Ik ken Bakker persoonlijk, en zijn opmerkingen in dat artikel snijden ook wel hout.Ad Anker schreef:Omdat mijn naam erin genoemd wordt reageer ik maar even. Het is niet eerlijk om er personen bij te betrekken. Ds. De Heer is onmiskenbaar een kind en knecht van God waar ik veel respect voor heb. Dhr. Bakker ken ik niet.Erasmiaan schreef:Hoe weet je nu dat dit gemist wordt? Ken je ds. De Heer? Ken je de heer Bakker?
Ds. De Heer vind ik erg bot in het artikel, bijvoorbeeld als het gaat over dat lied van Sela. Ook slaat hij in publicaties nogal eens de plank mis over wat hij noemt 'de evangelische beweging'.
Ook dat is m.i. een symptoom van het niet om kunnen gaan met verscheidenheid.Ad Anker schreef:Ik herken zeker wel de opmerking over grensbewaking en wezen.
De gedachte is: als de grenzen maar nauwkeurig vastliggen, dan komt het wezen vanzelf. En andersom: als de grenzen anders zijn dan we gewend zijn, kan het wezen er niet zijn.
Terwijl het juist andersom is, zoals ds. Van der Weg (die ik overigens ook niet ken) zegt: het begint met het wezen; dat is de kern.
En onze jongeren voelen haarfijn aan of een leraar (of catecheet, enz.) bezig bent met grensbewaking of dat hij/zij leeft vanuit die Kern.