Waar denk je op dit moment aan? [3]
Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]
Ze is inmiddels geland op Cyprus

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Oké, dus niet in Amerika, maar wel in gevangenschap onder leiding van Amerika. 'Klok wel horen luiden... maar hij bimbamde dialect. Maar in gevangenschap (als die lezing of dat verhaal dus klopt) is het dan ontstaan.. Er was nl een gesprek over destijds ofzo.. dat die mensen daar elkaar ontmoeten en later hebben ze daar wat aan gedaan..Martijn schreef:De organisatie is in Irak onstaanBruna schreef:Volgens mij is het niet onstaan in Guantanamo-B.Desiree schreef:Nou, de IS begonnen in Guatanamo-B of hoe je dat ook schrijven mag. Daar hebben 'ze' nagedacht over 'de toekomst'.. heb ik weleens gehoord. Dus of die laatste zin klopt.. (Maar ik heb ook niet alles gelezen...)
Motivatie is toch veelal onvrede? Als je tevreden bent, waarom zou je anders willen?
Ideaal van het kalifaat:
Eeuwenlang leefden moslims in kalifaten, waar het gezag van de islam heerste. Het laatste kalifaat werd afgeschaft toen Kemal Atatürk in 1924 de macht in Turkije overnam. Veel moslims dromen echter nog van een wereldwijd kalifaat, waarin alle gelovigen verenigd zijn. Dat strookt ook met de gedachte van de umma, de wereldwijde moslimgemeenschap, zoals die in de Koran is verwoord.
http://nos.nl/artikel/664754-de-mysteri ... -isis.html
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.
Matthew Henry
Matthew Henry
Fijn!Orchidee schreef:Ze is inmiddels geland op Cyprus
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
Matthew Henry
Matthew Henry
Waar denk je op dit moment aan? [3]
Desiree schreef:Nou, de IS begonnen in Guatanamo-B of hoe je dat ook schrijven mag. Daar hebben 'ze' nagedacht over 'de toekomst'.. heb ik weleens gehoord. Dus of die laatste zin klopt.. (Maar ik heb ook niet alles gelezen...)
Motivatie is toch veelal onvrede? Als je tevreden bent, waarom zou je anders willen?
Het is heel naïef om te denken dat terrorisme 'gekweekt' wordt in de buitenwijken en gevangenissen.
Of je moet bedoelen dat ze daar onderwezen worden in de ware Islam?
De rots waar de Islam opgebouwd en gegroeid is is terreur. Dat heeft Mohammed zelf gezegd: "Ik heb overwonnen met terreur."
Nee, je moet maar eens uitzoeken hoeveel hoogopgeleide jongens er tussen zitten. Of jongens uit een rijk milieu, zoals in Bangladesh laatst nog het geval was.
Wat wel een probleem is waar wij in het westen schuld aan hebben is onze eigen seculiere maatschappij. Veel moslimjongeren leven in twee werelden net zoals joodse jongeren en zoveel christelijke jongeren. Net zoals wij in de kerk horen zij vaak in de moskee het ene maar leven ze dagelijks net zo werelds als de rest. En dat knaagt... Dat weten we zelf ook wel.
Het echte probleem komt pas als moslimjongeren daarmee vastlopen en zich gaan afvragen: Hoe kan ik na zoveel zonden nog in het paradijs komen?
Als ze dan de koran werkelijk een keer gaan lezen komen ze er achter dat zelfs Mohammed de 'beste moslim' die er op de wereld is geweest zei:
Er is dus geen zekerheid in de Islam! Tenzij ze nog andere teksten (en lees ze zelf maar in context) tegenkomen zoals:Soera 46:8-9: Ik ben niet de eerste boodschapper en ik weet niet wat er met mij of met jou zal gebeuren.
Soera 23:102 + 101:6-8 + 21:47: De goede en slechte daden van een moslim zullen in een weegschaal gewogen worden. Daarom moeten ze tot de eindoordeelsdag wachten totdat ze de uitkomst van de weegschaal van Allah weten.
