Nee, zo moet je het niet zien. Het gaat om bescherming van groepen mensen op basis van geloofsovertuiging, geslacht, huidskleur etc. Daar valt dus ook godsdienst onder. Als je het bestand van het RD heb mag je er vanuit gaan dat je een bestand hebt van mensen met een bepaalde levensovertuiging (RD zegt dus van niet…). Dat is bijvoorbeeld wat anders dan een lijst van de abonnees van een hengelsportblad. Dat gaat dwars door rang, stand, kleur, religie etc. heen.Floppy schreef:Bijzonder boeiend!
Wat ik na snelle lezing van het document begrijp, is dat de EMG de adressen niet mag verstrekken omdat dit een groep betreft met bijzondere kenmerken. Ik vind dat een erg interessante gedachte. Blijkbaar ben je gebrandmerkt als je een abo op het RD neemt? Ben je niet helemaal "normaal" meer?
Erdee
Re: Erdee
Dat zal allemaal wel, maar het verbijsterd mij in hoge mate dat het RD dit doet of heeft gedaan, of het nu een wettelijke basis heeft of niet. Het is gewoon onfatsoenlijk. Ik wil niet met natte doeken beslopen worden door allerlei goede en minder goede organisaties die oprecht of zogenaamd 'onze kring' een warm hart toedraagt, en er vervolgens erg veel geld aan wil verdienen.Kislev schreef:Nee, zo moet je het niet zien. Het gaat om bescherming van groepen mensen op basis van geloofsovertuiging, geslacht, huidskleur etc. Daar valt dus ook godsdienst onder. Als je het bestand van het RD heb mag je er vanuit gaan dat je een bestand hebt van mensen met een bepaalde levensovertuiging (RD zegt dus van niet…). Dat is bijvoorbeeld wat anders dan een lijst van de abonnees van een hengelsportblad. Dat gaat dwars door rang, stand, kleur, religie etc. heen.Floppy schreef:Bijzonder boeiend!
Wat ik na snelle lezing van het document begrijp, is dat de EMG de adressen niet mag verstrekken omdat dit een groep betreft met bijzondere kenmerken. Ik vind dat een erg interessante gedachte. Blijkbaar ben je gebrandmerkt als je een abo op het RD neemt? Ben je niet helemaal "normaal" meer?
Ik vind de verdediging van het RD ook uitermate zwak. Zelfs als het RD juridisch gelijk zou hebben, waar ik niet vanuit ga, zou men het niet moeten willen omdat het onfatsoenlijk is.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Toen ons RD klein was....
Een publicactie van de Stichting Reformatorische Publicatie.
Ik kwam het tegen op Digibron. De brochure heb ik zelf ook in huis.
De lezing die ds. Van Haaren in 1969 hier hield is wel een treffend tijdwoord,
ook voor 2014, nog heel actueel.
Voor mij, voor u, voor jouw, voor het RD... voor iedereen.
Neem en lees:
http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... te-afval/0
Een publicactie van de Stichting Reformatorische Publicatie.
Ik kwam het tegen op Digibron. De brochure heb ik zelf ook in huis.
De lezing die ds. Van Haaren in 1969 hier hield is wel een treffend tijdwoord,
ook voor 2014, nog heel actueel.
Voor mij, voor u, voor jouw, voor het RD... voor iedereen.
Neem en lees:
http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... te-afval/0
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Dodo
Hear, hear!ejvl schreef:Daar heb je gelijk in.-DIA- schreef:Dan zal daar zeker ook weer het gelijkheisdenken en de volledige vrijheid van meningsuiting in meespelen?
We mogen geen vrouwen weren van de SGP kieslijsten...
We moeten de zogenaamde 'enkele feit-constructie' loslaten...
Scholen mogen zich niet teveel beperken in hun benoemingsbeleid?
Het verbod op smalende Godslastering moet weg?
Enz. enz. enz. Zie elke dag de krant.
Ik denk dat het te maken heeft met de manier van politiek bedrijven, waar de SGP volop aan meedoet.
De SGP stemt voor verhoging van prostitutieleeftijd en verlaging van abortusmogelijkheden in plaats van een volledige afschaffing.
De SGP stemt voor gelijkheid van godsdienst in plaats van de valse godsdiensten te weren in Nederland.
Evenals gelijkheid in bijzondere scholen en noem maar op.
Er wordt nadrk gelegd op vrijheid, vrijheid en nog eens vrijheid omdat dan ook de SGP en zijn achterban vrijheid heeft.
Ik vind dat geen goede manier van politiek bedrijven, maar de andere kant is dat ze nu wel het hoogst haalbare (menselijk gezien) eruit proberen te halen in tegenstelling tot (weer menselijk gezien) niets.
Ik heb trouwens over het RD nog een punt van ergernis, en dat zijn de bijlagen die af en toe meekomen die informatief lijken maar eigenlijk gewoon advertorials zijn. Lente. Werk. Dat soort dingen. Ze gaan ongelezen de papierbak in.
