Ik heb de Saambinder niet. Maar als ik alle reacties lees (ook op CIP), dan weet ik denk ik wel hoe laat het is.Bezorgd schreef:Wat vonden jullie van het stukje van ds. G.J. van Aalst in de laatste Saambinder over deze promotie?Amstelodamense schreef:Wat een mooi stuk, groot respect voor dominee Baan. Ga ook helemaal met hem mee dat we veel van Luther kunnen leren als het gaat om muziek in de eredienst. Ik vind dat we het kind met het badwater hebben weggegooid, we hebben de "wereld" de Mattheus Passion laten "stelen" en we zijn hem in onze kerkcultuur verloren. Doodzonde en een gemiste kans.Bezorgd schreef:Promotie ds. G. J. Baan: passie voor Bachs paasmuziek in de pastorie
https://www.rd.nl/artikel/922988-promot ... um=twitter
Ik houd zelf ook enorm veel van (klassieke) muziek, de Mattheus (of de Johannes) maken altijd onlosmakelijk deel uit van mijn voorbereiding op Goede Vrijdag en Pasen. Jammer dat het dit jaar niet live kon, maar gelukkig zijn er hele mooie uitvoeringen.
Gaaf dat dominee Baan promoveert, knap dat je dit naast je werk als predikant doet (tot midden in de nacht).....
Ik kreeg er geen heel warme gevoelens bij.
Even ongenuanceerd: ik ben blij dat ik nu bij de PKN kerk en deze ballast achter me heb gelaten. Bach krijgt in ieder geval in het orgelspel alle ruimte bij ons, prachtig en heerlijk.