En dit is nog maar een fractie van de teksten die zij kunnen vinden in de koran.Soera 2: 216
Vechten is je geboden ofschoon je er afkerig van bent; maar het kan zijn, dat je tegenzin hebt in iets terwijl het goed voor je is en het kan zijn, dat je iets behaagt terwijl het slecht voor je is. Allah weet het en jij weet het niet.
Soera 3: 157-158
En als je voor de zaak van Allah wordt gedood of sterft, zal Allah's vergiffenis en barmhartigheid zeker beter zijn, dan hetgeen zij bijeengaren.
En indien je sterft of gedood wordt, voorzeker, tot Allah zul je worden teruggebracht.
Soera 3: 195
…En Ik zal van hen…die hebben gevochten en zijn gedood, de fouten zeker bedekken en zal hen tuinen doen binnengaan, waar doorheen rivieren stromen: een beloning van Allah en bij Allah is de beste beloning."
Soera 4:74: Laten derhalve zij, die hun tegenwoordig leven voor het leven in het Hiernamaals willen offeren, voor de zaak van Allah strijden. En wie voor de zaak van Allah strijdt, hetzij hij gedood wordt of overwint, weldra zullen Wij hem een grote beloning geven
Soera 5: 54
O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
Soera 8, vers 12: “Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: ´Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af´.”
Soera 9:5
doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag.
En dan heb ik nog niet gesproken over de teksten in de hadiths. Dat zijn heel veel opgeschreven overleveringen van het leven van Mohammed. De sjietische moslims zullen die vaak afwijzen maar 90% van de moslims in het westen is soennitisch en die proberen heel nauwgezet het leven van Mohammed te volgen.
In verschillende hadiths staan dingen als:
Moet ik nog verder gaan?“Dood een ieder die de islam afvallig is” (vol.9, p.45)
Aboe Haraira deed verslag dat de apostel van Allah zei: “Een ongelovige en degene die hem vermoord zullen nooit samen in de hel gebracht worden.” De moslimvertaler van dit werk voegt de volgende voetnoot aan deze traditie toe: “Dit betekent dat een persoon die een ongelovige doodt in het gevecht in Allah’s naam (dat wil zeggen: djihaad) vergeving voor zijn zonden ontvangt en daarvoor naar het paradijs zal gaan. De ongelovige zal onvermijdelijk naar de hel gaan. Dus man die een ongelovige doodde zal niet samen naar de hel gebracht worden met hem” (vol. 2, p. 690 uit Soenan Aboe Dawoed, vertaald door Ahmad Hasan, 3 volumes, New Delhi:
Het is te hopen dat ze nog andere teksten in de koran tegen komen zoals:
Soera 3:54 + 7:99 + 8:30 "Allah is de beste/grootste misleider."
Enz. Enz. Enz.
Of dat ze vragen krijgen over bijvoorbeeld het Islamitische dilemma.
Ik zou zeggen: zorg ervoor dat als ze naar jou toekomen met zulke vragen, je ze gedegen kunt beantwoorden!
Wat er vandaag gaat gebeuren in Amsterdam.
Alsof men spottend tegen de hemel lacht.
Alle remmen lijken losgeschoten, een boot met roze 75plussers, een boot met een homoseksuele imam.
Volgens de politie en burgemeester zijn er geen concrete dreigingen.
Maar die waren er in Nice toch ook niet?
En als ergste van al, wordt God's Huis onteerd met een roze kerkdienst.
Het thema "Vroom en Vrolijk" staat aan het einde van de Europride vast garant voor een beetje van de "GayPride kerkdienst" sfeer!
Ik ben erg bezorgd. Als God hier gaat spreken, maar ook als Hij zich verbergt.
Alsof men spottend tegen de hemel lacht.
Alle remmen lijken losgeschoten, een boot met roze 75plussers, een boot met een homoseksuele imam.

Volgens de politie en burgemeester zijn er geen concrete dreigingen.
Maar die waren er in Nice toch ook niet?
En als ergste van al, wordt God's Huis onteerd met een roze kerkdienst.
Het thema "Vroom en Vrolijk" staat aan het einde van de Europride vast garant voor een beetje van de "GayPride kerkdienst" sfeer!
