OK. Ik weet dat deze predikanten ook wel eens fel kunnen en ze waarschuwen het kerkvolk ook nog wel eens tegen verkeerde praktijken.-DIA- schreef:Beetje fel is hij wel... En op zich ook wel terecht als er halve waarheden worden geschreven in de media...
Leugens dus.
In dezen val ik ds van t Goor wel bij...
Wist je dat........[4]
Re: Wist je dat........[4]
Mooi, Gijs! Fijn dat er zoveel gezongen wordt!Gijs83 schreef:Ben aan het luisteren....hebben al 7 verzen gezongen.Hendrikus schreef:http://kerkdienstgemist.nl/assets/49-He ... te-Rijssen-DIA- schreef:Weet je ook of de dienst van in de Westerkerk via de scanner is te beluisteren?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-
Geïnspireerd door Gijs en DIA beluister ik de dienst ook mee. Ongelooflijk, Gijs, dat je van een preek als dit omschakelt als zijnde 'te gelovig' ofzo. De predikant zegt hele mooie en ware dingen!
Hier beneden is het niet.
Ga je tijdens het luisteren forummen?Gijs83 schreef:Ben aan het luisteren....hebben al 7 verzen gezongen.Hendrikus schreef:http://kerkdienstgemist.nl/assets/49-He ... te-Rijssen-DIA- schreef:Weet je ook of de dienst van in de Westerkerk via de scanner is te beluisteren?
hoe is dan je concentratie?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
We een Urks logeetje hebben
We van alles horen over ' de Nederlanders' (lees: wie van buiten Urk komt)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Mag ik raden naar de achternaam van je logeetjehenriët schreef:We een Urks logeetje hebben

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Niet in het openbaarhuisman schreef:Mag ik raden naar de achternaam van je logeetjehenriët schreef:We een Urks logeetje hebben

..de HSV evangelisatiebijbels verkoopt voor 2 euro pstuk (1,50 bij grote afname)
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gian schreef:..de HSV evangelisatiebijbels verkoopt voor 2 euro pstuk (1,50 bij grote afname)
Waar staat dat , ik kan het op de site niet terugvinden.
Ah, handig.Gian schreef:..de HSV evangelisatiebijbels verkoopt voor 2 euro pstuk (1,50 bij grote afname)
- jakobmarin
Wilhelm schreef:Waar staat dat , ik kan het op de site niet terugvinden.Gian schreef:..de HSV evangelisatiebijbels verkoopt voor 2 euro pstuk (1,50 bij grote afname)
Bron: http://www.statenvertaling.nu/Nieuws/De Levensbron voor evangelisatie
Speciaal voor evangelisatiedoeleinden is De Levensbron verschenen. In deze HSV-editie vindt u Genesis, de Psalmen en het Nieuwe Testament. Aan het begin van De Levensbron wordt de Bijbel ingeleid en toegelicht.
Uitdeelprijzen
v.a. 10 ex. € 2,00 per stuk
v.a. 50 ex. € 1,75 per stuk
v.a. 100 ex. € 1,50 per stuk
Deze prijzen zijn exclusief verzendkosten.
U kunt De Levensbron voor evangelisatiedoeleinden alleen bestellen bij:
Stichting Herziening Statenvertaling
P.a. Jongbloed bv, afd. verkoop
Antwoordnummer 1101
8440 VB HEERENVEEN
Of via het contactformulier op deze website. Graag uw organisatie, adres en verdere contactgegevens duidelijk vermelden.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
- JolandaOudshoorn
Inderdaad, we hebben er nog wel een paar nodig voor de VBW komend jaar.helma schreef:Ah, handig.Gian schreef:..de HSV evangelisatiebijbels verkoopt voor 2 euro pstuk (1,50 bij grote afname)
Overigens hebben we wel nog een stapel levensbronnen SV over... iemand interesse??
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Zijn dat die kleine boekjes "Ver boven alles uit"?JolandaOudshoorn schreef:Inderdaad, we hebben er nog wel een paar nodig voor de VBW komend jaar.helma schreef:Ah, handig.Gian schreef:..de HSV evangelisatiebijbels verkoopt voor 2 euro pstuk (1,50 bij grote afname)
Overigens hebben we wel nog een stapel levensbronnen SV over... iemand interesse??
Die levensbronnen zou je op mp kunnen zetten onder kopje gratis. Ik zou ze niet meer als evangelisatie gebruiken. De SV is weliswaar één van de beste vertalingen ooit, de leesbaarheid van de verouderde taal is niet echt geschikt meer voor deze tijd.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Toch denk ik dat je niet moet onderschatten het werk van Gods Geest. Ogen die geopend worden, ook bij het een van de SVGian schreef:Die levensbronnen zou je op mp kunnen zetten onder kopje gratis. Ik zou ze niet meer als evangelisatie gebruiken. De SV is weliswaar één van de beste vertalingen ooit, de leesbaarheid van de verouderde taal is niet echt geschikt meer voor deze tijd.
Wij kregen een paar weken terug ook een flinke stapel, de kinderen hebben er eentje gekregen, geweldig toch als je 5 bent, en een Bijbel mee kunt nemen naar de kerk.
en de rest...ligt op de pak en geven we mee of delen we uit, beter een SV dan niets. En idd,het taalgebruik is verouderd, maar doet niets van de Boodschap af.