Gen.Synode Ger.Gem.

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Op een vraag van ouderling C. Vonk Noordegraaf (Hoofddorp) of kopij voor De Saambinder ook per e-mail kan worden aangeleverd
Ik vond dit wel de meest grappige vraag op de synode

:D
refo

Bericht door refo »

Die meneer is denk ik niet meer zo jong.

Hoorde laatst van een man van 80 die ook een computer had. "Prachtig is dat! Als je een schrijf(!)fout maakt kun je hem zo weghalen!"

Veel oude mensen doen nieuwe ontdekkingen.
Unionist

Bericht door Unionist »

[quote]Oorspronkelijk gepost door Adrianus
[quote]Oorspronkelijk gepost door Egbert
[quote]Oorspronkelijk gepost door Pim
[quote]
„Kerk moet eigen regels op zorgvuldige wijze hanterenâ€
Unionist

Bericht door Unionist »

Synode GG spreekt vertrouwen uit in kerkblad
Is dat ook na bestudering van de zaak-De Wit, of is dit een schot voor de boeg?
Vreugde

Bericht door Vreugde »

Oorspronkelijk gepost door Unionist
Synode GG spreekt vertrouwen uit in kerkblad
Is dat ook na bestudering van de zaak-De Wit, of is dit een schot voor de boeg?
Zeg nou zelf, en denk allemaal eens nuchter na:

waarom wordt er zo expliciet vermeld dat er sprake is van unaniem vertrouwen?
- is daar misschien reden toe?
- is er wat gebeurd dan?

Ook ik voel me hier absoluut niet meer bij thuis. Het blijkt niet mogelijk te zijn zaken eerlijk onder ogen te zien. En Adrianus, dat heeft ook alles te maken met het mandaat van de hoofdredacteur. Hij is verantwoordelijk voor wat er wordt geplaatst, ook de artikelen van ds De Wit. Het zou geen blaadje van ds Moerkerken moeten zijn, maar blijkbaar is het dat wel, getuige zijn opmerking: 'als ik niet meer mag schrijven wat ik vind, heb ik niks meer te schrijven'(einde citaat). Tsjonge, de tranen schieten in m'n ogen, wat een ellende voor die man....

[Aangepast op 10/9/04 door OSW Moderator]
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Zeeuw2
Dan geloof ik meer en meer dat ik niet in de GG thuishoor.
Ik herken dat gevoel. En dat is niet leuk....
Unionist

Bericht door Unionist »

Het zoiu de Saambinder sieren als niet alleen de hoofdredacteur opiniërende artikelen mag schrijven, maar ook mensen die een tikkie anders over genoemde zaken denken. Ijk, dàn spreek ik ook mijn vertrouwen in de Saambinder uit.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Zeeuw2
Het is in ieder geval voor mij onbegrijpelijk.

Als daadwerkelijk alle synodeleden de SRA remonstrants vinden evenals Van der Zwaag, vinden dat er geen leerverschil is met de GGiN, vinden dat Harinck er naast zit met zijn boek, vinden dat de standen in het genadeleven een belemmering zijn om toenadering te zoeken tot de HHK....

Dan geloof ik meer en meer dat ik niet in de GG thuishoor.
Misschien dat hier ook een stuk angst uitspreekt. Waarom spreken GG predikanten dan niet op de SRA? En zo zijn er wel meer zaken.
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Mijn reactie over 'Ds. A. Moerkerken en de Saambinder' is als volgt:

- Ds. A. Moerkerken mag zijn persoonlijke mening geven over zaken die gepasseerd zijn. Doet hij dat ook over zaken die nog spelen dan moet hij als redacteur toestaan dat ook de andere kant van de zaak belicht wordt. Doe je dat niet, dan is er geen sprake meer van een onafhankelijk blad en verkeert de GG op dezelfde rand als destijds met Ds. Steenblok.
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door ndonselaar
Mijn reactie over 'Ds. A. Moerkerken en de Saambinder' is als volgt:

- Ds. A. Moerkerken mag zijn persoonlijke mening geven over zaken die gepasseerd zijn. Doet hij dat ook over zaken die nog spelen dan moet hij als redacteur toestaan dat ook de andere kant van de zaak belicht wordt. Doe je dat niet, dan is er geen sprake meer van een onafhankelijk blad en verkeert de GG op dezelfde rand als destijds met Ds. Steenblok.
Ik ben blij dat synode daar unaniem anders over denkt
Jij bent dus blij dat in feite 1 man de koers bepaalt?
Plaats reactie