Vraag (algemeen)

Cremar

Re: Vraagje

Bericht door Cremar »

Nou, dat wordt wikken en wegen. Tegen de tijd dat we er uit zijn is de warmte ook voorbij :huhu maar bedankt voor je antwoorden!
Cremar

Bericht door Cremar »

Orchidee schreef:Als ik hem aan iemand kan verkopen doe ik het gelijk, het is een ZIBRO en hij was erg duur :fi

We doen het nu met ventilators in woon en slaapkamers en m'n voetjes af en toe in een bak koud water :)
Plaats een advertentie op http://www.marktplaats.nl dan is hij binnen de kortste keren weg, vooral met deze warmte.
DDD

Bericht door DDD »

Van Zibro is de PX 643 heel goed, afgezien van de kwaliteit van de slang. Hij knikt snel en als de koelvloeistof wegloopt heb je er niets aan. Maar dat is een airco die met gemak 140 m3 kan koelen. Ik heb er een op kantoor, omdat er geen standaard airco is.

Mijn collega klaagt ook wel eens over de herrie, maar het is een heel constant gebrom, zeker als het niet in dezelfde kamer staat, kan ik er goed mee leven. Ik heb een matig geisoleerd (huur)huis maar het is bijna 10 graden kouder gebleven dan buiten, met één split-unit. Plus nog eens een weldadig droge lucht. Tegen geluid kun je nog muziek aanzetten, maar tegen de warmte kun je weinig anders doen.

Dat iemand hem met dit weer op zolder laat staan valt dus buiten mijn bevattingsvermogen, maar daarom is een forum juist zo leuk...
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Hoe heten die gevalletjes waarmee je een plank in een Ikea-kast op z'n plek houdt? Ik ben in conclaaf met de digitale Anna om er achter te komen of ze ook los verkrijgbaar zijn, maar we snappen elkaar niet al te goed.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

101532 (bij Ikea werken ze met genummerde onderdelen).

Edit> En hier kan je ze bestellen: http://www.swedishfurnitureparts.com/pr ... ins-101532
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Tiberius schreef:101532 (bij Ikea werken ze met genummerde onderdelen).

Edit> En hier kan je ze bestellen: http://www.swedishfurnitureparts.com/pr ... ins-101532
Currently sold out, maar ik weet in ieder geval waar ik op moet zoeken. Dankje :)
Dodo

Bericht door Dodo »

Mijn zoons hebben bij hevige regenval 'sinkholes' in de achtertuin. De tuin is bestraat, en toen ze er gingen wonen was het in prima staat. Maar de laatste tijd komen er gaten en zakt de bestrating weg op sommige plekken.
Wat kunnen ze daar aan doen, behalve af en toe een zak zand er in gooien om het gat dicht te maken? Hoe komen die sinkholes eigenlijk?
Mara

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Mijn zoons hebben bij hevige regenval 'sinkholes' in de achtertuin. De tuin is bestraat, en toen ze er gingen wonen was het in prima staat. Maar de laatste tijd komen er gaten en zakt de bestrating weg op sommige plekken.
Wat kunnen ze daar aan doen, behalve af en toe een zak zand er in gooien om het gat dicht te maken? Hoe komen die sinkholes eigenlijk?
Wonen ze in een nieuwbouwwijk?
Dit probleem hadden in het Sveapark in Schiedam ook. Heel vervelend en soms zelfs gevaarlijk.
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... eind.dhtml
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Dodo

Bericht door Dodo »

Nee, niet nieuw. De wijk is een jaar of 20, 25 oud denk ik.
Zover ze weten hebben de buren het niet.
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Sorry, ik had de vraag al in het verkeerde topic geplaatst, maar nog een keer ;) :
Iemand ervaring met sieraden van staal, ipv zilver of goud?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Panny

Bericht door Panny »

Waar komt de term "het oude volk" vandaan?

Wat betekent het precies? Waarom "oud'?
En is het wel een juist term?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Panny schreef:Waar komt de term "het oude volk" vandaan?

Ik weet het niet, maar vooral ds. Lamain gebruikte deze term vaak
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
ejvl

Bericht door ejvl »

Panny schreef:Waar komt de term "het oude volk" vandaan?

Ik denk meer het vroegere geoefende volk van God, misschien uit het gezelschapsleven wat min of meer verwaterd is. Of gebakend door dit oude volk of zoiets.
Ik hoor de uitdrukking ook vaak, het lijkt mij niet dat hiermee alleen oude mensen mee bedoeld worden maar meer vroegere mensen.
DDD

Bericht door DDD »

Volgens mij heeft dr. J. Exalto* een boek geschreven over de exempeltraditie in bevindelijke kringen. Daar zal het antwoord op deze vraag mogelijk instaan.

Ik denk dat de oorsprong simpel is: door te verwijzen naar hoe het vroeger zou zijn geweest, legitimeren mensen hun eigen standpunten. De schrijver van Prediker is daar overigens niet zo enthousiast over. Uiteraard geldt de aanduiding alleen voor die mensen uit het verleden waarin de spreker zich zelf kan herkennen.

*Met dank aan Posthoorn.
Laatst gewijzigd door DDD op 01 aug 2014, 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

DDD schreef:Volgens mij heeft dr. K. Exalto een boek geschreven over de exempeltraditie in bevindelijke kringen. Daar zal het antwoord op deze vraag mogelijk instaan.

Ik denk dat de oorsprong simpel is: door te verwijzen naar hoe het vroeger zou zijn geweest, legitimeren mensen hun eigen standpunten. De schrijver van Prediker is daar overigens niet zo enthousiast over. Uiteraard geldt de aanduiding alleen voor die mensen uit het verleden waarin de spreker zich zelf kan herkennen.
Volgens mij bedoel je dr. John Exalto, niet te verwarren met (wijlen) drs. K. Exalto. ;)
Plaats reactie