denkertje21 schreef:Ik ben bang dat we in een cirkel gaan draaien.
Met het voorbeeld van de slavernij en de visie op negers heb ik willen aangeven dat de kerk dit heel lang vanuit de Bijbel heeft verdedigd.
En toch tot een andere visis is gekomen.
Dat verwacht ik ook bij homoseksualiteit.
Bij de slavernij en bij onderdrukking van zwarten heeft dat helaas heel veel levens gekost, voor men zover was.
Dat gebeurt nu ook, zij het dan minder letterlijke levens maar wel veel zielen.
Maar mag ik je een concrete vraag stellen?
Geloof jij dat een homo met een monogame relatie een oprecht kind van God kan zijn?
Volgens mij is het de christen niet toegestaan op dergelijke toespitsende vragen een antwoord te geven, want er is er maar 1 die oordeelt, en dat oordeel is aan Hem.
Hij alleen kent de zijnen, en dergelijke vragen hebben al veel te veel doden opgeleverd in het verleden, te wijten aan mensen die meenden te moeten oordelen met ''het zwaard''.
Zeer gevaarlijk!
De mensen die ik op mijn pad ben tegengekomen, en erover heb gesproken, voelen zich allen deel van de gemeente, waarin ze actief zijn geworden na hun bekering, en passief wat betreft hun oude levenswijzen.
het seksuele kunnen zij laten rusten.
Ze hebben daar geen behoefte meer aan, doordat de Geest die in hen is, dat werkt.
Zij zijn niet hetero geworden, maar met Zijn hulp zoeken ze andere dingen in het leven.
Het moge getuigen van bijzondere, bovenmenselijke sterkte dat iemand dat kan, gezien het feit dat dezen geen kinderen, nog partner zullen kunnen hebben, maar zich toch deel mogen weten van een dergelijke ''familie'' binnen hun gemeente en daar ook steun aan hebben.
Ze leggen zich neer bij het moeten dragen van hun kruis, zoals iedereen een kruis heeft te dragen.
Allemaal nog NIETS vergeleken met het kruis dat Hij droeg voor ons, toch?
Jezus was ook vrijgezel en kende desalniettemin alles wat de mens zo tegenkwamin het leven, en Hij weerstond het.
De geest moet sterker worden dan de lichamelijke werkingen des vleses, net als het geloof VAN Jezus Christus dat liet zien.
Dan zullen wij ook overwinnen.
Vraagje aan jou, denk je dat christenen in Syrie en Irak dezelfde luxe-problemen hebben ?
We zijn een verwende groep christenen geworden, die vrijblijvend en individueel er uit pikken wat ons aanstaat.
Ik ben bang dat het zo echter niet werkt.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -