eilander schreef:Totaal oneens. Moet een agent alleen verantwoording afleggen aan z'n korpschef, of staat hij ook in rekening met God? Als dat laatste het geval is, hoort hij helemaal niet neutraal te zijn. Trouwens, wat is neutraal? Dat bestaat niet eens.
We moeten in dit soort gedachten niet meegaan met de "wereld", maar Bijbels spreken!
Dat gezegd hebbend, kun je je natuurlijk wel afvragen of dit nu de meest handige manier is om je Bijbelse gedachten hierover te spuien. Het lijkt mij dat Twitter hiervoor niet zo handig is.
Er wordt nu 'zomaar' vanuit gegaan dat deze agent Bijbels sprak. Ook bij het RD zag ik die teneur, waarmee het direct in de context staat van 'christenen die niet uit mogen komen voor de waarheid'.
Laat het duidelijk zijn: de geenstijl-hetze tegen deze man vind ik totaal verwerpelijk. Ook blijkt het wat voor beerput je opentrekt als je iets zegt wat tegen de hedendaagse moraal ingaat.
Maar: ik las in zijn tweet geen Bijbelse gedachten. Er was geen verwijzing naar de reden waarom juist een
christen hier bezwaren tegen zou hebben. Hij sprak over een 'smerige vertoning' en 'Hollands goorie' (als variant op Hollands glorie).
Persoonlijk zou ik dat niet zomaar Bijbelse gedachten willen noemen. Zou het er dan om gaan dat wij iets vies vinden?