ejvl schreef:Koninklijk schreef:
Omdat als je elkaar benaderd en je bij voorbaat er al van uit gaat dat omdat hij (persoon) niet deel uitmaakt van jou stroming, een dwaalleer aanhangt, en er helemaal niets van begrijpt vind ik dit persoonlijk erg dom.
Even iets rechtzetten, zo denk ik zelf in geen geval, ik ben kerkelijk breed georiënteerd, ik verricht nog wel eens vrijwilligerswerk in een samen-op-weg kerk, waar soms de prediking een echte dwaalleer is, maar somtijds ik positief verrast wordt. Ik serveer zeker niet iedereen af buiten mijn eigen stroming om. Integendeel, ik ga van het positieve uit.
maar noem nou eens een inhoudelijk punt, wat volgens jullie zo fout is in de charismatische stroming, en kom nou niet aan met iemand die niet echt bleek genezen te zijn, of dat soort onzinnige discussies

Bijvoorbeeld: (en dit geldt vast niet voor alle gemeenten)
- de kijk op schepping/evolutie.
- Het automatisme van tongen spreken bij een gelovige.
- Visie op kinderdoop.
- Nadruk op keuze van de mens in plaats van genade alleen.
- Volgens mij kennen ze geen ambtsdragers.
- Theologische studies die ontbreken waardoor Bijbelkennis en dogmatiek op een heel laag vlammetje staat.
- Wereldse muziek.
- Veel nadruk op gebedsgenezing.
- Alverzoening, iedereen wordt zalig.
- De mens in z'n natuurlijke doodstaat en de totale verdorvenheid van de mens ontbreekt vaak.
- Welvaartsevangelie.
En vast nog veel meer punten die ik zou kunnen bedenken, maar daar heb ik nu even de tijd niet voor.
we hebben er gelijk een hoop onderwerpen bij, super.
de vraag is wel, stel dat er in een kerk, meer dan gemiddeld gepreekt wordt over, laat ik er eens een uitpikken, zeg genezing.
Zij vinden aan de hand van heel veel teksten, dat Jezus dit deed, dat Hij zijn discipelen dit opdroeg, heel veel voorbeelden in de bijbel oude en nieuwe testament enz enz,
stel dat de focus daar meer oplicht dan bijv bij jou in de kerk, is het dan gelijk helemaal fout en een dwaalleer ? of er weer andere zijn die zeggen dat God niemand meer geneest, en dit gestopt is bij de laatste apostel, zijn dat dan gelijk geen broers en zusters meer ?
onderwerpen zoals de kinderdoop, of tongentaal, ben jij er van overtuigd dat, dit gelijk helemaal fout is of zelfs demonisch, vaak liggen dingen wat genuanceerder.
waar ik zelf mee te maken, heb gehad en dat is persoonlijk, je door bepaalde periodes heen gaat ""ontwikkeling"" je bijv bij een evangelisatie conferentie ben geweest, je meer beseft dat er elke, dag vreselijk veel mensen een verloren leven lijden en verloren gaan, maar, of missies, of Israel, of apostolisch, weduwe en wezen, en uiteindelijk volwassen wordt en het over het komplete pakket gaat ..
soms slaan mensen door, zo ook kerken, maar ze gelijk allemaal af serveren Mmm doe ik niet meer.
ik weet niet of de moderators het goed vinden als we er een uit halen, en dit bespreken op dit onderwerp "" charismatische beweging"" wat denk jij ?
en anders maken we er gewoon een nieuw onderwerp van .
Jezus kreeg wat ik had verdiend, en ik kreeg wat Hij had verdiend .