Gereformeerde Gemeenten

GerefGemeente-lid
Verbannen

Re: Gereformeerde Gemeenten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Mistig schreef:Toch ken ik helemaal niemand in mijn omgeving die dat woord gebruikt. Ook nooit iemand het horen zeggen.
O. Ik gebruik het woord geregeld.
Mistig schreef:Dat er families zijn die daar niet mee om kunnen gaan zegt wat over hun kwaliteit van gesprekken voeren en elkaar respecteren en in waarde laten
Zeker. Dat is vreselijk lastig. Goede gesprekken zijn dan vaak onmogelijk. Het blijft enkel nog bij een gesprekje over het weer en de kleur van de auto van de buurman, en dat is het dan wel zo'n beetje.
Mistig schreef:Met mijn opmerking doelde ik op die mensen die weggaan en dan op een forum (of een rommelmarkt van de kerk, of in het winkelcentrum) gaan vertellen hoe heerlijk vrij ze nu zijn. Daarmee kwets je diegenen die met pijn of moeite wèl in die kerk blijven zitten. En het is ook een beetje onvolwassen. Ik vind het irritant.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Vooral die laatste zinnen.
CvdW

Bericht door CvdW »

Amstelodamense schreef:
CvdW schreef:Stukje in de Saambinder heb ik nog niet gelezen. (waarschijnlijk volgende week)
Het interview met ds. Baan kwam bij mij als een kwallerig stuk over.
Wat is kwallerig? En kun je wat citeren wat kwallerig overkwam op jou?
Maar ik snap dat dat binnen de setting van de Gereformeerde Gemeenten niet kan. Praktisch is het ook lastig: je hebt 25 musici nodig.
Wat wordt er bedoeld met 25 musici nodig? Zijn deze niet te vinden? Bij mij kwam het binnen als ik (ds Baan) is een musicus en hij (CvdW) niet.
Over de tijd van 03.00 uur tot 04.00 uur zal ik het niet hebben.
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

Hendrikus schreef:
Amstelodamense schreef: Even ongenuanceerd: ik ben blij dat ik nu bij de PKN kerk en deze ballast achter me heb gelaten. Bach krijgt in ieder geval in het orgelspel alle ruimte bij ons, prachtig en heerlijk.
Wat een ontspanning hè?
Zeker!
Amstelodamense

Mistig schreef:
Amstelodamense schreef: Even ongenuanceerd: ik ben blij dat ik nu bij de PKN kerk en deze ballast achter me heb gelaten. Bach krijgt in ieder geval in het orgelspel alle ruimte bij ons, prachtig en heerlijk.
Hoewel ik het ergens wel begrijp vind ik zo’n opmerking ook buitengewoon irritant en pijnlijk. Volgens mij kan je zulke dingen beter houden voor familiepartijtjes.
Dat betekent dus dat je niet eerlijk mag zijn? Ik snap enerzijds wel wat je bedoelt, maar het is ook wel een teken aan de wand als je dit niet kan/mag uitspreken.

Maar goed, ik heb het hier nu 1 keer uitgesproken en zal dit niet meer doen. Maar feit is wel dat ik opgelucht ben dat er over dit soort triviale zaken in de kerk waar wij nu kerken, niet moeilijk wordt gedaan.
Amstelodamense

CvdW schreef:
Amstelodamense schreef:
CvdW schreef:Stukje in de Saambinder heb ik nog niet gelezen. (waarschijnlijk volgende week)
Het interview met ds. Baan kwam bij mij als een kwallerig stuk over.
Wat is kwallerig? En kun je wat citeren wat kwallerig overkwam op jou?
Maar ik snap dat dat binnen de setting van de Gereformeerde Gemeenten niet kan. Praktisch is het ook lastig: je hebt 25 musici nodig.
Wat wordt er bedoeld met 25 musici nodig? Zijn deze niet te vinden? Bij mij kwam het binnen als ik (ds Baan) is een musicus en hij (CvdW) niet.
Over de tijd van 03.00 uur tot 04.00 uur zal ik het niet hebben.
Hij steekt z’n kop boven het maaiveld uit. Daar kunnen we in NL niet zo goed mee omgaan denk ik
CvdW

Bericht door CvdW »

Dat kan, dat geldt ook voor Mathijs van der Tang mbt vrouwenstandpunt. Daar heb ik juist geen last van en bij ds. Baan wel. Zal vast aan mij liggen. Gert-Jan ken ik persoonlijk goed en Mathijs niet.
Amstelodamense

CvdW schreef:Dat kan, dat geldt ook voor Mathijs van der Tang mbt vrouwenstandpunt. Daar heb ik juist geen last van en bij ds. Baan wel. Zal vast aan mij liggen. Gert-Jan ken ik persoonlijk goed en Mathijs niet.
Dan is het de vraag of je aanslaat op de inhoud of op de persoon :D
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

De gemeente Rogersville (USA) heeft zich onttrokken aan het kerkverband van de N.R.C., ook wel bekend als onze zustergemeenten in Canada en Noord Amerika. Dat heeft de kerkenraad van Rogersville in een brief aan de consulent en de de classis Mid West laten weten.

https://www.gergeminfo.nl/nieuwsbericht ... erkverband
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Bezorgd schreef:De gemeente Rogersville (USA) heeft zich onttrokken aan het kerkverband van de N.R.C., ook wel bekend als onze zustergemeenten in Canada en Noord Amerika. Dat heeft de kerkenraad van Rogersville in een brief aan de consulent en de de classis Mid West laten weten.

Zijn de redenen voor deze move bekend? Wil de gemeente zich op een kerverband met andere theologische nadrukken orienteren, of is er een andersoortig conflict?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

J.C. Philpot schreef:
Bezorgd schreef:De gemeente Rogersville (USA) heeft zich onttrokken aan het kerkverband van de N.R.C., ook wel bekend als onze zustergemeenten in Canada en Noord Amerika. Dat heeft de kerkenraad van Rogersville in een brief aan de consulent en de de classis Mid West laten weten.

Zijn de redenen voor deze move bekend? Wil de gemeente zich op een kerverband met andere theologische nadrukken orienteren, of is er een andersoortig conflict?
Ik vind het maar een onduidelijk stukje. Er staan geen redenen bij.
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

De M Vlietstra was die niet lid van de CGK?
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Geytenbeekje schreef:De M Vlietstra was die niet lid van de CGK?
Jawel. Maar het gaat hier om een heel ander persoon.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Leuk te lezen dat ze naar warmere streken vertrokken, ik kan me daar wel iets bij voorstellen. In zo"n kleine geloofsgemeenschap is er al gauw sprake van sterke en leidende mensen die hun koers kunnen uitzetten. Dit kom ik ook tegen bij kerkjes in Spanje die ik wel eens bezoek.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Mistig

Bericht door Mistig »

Amstelodamense schreef:
Mistig schreef:
Hoewel ik het ergens wel begrijp vind ik zo’n opmerking ook buitengewoon irritant en pijnlijk. Volgens mij kan je zulke dingen beter houden voor familiepartijtjes.
Dat betekent dus dat je niet eerlijk mag zijn? Ik snap enerzijds wel wat je bedoelt, maar het is ook wel een teken aan de wand als je dit niet kan/mag uitspreken.

Maar goed, ik heb het hier nu 1 keer uitgesproken en zal dit niet meer doen. Maar feit is wel dat ik opgelucht ben dat er over dit soort triviale zaken in de kerk waar wij nu kerken, niet moeilijk wordt gedaan.
Ik merk het vaker aan je bijdragen. En ik snap je ergens heel goed. Maar ik weet van diverse forumleden dat ze de GG achter zich hebben gelaten, maar toch wat milder spreken.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
pierre27

Bericht door pierre27 »

CvdW schreef:Dat kan, dat geldt ook voor Mathijs van der Tang mbt vrouwenstandpunt. Daar heb ik juist geen last van en bij ds. Baan wel. Zal vast aan mij liggen. Gert-Jan ken ik persoonlijk goed en Mathijs niet.
Hier leg je terecht een gevoelig punt bloot CvdW.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Plaats reactie