Afgewezen schreef:Dat is ook weer zo. Toch blijft zijn opmerking iets houden van 'terugslaan'. En daarmee komt hij dan niet uit boven het niveau van dit forum.Mee eens. Maar vergeet niet dat er hier ook niet altijd op de juiste manier over hem en de GG wordt gesproken!
Kerkelijk jaarboek GG
Gelukkig dat jij in deze posting een positieve uitstraling hebt naar andersdenkenden. Dat waarderen we... Wie veroordeelt hier nou wie???geledu schreef:Wat een reactie's op een enkele opmerking in de Saambinder.
Misschien is het inderdaad wel beter om het juist is uitgebreid aan de orde te stellen in de SB.
Want hij (DS Moerkeken) heeft hierin natuurlijk wel gelijk !!
Hoe op dit forum over ambsdragers in het algemeen en die van de Ger Gem in het bijzonder, gesproken wordt is inderdaad van het ALLERLAAGSTE Niveau zonder enig respect voor de ambten.
Eenmaal zullen we deze reacties moeten verantwoorden in ik wil jullie er op wijzen dat je met deze disscussies begeeft op een zeer gevaarlijk terein.
Eliza werd ook eens op een verschrikkelijke manier aangesproken maar deze klinderen moesten het wel met de dood bekopen !!
Pas toch op !!
God laat zijn dienstknechten niet ongestraft bespotten !!
Is er hier iemand geweest die een GerGemdominee heeft uigescholden voor kaalkop?? Als er kritiek is, dan gaat dat over het doen en laten, over handel en wandel, over leer en leven.... Dat is toch van een heel andere orde hoor! En wat te denken van Christus Zelf die de schriftgeleerden (dus ambtsdragers) addergebroedsel noemt.... Of wat te denken van Johannes hoe hij spreekt over Diotrefes: 3 Joh. 9 en 10: "k heb aan de Gemeente geschreven; maar Diotrefes, die onder hen zoekt de eerste te zijn, neemt ons niet aan. Daarom, indien ik kom, zo zal ik in gedachtenis brengen zijn werken, die hij doet, met boze woorden snaterende tegen ons; en hiermede niet vergenoegd zijnde, zo ontvangt hij zelf de broeders niet, en verhindert degenen, die het willen doen, en werpt ze uit de Gemeente." Gaat ook over een ambts'broeder'....geledu schreef:Wat een reactie's op een enkele opmerking in de Saambinder.
Misschien is het inderdaad wel beter om het juist is uitgebreid aan de orde te stellen in de SB.
Want hij (DS Moerkeken) heeft hierin natuurlijk wel gelijk !!
Hoe op dit forum over ambsdragers in het algemeen en die van de Ger Gem in het bijzonder, gesproken wordt is inderdaad van het ALLERLAAGSTE Niveau zonder enig respect voor de ambten.
Eenmaal zullen we deze reacties moeten verantwoorden in ik wil jullie er op wijzen dat je met deze disscussies begeeft op een zeer gevaarlijk terein.
Eliza werd ook eens op een verschrikkelijke manier aangesproken maar deze klinderen moesten het wel met de dood bekopen !!
Pas toch op !!
God laat zijn dienstknechten niet ongestraft bespotten !!
[align=center]En meer is het niet!!!![/align]Afgewezen schreef:Het waren maar drie regels die ds. Moerkerken eraan wijdde, hoor. Mijn moeder was zo vriendelijk ze even door de telefoon voor te lezen. Ik citeer:
"Babbel- en discussiesites op het internet doen vaak denken aan een massaal bezocht verjaardagsfeest, waar dominees en hun preken over de hekel worden gehaald en het ambtelijk gezag niet zuinig wordt onderuitgehaald - en dat veelal anoniem."
[align=center]B R A V O
100% mee eens [/align]
Geweldig!! ik blijf het goed vinden hoe die ds. Moerkerken het weer eens haarscherp verwoorden kan, in één woord briljant!
Dat bedoelde ik nu net.... moet je eens zien hoe het forum op bovenstaande citaat aan het reageren is. Er wordt binnen de kortste keren woedend en briesend gereageerd.
Dat bedoel ik met je krijgt de hele PKN over je heen. Maar dat is niet correct eigenlijk, sorry. Het zijn eerder sneue ex-GG-ers!!! Die reageren het grofst en het heftigste hier.
Daar kan ik zo moeilijk tegen ze bevuilen hun eigen nest, waaruit ze komen!
Woedend en briesend? Er is er hier maar één die met extra grote letters post om zijn gelijk te onderstrepen..
WIe reageert er nou woedend en briesend? Citeer eens?
O ja, heb je al een jaarboekje voor me klaarliggen? Laat ff weten, dan pb ik je m'n (uiteraard geheime) adres
WIe reageert er nou woedend en briesend? Citeer eens?
