet dat iemand Rutte nu nog gaat helpen.
Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 01 apr 2021, 14:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Valcke

Bericht door Valcke »

Valcke schreef:Ik vermoed dat dit nog wel eens een staartje kan krijgen. Want de verkenners verzinnen zoiets natuurlijk niet zelf... zeker niet gezien de concreetheid waarmee het is opgeschreven.
En niemand van de VVD of D'66 gaat erover wie in de Kamer zit en wie niet. Want Kamerleden zijn door het volk gekozen.
Vroeg of laat zal uitkomen wat de oorsprong is van deze opmerking en komt die persoon er dan mee weg??
Dit schreef ik op 25 maart.

Inmiddels zijn we een week verder. Om eerlijk te zijn, er is maar één uitweg: De premier en minister Ollongren treden per direct terug. De Jonge of Schouten wordt minister-president. Ook denk ik dat beiden niet meer geloofwaardig zijn als Kamerlid.

En er komen ófwel nieuwe verkiezingen ófwel een nieuwe onafhankelijke verkenner. Het eerste lijkt mij nog wel het meest logisch.
Valcke

Bericht door Valcke »

Bertiel schreef:Snap ook niet dat Rutte het tijdstip onthulde, had toch vanochtend kunnen zeggen, zonder te liegen?
Wat wil je nu? Het is toch absurd wanneer er niet gewoon de waarheid gezegd wordt.

Overigens is mij wel duidelijk dat Rutte al veel eerder wist dat hij erover gesproken heeft. En de verkenners wisten dat natuurlijk ook. Hoe kon Ollongren het anders oppakken als notitie voor het tweede gesprek?
Mannetje

Bericht door Mannetje »

Premier Kaag? Dat vrees ik bij nieuwe verkiezingen als ik eerlijk ben...

Maar ik zie ook weinig andere mogelijkheid dan nieuwe verkiezingen...
- Niet meer zo actief -
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Valcke schreef:
Valcke schreef:Ik vermoed dat dit nog wel eens een staartje kan krijgen. Want de verkenners verzinnen zoiets natuurlijk niet zelf... zeker niet gezien de concreetheid waarmee het is opgeschreven.
En niemand van de VVD of D'66 gaat erover wie in de Kamer zit en wie niet. Want Kamerleden zijn door het volk gekozen.
Vroeg of laat zal uitkomen wat de oorsprong is van deze opmerking en komt die persoon er dan mee weg??

Inmiddels zijn we een week verder. Om eerlijk te zijn, er is maar één uitweg: De premier en minister Ollongren treden per direct terug. De Jonge of Schouten wordt minister-president. Ook denk ik dat beiden niet meer geloofwaardig zijn als Kamerlid.

En er komen ófwel nieuwe verkiezingen ófwel een nieuwe onafhankelijke verkenner. Het eerste lijkt mij nog wel het meest logisch.
In de VVD-fractie zitten geen "Omtzigten". Dus die laten Rutte niet vallen. Er zal moeten blijken of D66 en CDA Rutte blijven steunen. Ik denk het niet. Maar dan nog is Rutte kamerlid en fractievoorzitter van de grootste partij (en die partij laat hem waarschijnlijk niet vallen, in ieder geval vanuit de fractie zal die reactie niet komen) en kan het dus dat hij over drie maanden weer wordt beëdigd als minister-president. Tot die tijd inderdaad De Jonge als premier.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Mannetje schreef:Premier Kaag? Dat vrees ik bij nieuwe verkiezingen als ik eerlijk ben...

Maar ik zie ook weinig andere mogelijkheid dan nieuwe verkiezingen...
Ik ook.

De vraag is of de VVD-kiezer van maart nu ook weer VVD gaat stemmen. Als de VVD aanzienlijk wat zetels verliest kan het CDA en eventueel JA21 daar flink wat garen bij spinnen. En mogelijk de PVV en FvD ook.

Dus dan zou zomaar het CDA straks alsnog de grootste partij kunnen worden.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Valcke schreef:
Bertiel schreef:Snap ook niet dat Rutte het tijdstip onthulde, had toch vanochtend kunnen zeggen, zonder te liegen?
Wat wil je nu? Het is toch absurd wanneer er niet gewoon de waarheid gezegd wordt.

Overigens is mij wel duidelijk dat Rutte al veel eerder wist dat hij erover gesproken heeft. En de verkenners wisten dat natuurlijk ook. Hoe kon Ollongren het anders oppakken als notitie voor het tweede gesprek?
Ik wil dat de SGP 76 zetels heeft....
maar daar gaat het niet om, ik dacht even vanuit Rutte z'n denkraam, had die toch wel groter verwacht.

Net als mannetje vrees ik de verkiezingen veel meer, laat we dat absoluut niet hopen!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Valcke

Bericht door Valcke »

Erasmiaan schreef:
Valcke schreef:

In de VVD-fractie zitten geen "Omtzigten". Dus die laten Rutte niet vallen. Er zal moeten blijken of D66 en CDA Rutte blijven steunen. Ik denk het niet. Maar dan nog is Rutte kamerlid en fractievoorzitter van de grootste partij (en die partij laat hem waarschijnlijk niet vallen, in ieder geval vanuit de fractie zal die reactie niet komen) en kan het dus dat hij over drie maanden weer wordt beëdigd als minister-president. Tot die tijd inderdaad De Jonge als premier.
De eerste zin vind ik niet echt gepast...

Dat Rutte opnieuw premier wordt acht ik uitgesloten. Hij zal moeten aftreden. Terugkeer als Kamerlid lijkt mij zeer dubieus.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het linkse spectrum bij eventuele nieuwe verkiezingen opeens heel veel meer zetels haalt.

De enige partijen die mogelijk voordeel kunnen krijgen bij verlies van VVD, zijn in mijn ogen voornamelijk de rechtse partijen: in de eerste plaats CDA en daarnaast ook JA21, PVV en FvD (in die volgorde). En ik hoop ook dat het voor de SGP een vierde zetel op kan leveren.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Bertiel

Bericht door Bertiel »

En D’66....
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Valcke schreef: De eerste zin vind ik niet echt gepast...

Dat Rutte opnieuw premier wordt acht ik uitgesloten. Hij zal moeten aftreden. Terugkeer als Kamerlid lijkt mij zeer dubieus.
Toch wel, Rutte heeft z'n fractiegenoten dusdanig geselecteerd dat er geen kritische denkers bij zitten, maar stemvee dat geheel ten dienste staat aan Rutte.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Bertiel schreef:En D’66....
Dat zou kunnen inderdaad. Maar dan is er waarschijnlijk alsnog geen meerderheid over links.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Valcke

Bericht door Valcke »

Erasmiaan schreef:
Valcke schreef: De eerste zin vind ik niet echt gepast...

Toch wel, Rutte heeft z'n fractiegenoten dusdanig geselecteerd dat er geen kritische denkers bij zitten, maar stemvee dat geheel ten dienste staat aan Rutte.
O.k. zo bedoeld ben ik het er mee eens.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Erasmiaan schreef:Baudet is een briljant rechercheur.
Hij gaat gewoon door met rechercheren...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Plaats reactie