Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2479
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Bonny »

Gone with the wind is uit 1939. In 1971 en 1974 is de film opnieuw in de bios geweest.
The Groom's still waiting at the altar
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door samanthi »

Luther schreef:
samanthi schreef:Ik ben weer eens in de kerkgeschiedenis van Joh. Vreugdehil begonnen, ik heb hem al een paar keer gelezen, maar vind het fijn om opnieuw te doen, is er nog een ander toegankelijk boek over de kerkgeschiedenis?
Ja hoor!
http://www.bol.com/nl/p/de-strijdende-k ... 001522641/
Sorry voor de late reactie, ik ben net terug van een midweek veluwe, ik kan de link niet openen, maar ik zie dat het de strijdende kerk heet en ga er achteraan. Bedankt.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Luther »

samanthi schreef:
Luther schreef:
samanthi schreef:Ik ben weer eens in de kerkgeschiedenis van Joh. Vreugdehil begonnen, ik heb hem al een paar keer gelezen, maar vind het fijn om opnieuw te doen, is er nog een ander toegankelijk boek over de kerkgeschiedenis?
Ja hoor!
http://www.bol.com/nl/p/de-strijdende-k ... 001522641/
Sorry voor de late reactie, ik ben net terug van een midweek veluwe, ik kan de link niet openen, maar ik zie dat het de strijdende kerk heet en ga er achteraan. Bedankt.
Er zijn ook ooit twee dele uitgekomen van ene mevrouw................. Ik ben haar naam vergeten. Die boeken zijn uitverkocht. Misschien is er een forumlid dat verder kan helpen.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17527
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door huisman »

Ja Luther het kan nog gekker :slurp maar ik lees op het ogenblik o.a. dit boek. Maar wees gerust ik lees zulke boeken door mijn fascinatie voor geschiedenis en niet vanwege de politieke overtuiging van deze 2 mannen.

Afbeelding
Fidel Castro en Ernesto 'Che' Guevara waren nog geen dertig toen ze elkaar in 1955, allebei in ballingschap, in Mexico ontmoetten. Guevara, de Argentijnse arts en astmalijder, heeft net zijn jarenlange motorreis afgerond. De boerenzoon, geleerde en rebel Fidel Castro moest Cuba ontvluchten omdat hij vreesde voor zijn leven. De volgende twaalf jaar, tot aan Guevara's dood in 1967, zullen ze samen optrekken; in de Mexicaanse verzetsbeweging en de oorlog in de Cubaanse bergen, tot in het hartje van de Koude Oorlog. Simon Reid-Henry deed uitgebreid onderzoek, kreeg toegang tot bronnen die tot voor kort ontoegankelijk waren en sprak met sleutelfiguren in Havana, Moskou en Washington. Voor het eerst legt hij het volledige verhaal achter deze cruciale vriendschap in de Cubaanse revolutie bloot: hun gedeelde revolutionaire ambities, hun onverenigbare persoonlijkheden en vooral ook de eigengereidheid die hen samenbrengt en de spanningen die hen uiteindelijk uit elkaar zouden halen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Luther »

huisman schreef:Ja Luther het kan nog gekker :slurp maar ik lees op het ogenblik o.a. dit boek. Maar wees gerust ik lees zulke boeken door mijn fascinatie voor geschiedenis en niet vanwege de politieke overtuiging van deze 2 mannen.
Alle puzzelstukjes vallen voor mij in één keer in elkaar....... :fi

Maar goed, als je dan van geschiedenis houdt, lees dan ooit ook eens deze twee boeken:
- Stefan Zweig - De wereld van gisteren http://www.bol.com/nl/p/de-wereld-van-g ... 005043543/
- F. Taylor - De Berlijnse Muur http://www.bol.com/nl/p/berlijnse-muur/ ... 010920349/
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17527
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door huisman »

Luther schreef:
huisman schreef:Ja Luther het kan nog gekker :slurp maar ik lees op het ogenblik o.a. dit boek. Maar wees gerust ik lees zulke boeken door mijn fascinatie voor geschiedenis en niet vanwege de politieke overtuiging van deze 2 mannen.
Alle puzzelstukjes vallen voor mij in één keer in elkaar....... :fi

Maar goed, als je dan van geschiedenis houdt, lees dan ooit ook eens deze twee boeken:
- Stefan Zweig - De wereld van gisteren http://www.bol.com/nl/p/de-wereld-van-g ... 005043543/
- F. Taylor - De Berlijnse Muur http://www.bol.com/nl/p/berlijnse-muur/ ... 010920349/
Mooie tips vooral de tweede.

Op vakantie gaan o.a. deze boeken mee.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


Hopelijk krijg ik ze allemaal uit....
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
windorgel
Berichten: 1386
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door windorgel »

Huisman, hoeveel maanden ga je op vakantie?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17527
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door huisman »

windorgel schreef:Huisman, hoeveel maanden ga je op vakantie?
:) Bijna al deze boeken ben ik al halverwege dus het gaat vast goed komen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18756
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door helma »

Afbeelding
Dit boek heb ik op vakantie gelezen; het heeft me erg geraakt. En ook geschokt; hóe makkelijk geloven we de dingen die we het liefst willen geloven...

Verstuurd vanaf mijn K00L met Tapatalk
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4807
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

windorgel schreef:Huisman, hoeveel maanden ga je op vakantie?
Huisman leest die boeken in straaljager tempo uit.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10500
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Zita »

In het kader van 'lees uw klassiekers' ben ik begonnen in Gösta Berling, van Selma Lagerlof. Dat valt nog niet mee.
Wim Anker
Berichten: 3955
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Wim Anker »

helma schreef:Afbeelding
Dit boek heb ik op vakantie gelezen; het heeft me erg geraakt. En ook geschokt; hóe makkelijk geloven we de dingen die we het liefst willen geloven...

Verstuurd vanaf mijn K00L met Tapatalk
Hoe bedoel je dit @Helma? Wat geeft dit boek (extra) aan v.w.b.t. de abortusmistanden?
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Desiree »

Ja, kun je het iets toelichten. (Zoveel als je wilt natuurlijk. Fijne vakantie toegewenst!)
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


DDD
Berichten: 28951
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door DDD »

Zita schreef:In het kader van 'lees uw klassiekers' ben ik begonnen in Gösta Berling, van Selma Lagerlof. Dat valt nog niet mee.
Ik vond het ook een hele opgave. Maar het boek is me wel nog steeds bijgebleven, en dat wil ook weer wat zeggen. De duiding is echter niet eenvoudig.
Martijn
Berichten: 731
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [6]

Bericht door Martijn »

Afbeelding
Plaats reactie