helma schreef:ik ben vanmorgen ook weer voor 't eerst geweestOrchidee schreef:Het "recreatief" banenzwemmen vanavond weer begint voor m'n dochters...
Zij er echt weer zin in hebben na de "grote" vakantie...

helma schreef:ik ben vanmorgen ook weer voor 't eerst geweestOrchidee schreef:Het "recreatief" banenzwemmen vanavond weer begint voor m'n dochters...
Zij er echt weer zin in hebben na de "grote" vakantie...
Een moderator ook niet.Lassie schreef:een huisvrouw eigenlijk nooit klaar is met werken
Gijs83 schreef:...60 jaar geleden Julien Lahaut een Belgisch politicus, werd vermoord? Waarschijnlijk omdat hij op 11 augustus 1950 tijdens de eedaflegging van Prins Boudewijn, 'Vive la république' zou hebben geroepen.
...50 jaar geleden de eerste anticonceptiepil op de markt kwam?
...70 jaar geleden Walter Chrysler (65), Duits-Amerikaans autofabrikant overleed?
...44 jaar geleden Isaäc Keesing jr. (80), Nederlands uitgever overleed?
...we 20 jaar geleden ruim 12 uren achtereen neerslag hadden?
...Het wegennet in Rijssen inmiddels met een paar honderd meter is uitgebreid?
...over 3 weken wordt begonnen met een rotonde bij ons in de straat?
...dat de spoorwegovergang dan dicht gaat voor gewone verkeer?
...dat ons stuk straat en de hulpdiensten allleen gebruik mogen maken van de overgang?
...dat wij van heden een andere weg gaan lopen naar de kerk?
Een roepstem. Bereid uw huis want ook gij zult sterven.Mara schreef:Heb het net gehoord, het zat er aan te komen he, het huwelijk van zijn zoon was sinds gisteren uitgesteld.
Hij is 80 jaar geworden.
Ik vrees van niet. Iedereen (ik ook !) lijkt te leven alsof we nog jaren hebben.Schemerlichtje schreef:Een roepstem. Bereid uw huis want ook gij zult sterven.Mara schreef:Heb het net gehoord, het zat er aan te komen he, het huwelijk van zijn zoon was sinds gisteren uitgesteld.
Hij is 80 jaar geworden.
Zijn wij bereid?
Dat is ook helemaal niet verkeerd.Mara schreef:Ik vrees van niet. Iedereen (ik ook !) lijkt te leven alsof we nog jaren hebben.Schemerlichtje schreef:Een roepstem. Bereid uw huis want ook gij zult sterven.Mara schreef:Heb het net gehoord, het zat er aan te komen he, het huwelijk van zijn zoon was sinds gisteren uitgesteld.
Hij is 80 jaar geworden.
Zijn wij bereid?
Andere tekst dan: Daarom, zijt ook gij bereid; want in welke ure gij het niet meent, zal de Zoon des mensen komen. (Mt. 24:44).Marnix schreef:Misschien is dat ook zo? Hizkia kreeg die boodschap pas te horen toen hij op zijn ziekbed lag. Ik vind dat deze tekst wel heel makkelijk uit zijn verband wordt gehaald. Natuurlijk moeten we altijd beseffen dat we hier tijdelijk zijn en dat ons ook zo wat kan overkomen... Maar ik snap niet waarom deze tekst daar bij wordt gehaald. Het zijn woorden aan een zieke die van God te horen krijgt dat hij spoedig zal sterven... en genezen wordt op zijn gelovig gebed.