Ik ben erg bezorgd. Als God hier gaat spreken, maar ook als Hij zich verbergt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
- Dodo
Ik was deze week in Amsterdam. De Noorderkerk is open, met een uitnodigende tekst op een groot bord. Ik hoop dat er veel mensen binnen lopen voor een goed gesprek. Ik vind het een mooi initiatief wat steun en gebed nodig heeft.
Deze happening is niet met alle homoseksuelen in verband te brengen. Er zijn er die dit enorm verafschuwen. Het is maar een kleine groep die dit festival draagt.
We moeten dan ook dit festival niet gebruiken om ze allemaal te stigmatiseren.
We moeten dan ook dit festival niet gebruiken om ze allemaal te stigmatiseren.
Kijk niet naar de spelling en grammatica, ik ben dyslectisch.
Dit is waar, en zijn veel homo's die dit vreselijk vinden.emigrant schreef: Er zijn er die dit enorm verafschuwen. Het is maar een kleine groep die dit festival draagt.
Het lastige is dat dit festival door de overheid zelf wordt aangegrepen om te laten zien hoe democratisch en vooruitstrevend Nederland is.emigrant schreef:We moeten dan ook dit festival niet gebruiken om ze allemaal te stigmatiseren.
De beelden gaan over de hele wereld en als kabinet kan je jezelf dan goed promoten. En dat doet men dan ook graag.
Omdat er juist ook door de regering zoveel nadruk op dit 'festival' wordt gelegd, is het niet vreemd dat er daardoor een bepaald plaatje naar buiten wordt gebracht. De LHTB met een wat meer exorbitante levenstijl vind het geweldig dat er zoveel aandacht voor is van hogerhand, maar dit werkt wel een stigma in de hand.
Hora est!
De Noorderkerk in Rijssen is iedere zondag en vaak in de week ook open.Dodo schreef:Ik was deze week in Amsterdam. De Noorderkerk is open, met een uitnodigende tekst op een groot bord. Ik hoop dat er veel mensen binnen lopen voor een goed gesprek. Ik vind het een mooi initiatief wat steun en gebed nodig heeft.
En zo niet, dan zou je een aan de koster (naast de kerk) kunnen vragen of je de kerk mag bezichtigen.
Ik denk dat dat niet zo veel problemen op zal leveren. We hebben hier een lieve koster.

© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Aan de slachtoffers van de aardbeving in Italië. Dodental loopt nog steeds op.
En aardbeving in Myanmar, nog niet bekend of er slachtoffers zijn, wel zijn oude gebouwen beschadigd.
En aardbeving in Myanmar, nog niet bekend of er slachtoffers zijn, wel zijn oude gebouwen beschadigd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Aan de tekenen der tijden, die we toch menen te bespeuren.
Als het mag, ik heb er gisteren wat in zitten lezen, dan wil ik wel de artikelenserie uit her Gereformeerd Weekblad, vanaf 1934, "Teekenen der tijd", van wijlen ds. I. Kievit aanbevelen. Die zijn helder en klaar.
Als het mag, ik heb er gisteren wat in zitten lezen, dan wil ik wel de artikelenserie uit her Gereformeerd Weekblad, vanaf 1934, "Teekenen der tijd", van wijlen ds. I. Kievit aanbevelen. Die zijn helder en klaar.
Daar zat ik ook aan te denken. 2 aardbevingen in verscheidene plaatsen vandaag..-DIA- schreef:Aan de tekenen der tijden, die we toch menen te bespeuren.
http://nos.nl/artikel/2127910-dodental- ... ot-73.html
http://nos.nl/artikel/2127900-zeker-dri ... anmar.html
"En hetgeen Ik u zeg, dat zeg Ik allen: Waakt."
Hoe ik mijn eerste bericht gaat plaatsen..
Daar valt in ieder geval door niemand over te twisten. Als het zo oppervlakkig blijft zal je hier een aangename tijd hebben, zonder tegenkanting.Willem89 schreef:Hoe ik mijn eerste bericht gaat plaatsen..

Toch hopen we van harte dat er in de toekomst nog wat meer diepgang komt.
Wat verhuizen er momenteel veel mensen! Wie is er nog tevreden met een gewone tussenwoning?