Dit is voor mij de kern. En daar kun je zelfs iets bij voelen, als je van mening bent dat de SGP dit nooit als bijbels beginsel had moeten typeren. (Ik zie die inhoudelijke discussie even los van wat er deze week gebeurde.) De SGP wordt in elk geval verboden om gevolgen te verbinden aan iets dat zij belangrijk vindt.Anker schreef:De SGP wordt verboden hun Bijbelse beginsel in de praktijk vast te houden.
Vandaar dat ik met een andere insteek en een andere inhoudelijke visie wel op dezelfde beoordeling als Erasmiaan, Anker en huisman uitkom, namelijk dat de SGP deze stap niet moet zetten. Want het kan lang duren, het kan korter zijn, maar dit arrest gaat ook z'n gevolgen hebben voor de kerkelijke ambten. En ik mag toch aannemen dat er dan op dit forum geen streep licht zit tussen de opvattingen van welke poster dan ook.
(@Erasmiaan: Ik wil best inhoudelijk de zaak nog eens uitdiepen, maar dit topic gaat daar slechts zijdelings over. Op Digibron vond ik wel een aardige weergave van mijn standpunt: http://www.digibron.nl/search/detail/01 ... -dieper/91)