Gereformeerde Gemeenten

Ora et labora

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Ora et labora »

Het zou gezond zijn als mensen niet te veel aan een predikant zouden hangen.
Maar aan het Heilige Woord van God! In positieve zin.
Dat geeft rust voor het hart en smaken van Gods gunst en goedheid!
Laatst gewijzigd door Ora et labora op 24 apr 2021, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Wim Anker

Re: RE: Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door Wim Anker »

helma schreef:
Bezorgd schreef:Met alle respect Amstelodamense , ik begrijp je zorgen. Laat dat duidelijk zijn.
Maar met mensen die na een kerkelijke overstap doen alsof ze in het paradijs terecht zijn gekomen heb ik altijd grote moeite.
Het is werkelijk overal wat. En we nemen onszelf ook altijd mee. Als het goed is ga je weg met liefdes pijn in het hart voor de gemeente(n) die je achterlaat.
Hij is nog in de eerste liefde...naarmate je wat langer in je nieuwe gemeente bent kom je daar vanzelf achter.
Wel apart om een second love een eerste liefde te noemen.
DDD

Bericht door DDD »

:D :D :D
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Ik dacht dat de SGP second-love reclame wilde terugdringen :haha
DDD

Bericht door DDD »

Hoewel ook een second love een tijd van eerste liefde kan hebben. Het is niet zo'n best teken als het niet verder komt, maar dat geheel terzijde.
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

Wim Anker schreef:
helma schreef:
Bezorgd schreef:Met alle respect Amstelodamense , ik begrijp je zorgen. Laat dat duidelijk zijn.
Maar met mensen die na een kerkelijke overstap doen alsof ze in het paradijs terecht zijn gekomen heb ik altijd grote moeite.
Het is werkelijk overal wat. En we nemen onszelf ook altijd mee. Als het goed is ga je weg met liefdes pijn in het hart voor de gemeente(n) die je achterlaat.
Hij is nog in de eerste liefde...naarmate je wat langer in je nieuwe gemeente bent kom je daar vanzelf achter.
Wel apart om een second love een eerste liefde te noemen.
Haha, great
Amstelodamense

GGotK schreef:Bijzonder dat je een kerkverband hebt kunnen vinden waar er alleen dominees zijn zoals ds Baan (en IJsselsteijn, Vreugdenhil).
Ja en ook een kerkverband zonder azijnpissers, heerlijk
GGotK

Bericht door GGotK »

DDD schreef:@AdAnker:
Het is een heidens werk een christen te bekeren, zei ooit iemand. Geen idee wie. Dus als ik commentaar heb op een aspect dat volledig geaccepteerd lijkt in een kerkelijke gemeente of op een forum, dan verwacht ik niet dat iedereen zal applaudisseren.

Ik had ook helemaal niet de illusie dat ik je zou overtuigen. Al zou ik het hele Nieuwe Testament op dit punt uitwerken, dan nog zou dat niet helpen. Nog geen enkele keer heb ik bijbelse tegenargumenten gekregen, dus ik houd het er maar op dat het zo heel subjectief nog niet is.

Bovendien is hier al een ander draadje over. Dus ik zal niet alles herhalen.

@GGotK:
In 1907, maar zover gaat mijn geheugen alleen bij overlevering. Dat maakt natuurlijk verschil. Ik denk dat de jonge ds. Kersten de lijn van zijn vader evenwichtig voortzette, maar ik heb geen idee hoe je op het misverstand kunt komen dat ik niet vóór de jaren 60 zou kijken.
Het misverstand komt door bijdragen zoals:

Re: "Tale Kanaans"
Berichtdoor DDD » 09 Apr 2021, 23:58

Wat is dit nu voor belachelijke opmerking. De Gereformeerde Gemeente waren vanouds prima te vergelijken met de Gereformeerde Bond, alleen wat minder intellectueel als het gaat om de predikanten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
GGotK

Bericht door GGotK »

Amstelodamense schreef:
GGotK schreef:Bijzonder dat je een kerkverband hebt kunnen vinden waar er alleen dominees zijn zoals ds Baan (en IJsselsteijn, Vreugdenhil).
Sinds kort dus niet meer blijkbaar.
Amstelodamense

GGotK schreef:
Amstelodamense schreef:
Hoezo, ben je ook overgegaan naar de PKN? Had ik ff gemist
DDD

Bericht door DDD »

GGotK schreef:
DDD schreef:@AdAnker:
Het is een heidens werk een christen te bekeren, zei ooit iemand. Geen idee wie. Dus als ik commentaar heb op een aspect dat volledig geaccepteerd lijkt in een kerkelijke gemeente of op een forum, dan verwacht ik niet dat iedereen zal applaudisseren.

Ik had ook helemaal niet de illusie dat ik je zou overtuigen. Al zou ik het hele Nieuwe Testament op dit punt uitwerken, dan nog zou dat niet helpen. Nog geen enkele keer heb ik bijbelse tegenargumenten gekregen, dus ik houd het er maar op dat het zo heel subjectief nog niet is.

Bovendien is hier al een ander draadje over. Dus ik zal niet alles herhalen.

@GGotK:
In 1907, maar zover gaat mijn geheugen alleen bij overlevering. Dat maakt natuurlijk verschil. Ik denk dat de jonge ds. Kersten de lijn van zijn vader evenwichtig voortzette, maar ik heb geen idee hoe je op het misverstand kunt komen dat ik niet vóór de jaren 60 zou kijken.
Het misverstand komt door bijdragen zoals:

Re: "Tale Kanaans"
Berichtdoor DDD » 09 Apr 2021, 23:58

Wat is dit nu voor belachelijke opmerking. De Gereformeerde Gemeente waren vanouds prima te vergelijken met de Gereformeerde Bond, alleen wat minder intellectueel als het gaat om de predikanten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Hoe goed ken jij de vooroorlogse GB dan? En de samenwerking in de periode 1920- 1950?
GGotK

Bericht door GGotK »

Amstelodamense schreef:
GGotK schreef:
Amstelodamense schreef:
Hoezo, ben je ook overgegaan naar de PKN? Had ik ff gemist
Nee, ik gun jou je rust daar hoor. Als ik overga van de GG naar een ander kerkverband zal het de wereld zijn.
Amstelodamense

Hmmmm, sektarisch trekje. Maar weet je wat: ik ga een goed glas wijn drinken. Dit wordt een kinderachtig steekspel. Het ga je goed!
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

helma schreef:
Tuurlijk, overal is wat.

Maar dat laat onverlet dat het een verademing is om dingen achter je te laten, zoals het elkaar geestelijk de maat nemen, het opblazen van uiterlijke zaken, het druk zijn met het "eigene van..." in plaats van met het wezenlijke.

Dat heeft niks te maken met eerste liefde, dat is echt een stuk ontspanning.
"Hebt gij Mij waarlijk lief"; niet "Hebt gij wel Statenvertaling gelezen", "Hebt gij wel een zwart pak aangehad" of "Hebt gij wel op hele noten gezongen".
~~Soli Deo Gloria~~
DDD

Bericht door DDD »

Het zegt natuurlijk wel wat over jezelf als je je daar eerder wel druk over maakte. Gelukkig zijn er ook in de Gereformeerde Gemeenten veel gelovigen die zich daar nooit druk om gemaakt hebben.
Plaats reactie