O ja, heb je al een jaarboekje voor me klaarliggen? Laat ff weten, dan pb ik je m'n (uiteraard geheime) adres
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Frans Joseph.Frans Jozef schreef:[align=center]En meer is het niet!!!![/align]Afgewezen schreef:Het waren maar drie regels die ds. Moerkerken eraan wijdde, hoor. Mijn moeder was zo vriendelijk ze even door de telefoon voor te lezen. Ik citeer:
"Babbel- en discussiesites op het internet doen vaak denken aan een massaal bezocht verjaardagsfeest, waar dominees en hun preken over de hekel worden gehaald en het ambtelijk gezag niet zuinig wordt onderuitgehaald - en dat veelal anoniem."
[align=center]B R A V O
100% mee eens [/align]
Geweldig!! ik blijf het goed vinden hoe die ds. Moerkerken het weer eens haarscherp verwoorden kan, in één woord briljant!
Dat bedoelde ik nu net.... moet je eens zien hoe het forum op bovenstaande citaat aan het reageren is. Er wordt binnen de kortste keren woedend en briesend gereageerd.
Dat bedoel ik met je krijgt de hele PKN over je heen. Maar dat is niet correct eigenlijk, sorry. Het zijn eerder sneue ex-GG-ers!!! Die reageren het grofst en het heftigste hier.
1. Ik ben geen gefrustreerde ex-GG'er. Verder heb ik nix met de GG.
2. Ik ben geen PKN'ner, ik wil dus ook niet als zodanig worden aangesproken.
3. Ik bevuil dus niet mijn eigen nest.
4. Jouw taalgebruik is dat van een woedend/onmachtig mens.
5. Haarscherpe verwoording?? Nee hoor, uitermate twijfelachtig.
6. Verder laat mijn vrouw jouw weten dat ze wél ex-GG is, maar daarom niet sneu, dus of je dat wil terugnemen.
Laatst gewijzigd door Mister op 17 jun 2006, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans Jozef,
1. Ik ben niet anoniem. Samen met de andere administrators sta ik met volledige naam op de voorpagina. Aan mn postings valt zo af te leiden in welke GG ik kerk. Ik kan me daar niet voor schamen. Mocht een predikant of iemand anders het niet met mijn visie en kritiek eens zijn, ben ik zeer bereid dat onder 4 ogen uit te leggen.
2. Blijkbaar waardeer je het, dat ds. Moerkerke (als prominent predikant in de GG) het verschil niet schijnt te snappen tussen feestgangers, en mensen die graag een serieuze discussie willen over God, Zijn Woord, en alles wat daarmee samenhangt.
3. Blijkbaar waardeer je het, dat kritiek niet serieus genomen wordt, en sta je de doofpot-methode voor (zoals ds. Moekerken nu doet, zo van: een forum kan je niet serieus nemen).
4. Er wordt hier niet grof gereageerd; er wordt gemodereerd. Mocht je een posting te grof vinden, daarvoor hebben we de 'report' knop, waarmee je een moderator op een post kan attenderen.
5. Kritiek hebben is iets heeeeeeeeeeel anders dan je eigen nest bevuilen. Wie kritiek heeft, wil juist iets verbeteren. De reden dat dit op een forum wordt besproken zijn heel eenvoudig: 1. Je loopt niet het risico dat je onder cencuur geplaatst wordt. 2. Er wordt naar je geluisterd en je wordt serieus genomen. Kortom, wil je dat fora ophouden over theologische discussies, dan moet je zorgen dat er ruimte voor komt binnen de kerk zelf...
1. Ik ben niet anoniem. Samen met de andere administrators sta ik met volledige naam op de voorpagina. Aan mn postings valt zo af te leiden in welke GG ik kerk. Ik kan me daar niet voor schamen. Mocht een predikant of iemand anders het niet met mijn visie en kritiek eens zijn, ben ik zeer bereid dat onder 4 ogen uit te leggen.
2. Blijkbaar waardeer je het, dat ds. Moerkerke (als prominent predikant in de GG) het verschil niet schijnt te snappen tussen feestgangers, en mensen die graag een serieuze discussie willen over God, Zijn Woord, en alles wat daarmee samenhangt.
3. Blijkbaar waardeer je het, dat kritiek niet serieus genomen wordt, en sta je de doofpot-methode voor (zoals ds. Moekerken nu doet, zo van: een forum kan je niet serieus nemen).
4. Er wordt hier niet grof gereageerd; er wordt gemodereerd. Mocht je een posting te grof vinden, daarvoor hebben we de 'report' knop, waarmee je een moderator op een post kan attenderen.
5. Kritiek hebben is iets heeeeeeeeeeel anders dan je eigen nest bevuilen. Wie kritiek heeft, wil juist iets verbeteren. De reden dat dit op een forum wordt besproken zijn heel eenvoudig: 1. Je loopt niet het risico dat je onder cencuur geplaatst wordt. 2. Er wordt naar je geluisterd en je wordt serieus genomen. Kortom, wil je dat fora ophouden over theologische discussies, dan moet je zorgen dat er ruimte voor komt binnen de kerk zelf...
