Neeltje Jans schreef:Nee je kan niet voor elk soort aparte vragen hebben. Ik zeg, hou er rekening mee dat ass kinderen (waaronder asperger kinderen) dat inzicht niet hebben. Kunnen ze het niveau wel hebben, maar niet het inzicht. Dus om ze dan daarop af te rekenen alsof ze de stof niet beheersen, dat vind ik dan onjuist.
En net wat je zegt, toen mijn schoonvader overleed was het enige wat voor mijn zoon telde dat zijn verjaardag niet doorging. Kan je wel zeggen dat hij z'n best moet doen om zich in te leven in het verdriet van een ander, maar als dat nou gewoon niet aankomt in z'n hersens?
Ik moet zeggen dat wij sterk zijn in het begeleiden van leerlingen die je hierboven beschrijft. Er is een speciale ruimte met toezicht waar leerlingen met rugzak rustig hun werk kunnen doen.
Sommige kunnen alleen op een laptop werken en daar is voor gezorgd. Als iemand even moet 'afkoelen', kunnen ze zich daar ook terugtrekken. Wij hebben verschillende rolstoel leerlingen, en 1 is meegeweest op kamp in België. Dat is prima gegaan.