Bezorgd schreef:Met alle respect Amstelodamense , ik begrijp je zorgen. Laat dat duidelijk zijn.
Maar met mensen die na een kerkelijke overstap doen alsof ze in het paradijs terecht zijn gekomen heb ik altijd grote moeite.
Het is werkelijk overal wat. En we nemen onszelf ook altijd mee. Als het goed is ga je weg met liefdes pijn in het hart voor de gemeente(n) die je achterlaat.
'De' overstapper bestaat volgens mij niet. Iedereen heeft een andere reden om over te stappen. De één kijkt in frustratie en de ander in dankbaarheid achterom.
Ik ben zelf niet zo'n kerkmuren- en -verbandenvoorstander.
Voor mij is juist de lokale gemeente én de roeping die God er je in geeft, essentieel. Ik denk zelfs dat het goed is om na enige tijd naar een andere gemeente over te gaan, of dat nu binnen of buiten hetzelfde kerkverband is. Je krijgt dan meer oog voor de veelkleurigheid van Gods koninkrijk. Maar wellicht is dat afhankelijk van je karakter.
Voor mezelf heb ik enkele jaren een GG-gemeente gediend. Waarin ik wat heb mogen geven, veel heb gekregen en heb overgehouden. Ik kijk daar in dankbaarheid op terug. Nu mag ik al weer enkele jaren in een CGK-gemeente dienen. Ook daar ben ik dankbaar om en merk ik dat de Heere er werkt.
Je ervaart wel dat elke gemeente positieve en negatieve kanten heeft. Zowel de GG als de CGK.
En om op Pierres startposting te reageren:
pierre27 schreef:Wel opmerkelijk, mensen die weinig met de GG (meer) hebben zijn (zo) druk om een artikel in de Saambinder, wie het vatte kan vatte het.
Op dit forum worden voornamelijk de negatieve kanten (of liever gezegd: zorgen) van de GG besproken; vandaar jouw constatering.
Op andere plaatsen worden de zorgen van andere gemeenten besproken.