Welk boek ben jij nu aan het lezen?

hmprff

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door hmprff »

freek schreef:
helma schreef:
cosmo schreef: Jezus wandelde per slot van rekening ook op de rustdag door het veld.

ik wil dat zeker niet op een lijn stellen met het lezen van bijvoorbeeld Bob Evers
Toch blijft het een beetje krom. Wat je zondags niet kunt doen, kun je in de week eigenlijk ook niet doen. Volgens mij leer je weinig van die Bob Evers boeken.[/quote]

Ben ik niet met je eens Freek...het lijkt misschien of je er weinig van leert, maar...je leert er leesplezier van!!
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
sweelinck 25

Bericht door sweelinck 25 »

Ik ben vanavond begonnen in 'welkom in de strijd' van Ds. R. van Kooten
freek

Bericht door freek »

sweelinck 25 schreef:Ik ben vanavond begonnen in 'welkom in de strijd' van Ds. R. van Kooten
:super
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

Afbeelding

Iemand gelezen? Voor de wiskundigen (of eigenlijk theomatici onder ons) een aanrader!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Grace

Bericht door Grace »

jakobmarin schreef:Afbeelding

Iemand gelezen? Voor de wiskundigen (of eigenlijk theomatici onder ons) een aanrader!
Hoi jakob,

Wat is de strekking van dit boek?

gr, Grace
jvdg

Bericht door jvdg »

jakobmarin schreef:Iemand gelezen? Voor de wiskundigen (of eigenlijk theomatici onder ons) een aanrader!
Ik heb grote liefde voor wiskunde, maar kun je iets meer relevants over dit boek meedelen, zodat het ook voor mij interessant zou kunnen zijn?

Als het op veel hypotheses berust hoeft het voor mij niet zo, aangezien ik een (gezond) wantrouwen heb tegen wetenschappen die gebaseerd zijn op (teveel menselijke) veronderstellingen.
jakobmarin

Bericht door jakobmarin »

jvdg schreef:
jakobmarin schreef:Iemand gelezen? Voor de wiskundigen (of eigenlijk theomatici onder ons) een aanrader!
Ik heb grote liefde voor wiskunde, maar kun je iets meer relevants over dit boek meedelen, zodat het ook voor mij interessant zou kunnen zijn?

Als het op veel hypotheses berust hoeft het voor mij niet zo, aangezien ik een (gezond) wantrouwen heb tegen wetenschappen die gebaseerd zijn op (teveel menselijke) veronderstellingen.
Mooi dat je dat zegt, want daar gaat dit boek juist over. Je kunt met getallensymboliek in de bijbel ook te ver gaan, en zelfs de 'dag en uur' van Christus wederkomst voorspellen, wat goed mis gaat in het boek. En dit op een heel overtuigende manier beschreven, dat het echt gebeurd had kunnen zijn en me een waarschuwing lijkt voor degene die hier te ver in willen gaan.
Overigens staan er wel frappante voorbeelden in het boek, waarvan ik dan ook denk: dit kan bijna geen toeval meer zijn.
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Nu aan het lezen: R. T. Kendall's "In Pursuit of His Glory"
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

A textual commentary on the Greek New Testament van Bruce M. Metzger. Het is een naslagwerk, maar ik vind het dermate interessant dat ik er gewoon aan het lezen ben geslagen... :?
Marnix

Bericht door Marnix »

freek schreef:
helma schreef:
cosmo schreef: Jezus wandelde per slot van rekening ook op de rustdag door het veld.

ik wil dat zeker niet op een lijn stellen met het lezen van bijvoorbeeld Bob Evers
Toch blijft het een beetje krom. Wat je zondags niet kunt doen, kun je in de week eigenlijk ook niet doen. VOlgens mij leer je weinig van die Bob Evers boeken.
Niet alles hoeft leerzaam te zijn. Er mag ook ruimte zijn voor ontspanning. :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
jvdg

Bericht door jvdg »

Marnix schreef: Niet alles hoeft leerzaam te zijn. Er mag ook ruimte zijn voor ontspanning. :)
Dan krijgen we weer de discussie: Welke ruimte voor verantwoorde ontspanning is er.
Die discussie is op RF al vaker gevoerd.

Maar als er iemand hierover een verfrissend idee heeft laat haar/hem niet aarzelen een topic te openen met als titel: Wat is verantwoorde ontspanning?
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

1 Korinthiërs 10:31
Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
jvdg

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:1 Korinthiërs 10:31
Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods.
Deze tekst voorkomt veel onnodige discussie.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Rode littekens, geschreven door Lisa mcKay
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Karaketer en aanleg in verband met het ongeloof - psychologie van de twijfel.
Door dr. H.C. Rumke
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gesloten