Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

J de Groot

Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Bericht door J de Groot »

Amstelodamense schreef: 03 jun 2025, 19:14
J de Groot schreef: 03 jun 2025, 18:31
Amstelodamense schreef: 03 jun 2025, 18:06 Blij dat deze wanvertoning voorbij is. Ik hoop sterk dat CDA onder Bontenbal groot/groter wordt. Hij gaat mijn stem in ieder geval krijgen. Heb behoefte aan rust en verbinding in het midden.
Kun jij uitleggen waarom je als christen stemt op een partij die abortus legaliseert ?

Ik ben zeer benieuwd naar je antwoorden daarin
Ja hoor, zoals ik ook op Kamala Harris zou hebben gestemd en niet op Donald Trump. Hoezeer ik ook tegen abortus ben, ik kijk breder dan alleen dit ene issue. Overigens, dit is ook weer zo'n stigma: je kunt geen christen zijn als je CDA stemt. Hop, etiket op je hoofd en afgeserveerd. Ligt in het verlengde van: als je kritisch bent op Israel, ben je een antisemiet.

De refo gezindte is erg goed in het (ver)oordelen.
Vind jij het vermoorden van bijna 40.000 kinderen een issue ? Is dat wat je zegt??
parsifal

Bericht door parsifal »

J de Groot schreef: 03 jun 2025, 21:47
Amstelodamense schreef: 03 jun 2025, 18:06 Blij dat deze wanvertoning voorbij is. Ik hoop sterk dat CDA onder Bontenbal groot/groter wordt. Hij gaat mijn stem in ieder geval krijgen. Heb behoefte aan rust en verbinding in het midden.
Kun jij uitleggen waarom je als christen stemt op een partij die abortus legaliseert ?

Ja hoor, zoals ik ook op Kamala Harris zou hebben gestemd en niet op Donald Trump. Hoezeer ik ook tegen abortus ben, ik kijk breder dan alleen dit ene issue. Overigens, dit is ook weer zo'n stigma: je kunt geen christen zijn als je CDA stemt. Hop, etiket op je hoofd en afgeserveerd. Ligt in het verlengde van: als je kritisch bent op Israel, ben je een antisemiet.

Vind jij het vermoorden van bijna 40.000 kinderen een issue ? Is dat wat je zegt??
En hoe gaat het nu in de VS met abortussen? Echt doe er veel aan dat de vraag om abortus naar beneden gaat.
Ook in Nederland.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Amstelodamense

Bericht door Amstelodamense »

Je leest niet goed. Ik zeg dat ik tegen abortus ben. Maar dat wil je waarschijnlijk niet eens lezen.

::bye
Geytenbeekje

Bericht door Geytenbeekje »

Wij hebben als land relatief het laagst aantal abortussen, samen met Denemarken.
Soms werkt pragmatisme beter dan je denkt. Daarnaast heeft CDA ook wel invloed gehad de laatste jaren op ethische kwesties.
merel

Bericht door merel »

Zo denk ik er ook over.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

dhr. Wilders: NSC = Nederlandse Sabotage Club :haha :haha :haha :haha :haha
parsifal

Bericht door parsifal »

Even lezen over debat, maakt ook wel dat ik er op hoop dat Timmermans toch maar met vervroegd pensioen gaat. Hij heeft vast een hoop meer diplomatiek vermogen dan Wilders, maar hij is echt telkens politieke showtjes aan het opvoeren in de Tweede Kamer en dat is iets waar 1) Wilders beter in is, 2) het land echt niets mee opschiet en 3) het aanzien/vertrouwen in politiek alleen naar beneden haalt.

Mijn stem gaat waarschijnlijk wel weer naar Grinwis. Dat is toch iemand die het hoofd koel houdt, inhoudelijk erg sterk is en constructief blijft.

Voor NSC is het m.i. jammer dat ze nu wegvallen. Die hebben ook echt wel een kundige club mensen op de been gekregen. Ook al ben ik het er niet altijd mee eens, dat waardeer ik wel.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
merel

Bericht door merel »

NSC is geen vernieuwende partij, maar een CDA met een nieuw sausje. Hoop dat deze achterban weer naar CDA gaat.
MGG

Bericht door MGG »

merel schreef: 04 jun 2025, 11:49 NSC is geen vernieuwende partij, maar een CDA met een nieuw sausje. Hoop dat deze achterban weer naar CDA gaat.
De achterban kwam voor een kwart van het CDA vandaan. Het waren vooral de bestuurders die een CDA verleden hadden. Ik gun het CDA een mooie uitslag, maar of zij iets gaan klaarspelen betwijfel ik. Regelmatig leek het erop dat meeregeren belangrijker was dan punten binnenhalen.
merel