Waarom erger je je hieraan? Zeker als ze ongelezen weggaan, hoef je je er niet aan te ergeren.Dodo schreef:Ik heb trouwens over het RD nog een punt van ergernis, en dat zijn de bijlagen die af en toe meekomen die informatief lijken maar eigenlijk gewoon advertorials zijn. Lente. Werk. Dat soort dingen. Ze gaan ongelezen de papierbak in.
- Dodo
Het lijkt informatief, maar is het niet. Ik denk dat de bedrijven die er in staan, er flink voor moeten bloeden.eilander schreef:Waarom erger je je hieraan? Zeker als ze ongelezen weggaan, hoef je je er niet aan te ergeren.Dodo schreef:Ik heb trouwens over het RD nog een punt van ergernis, en dat zijn de bijlagen die af en toe meekomen die informatief lijken maar eigenlijk gewoon advertorials zijn. Lente. Werk. Dat soort dingen. Ze gaan ongelezen de papierbak in.
Aan de andere kant betaal ik veel voor een abonnement, en als ik dan delen krant krijg die gewoon waardeloos zijn, voel ik me bekocht.
Dat laatste klopt niet: op deze manier wordt je abonnement niet duurder, maar goedkoper. Zonder die advertenties wordt het allemaal duurder.Dodo schreef:Het lijkt informatief, maar is het niet. Ik denk dat de bedrijven die er in staan, er flink voor moeten bloeden.eilander schreef:Waarom erger je je hieraan? Zeker als ze ongelezen weggaan, hoef je je er niet aan te ergeren.Dodo schreef:Ik heb trouwens over het RD nog een punt van ergernis, en dat zijn de bijlagen die af en toe meekomen die informatief lijken maar eigenlijk gewoon advertorials zijn. Lente. Werk. Dat soort dingen. Ze gaan ongelezen de papierbak in.
Aan de andere kant betaal ik veel voor een abonnement, en als ik dan delen krant krijg die gewoon waardeloos zijn, voel ik me bekocht.
Dat denk ik ook.Dodo schreef:Het lijkt informatief, maar is het niet. Ik denk dat de bedrijven die er in staan, er flink voor moeten bloeden.eilander schreef:Waarom erger je je hieraan? Zeker als ze ongelezen weggaan, hoef je je er niet aan te ergeren.Dodo schreef:Ik heb trouwens over het RD nog een punt van ergernis, en dat zijn de bijlagen die af en toe meekomen die informatief lijken maar eigenlijk gewoon advertorials zijn. Lente. Werk. Dat soort dingen. Ze gaan ongelezen de papierbak in.
Dus je vindt eigenlijk dat je nu meebetaalt aan een uitgebreide reclamefolder?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Dodo
Ik begrijp het idee van advertenties, maar niet als ze gepresenteerd worden als informatieve artikelen rond een bepaald thema. Daar vind ik een zweem van misleiding rond hangen.eilander schreef:Dat laatste klopt niet: op deze manier wordt je abonnement niet duurder, maar goedkoper. Zonder die advertenties wordt het allemaal duurder.Dodo schreef:Het lijkt informatief, maar is het niet. Ik denk dat de bedrijven die er in staan, er flink voor moeten bloeden.eilander schreef:Waarom erger je je hieraan? Zeker als ze ongelezen weggaan, hoef je je er niet aan te ergeren.Dodo schreef:Ik heb trouwens over het RD nog een punt van ergernis, en dat zijn de bijlagen die af en toe meekomen die informatief lijken maar eigenlijk gewoon advertorials zijn. Lente. Werk. Dat soort dingen. Ze gaan ongelezen de papierbak in.
- Dodo
Ik denk niet dat ik vijf Banierboeken in huis heb... Ik zou deze bijlage eens door kunnen nemen op interessante items. Je weet maar nooit.Posthoorn schreef:Straks komt waarschijnlijk weer een boekenkrant van de Banier.
Best interessant, @Dodo.
Zou ik deze keer zeker doen!Dodo schreef:Ik denk niet dat ik vijf Banierboeken in huis heb... Ik zou deze bijlage eens door kunnen nemen op interessante items. Je weet maar nooit.Posthoorn schreef:Straks komt waarschijnlijk weer een boekenkrant van de Banier.
Best interessant, @Dodo.
Waarom zouden ze niet eens een boekenbijlage wijden aan Gbr. Koster?Posthoorn schreef:Straks komt waarschijnlijk weer een boekenkrant van de Banier.
Best interessant, @Dodo.
Deze uitgever geeft nog boeken uit die werkelijk waarde hebben.
Of.... zou het mogelijk zo zijn dat een boekenbijlage van De Banier meer
is bedoeld om eigen portemonnee te spekken?
Weet ik ook wel... Maar De Banier heeft een wat breder publiek op het oog dan Gebr. Koster.ejvl schreef:De Banier geeft net zo goed goede boeken uit hoor DIA, zelfs van Prof. dr. G. Wisse en Lamain en nog vele anderen.
Koster inderdaad ook.