Ik sluit me heel graag bij Memento aan!! Ik heb wel een paar vraagjes Frans Jozef:Frans Jozef schreef: [align=center]En meer is het niet!!!![/align]
[align=center]B R A V O[/size]
100% mee eens [/align]
Dat bedoel ik met je krijgt de hele PKN over je heen. Maar dat is niet 'correct eigenlijk, sorry. Het zijn eerder sneue ex-GG-ers!!! Die reageren het grofst en het heftigste hier.
1. Wat doe je eigenlijk hier op dit forum? Kijk, mij maakt het niet uit, maar erg veel interessants heb je niet te brengen. Veel geschreeuw, maar weinig wol zeg maar. Je roept een heleboel, je beschuldigt een hoop mensen, maar zonder dat verder te onderbouwen met argumenten. Vind je dat wél christelijk en verantwoord? Kan jij je dat verantwoorden tegenover je Schepper? Want ook jij zal straks rekenschap dienen af te leggen....
2. Ik bespeur zo weinig liefde tot de ander. Neem je het forum in je gebeden mee, of gaan dan die grote 'dwaalzieke geesten' in jouw ogen je niet aan? Indien het eerste het geval zou zijn, dan zou je denk ik een constructieve opstelling hebben, ja, dan zouden we iets aan je postings hebben.
3. Waarom hebben in jouw ogen de besproken toestanden/predikanten verdediging nodig? Tot nu toe blijft het bij een roepen, zonder dat je zegt waaróm de huidige toestand goed is, of waaróm een predikant gelijk heeft. Vind je dat eigenlijk geen oneerlijke manier van discussieren? Je geeft immers de ander geen gelegenheid om van jouw argumenten kennis te nemen en eventueel zijn/haar mening bij te stellen.
4. Kun je misschien iets meer zeggen over jouw kerkbeeld en over jouw beeld van de ambten? En kan je mij misschien vertellen hoe we de bepaalde passages uit Gods Woord die ik gepost heb, moeten interpreteren? Dan kan het misschien nog een inhoudelijke discussie worden, zo echter niet....
Dominee Moerkerken had weer eens een treurig verhaal. En natuurlijk hebben de gezinnen het gedaan. Natuurlijk. De hele GG bestaat uit gezinnen, dus waar zou het anders fout kunnen gaan.
In plaats dat hij die gezinnen nou eens een hart onder de riem steekt? - - - knip - - - Ik lees in de HC dat het geloof komt van de Geest, die het werkt door de prediking en vesterkt door de sacramenten. Dat zijn instrumenten die u in handen hebt gekregen.
[edit]
wij dienen met respect te spreken over kerken en ambtsdragers, daarom een stukje geknipt
limosa
In plaats dat hij die gezinnen nou eens een hart onder de riem steekt? - - - knip - - - Ik lees in de HC dat het geloof komt van de Geest, die het werkt door de prediking en vesterkt door de sacramenten. Dat zijn instrumenten die u in handen hebt gekregen.
[edit]
wij dienen met respect te spreken over kerken en ambtsdragers, daarom een stukje geknipt
limosa
Ik denk niet, dat ds. Moerkerken met deze alinea refoforum bedoelt. Want:Afgewezen schreef:Het waren maar drie regels die ds. Moerkerken eraan wijdde, hoor. Mijn moeder was zo vriendelijk ze even door de telefoon voor te lezen. Ik citeer:
- "Massaal bezocht": zo veel zijn er hier nu ook weer niet online. Meestal rond de 10, en het aantal actieve posters ligt denk ik hooguit rond de 40.
- Preken worden hier zelden of nooit onderuitgehaald. De laatste keer is al maanden geleden en toen sloot Pim vrij snel het topic. De keer daarvoor werd het Waterloo van OSW.
- Over dominees en ambtelijk gezag wordt hier wel eens kritisch gesproken, maar niet zozeer dat je er het stempel "niet zuinig onderuithalen" kan geven. Bovendien is er vaak tegenwicht, waardoor de betrokkene zijn eerste spontaniteit wat af laat nemen.
Verder vind ik dat hier snel gemodereerd wordt en sluit me daarom bij Memento aan.
Al moet ik wel zeggen, dat sommige posters zo heftig uit de hoek komen, dat er van de andere kant ook heftig op gereageerd wordt.
Las vanavond de SB bij mijn schoonfam. Viel idd op dat de gezinnen 'aansprakelijk' gesteld worden. :roll:refo schreef:Dominee Moerkerken had weer eens een treurig verhaal. En natuurlijk hebben de gezinnen het gedaan. Natuurlijk. De hele GG bestaat uit gezinnen, dus waar zou het anders fout kunnen gaan.
In plaats dat hij die gezinnen nou eens een hart onder de riem steekt? Het oude volk wordt zo node gemist. Dat is niet de schuld van de gezinnen, ds M. Dat is de schuld van de kerk. Of misschien wel van God Zelf. Wederbarende genade hebben we toch nodig? Daar zitten als die gezinnen op te wachten. Hebt u daar misschien niet wat van? Ik lees in de HC dat het geloof komt van de Geest, die het werkt door de prediking en vesterkt door de sacramenten. Dat zijn instrumenten die u in handen hebt gekregen.