Bericht door merel »

MGG schreef: 04 jun 2025, 12:02
merel schreef: 04 jun 2025, 11:49 NSC is geen vernieuwende partij, maar een CDA met een nieuw sausje. Hoop dat deze achterban weer naar CDA gaat.
De achterban kwam voor een kwart van het CDA vandaan. Het waren vooral de bestuurders die een CDA verleden hadden. Ik gun het CDA een mooie uitslag, maar of zij iets gaan klaarspelen betwijfel ik. Regelmatig leek het erop dat meeregeren belangrijker was dan punten binnenhalen.
Klopt, afgelopen 15 jaar is men vooral bezig geweest met pappen en nathouden. Dat geldt niet alleen voor het CDA, maar voor alle partijen. Ik denk dat we als maatschappij net zoals in de jaren 80 hele pijnlijke keuzes moeten maken en die ook door moeten zetten. Hierbij moet de eigen achterban een marginale rol spelen en vooral gekeken worden naar het algehele belang.
Profesto

Bericht door Profesto »

Ik heb de indruk dat met het vertrek van Wopke Hoekstra en in mindere mate Hugo de Jonge daar (dat het om meeregeren gaat) een einde aan is gekomen.

Wilders is wel erg doorzichtig in het debat zeg. Alles op asiel, terwijl het zijn eigen minister niks voor elkaar kreeg, terwijl er wel veel mogelijk was in deze coalitie.

En verder eens met Merel. Dit kabinet zat er vooral voor de eigen achterban.
merel

Bericht door merel »

Gisteren was in Lubach een item over de val van het kabinet. Hier werd aangegeven de val van het kabinet gebruikt werd om te camoufleren dat dat zoveel van zijn proefballonnetjes niet door zouden gaan. Lubach wees hierbij op verschillende stukken die bij de Raad van State lagen en op de uitkomsten van de grenscontroles die met veel bombarie warren aangekondigd.
Profesto

Bericht door Profesto »

merel schreef: 04 jun 2025, 12:23 Gisteren was in Lubach een item over de val van het kabinet. Hier werd aangegeven de val van het kabinet gebruikt werd om te camoufleren dat dat zoveel van zijn proefballonnetjes niet door zouden gaan. Lubach wees hierbij op verschillende stukken die bij de Raad van State lagen en op de uitkomsten van de grenscontroles die met veel bombarie warren aangekondigd.
Ik heb het gezien ja. Heel duidelijke weergave van wat er aan de hand was.
refo

Bericht door refo »

Profesto schreef: 04 jun 2025, 12:27
merel schreef: 04 jun 2025, 12:23 Gisteren was in Lubach een item over de val van het kabinet. Hier werd aangegeven de val van het kabinet gebruikt werd om te camoufleren dat dat zoveel van zijn proefballonnetjes niet door zouden gaan. Lubach wees hierbij op verschillende stukken die bij de Raad van State lagen en op de uitkomsten van de grenscontroles die met veel bombarie warren aangekondigd.
Ik heb het gezien ja. Heel duidelijke weergave van wat er aan de hand was.
Dat is het hele probleem. Heel Europa is al de asielinstroom aan het beperken. Nederlanders willen dat ook, daarom werd de PVV zo groot. Maar nee, we gaan dat lekker frustreren. We framen de minister als een klungel en Wilders als een scheurmaker. Eerdmans beweert: regeren is kiespijn. Dat tekent het helemaal. Als je wilt regeren moet je alles opgeven, ook je principes.
Deze maand en de komende staan er veel dingen te gebeuren. Die zou wel eens kunnen leiden tot nog verdere fragmentatie van de Tweede Kamer. Of dat de PVV toch weer de grootste wordt.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 04 jun 2025, 12:19 Ik heb de indruk dat met het vertrek van Wopke Hoekstra en in mindere mate Hugo de Jonge daar (dat het om meeregeren gaat) een einde aan is gekomen.

Wilders is wel erg doorzichtig in het debat zeg. Alles op asiel, terwijl het zijn eigen minister niks voor elkaar kreeg, terwijl er wel veel mogelijk was in deze coalitie.

En verder eens met Merel. Dit kabinet zat er vooral voor de eigen achterban.
Wopke komt op mij over als een zeer capabele carrièretijger.

Veel mogelijk in deze coalitie? Wat was er dan mogelijk?

Natuurlijk zit een kabinet er voor de eigen kiezers. Het wordt pas echt eng als een kabinet er voor zichzelf zit.
Plaats reactie