-DIA- schreef:Bona Fide schreef:-DIA- schreef:Jeschurun schreef:Wel interessant i.v.m. onze nieuwsgierigheid. Maar lijkt me niet echt goed, die brieven rechtspreeks naar de PZC door te spelen. Als gemeentelid kan je toch wel vertrouwelijk met gegevens omgaan?
Dat lijkt mij ook... Deze brief is voor
de gemeente bedoeld, en niet voor een dergelijke publiciteit.
Maar we kunnen zoiets van de Persgroep verwachten. Die hebben geen principes.
Kijk wat de AD* zegt: ze willen publiceren wat hun abonnees willen. Dat vind ik geen stijl.
*De PZC valt onder AD Regionaal
Vraagje: Heeft het RD wél principes, als ze letterlijk uit dezelfde brief citeert en een afbeelding plaatst van de betreffende brief, waarin passages leesbaar zijn? Of had je dit van het RD niet verwacht, zoals je het van de Persgroep wel verwacht?
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Als ze de hele brief letterlijk publiceren is ook het RD fout. Ik vertrouw dat het RD zo handelt dat ze dat ook niet zullen doen. De Persgroep, en met name de AD-groep daarbinnen, wil zich aan geen enkele groep of geloof of partij binden.
Die publiceren, naar eigen zeggen wat de lezer wil lezen.
Jij hebt die brief vast ook gelezen..., dus jij wílde dat ook. Want als je vindt dat die brief niet openbaar mocht komen, moet je ook consecuent zijn en niet de link aanklikken...
Het RD publiceert de brief niet letterlijk. Maar op rd.nl staat er wel een foto van de helft van de brief. En ook schrijven ze in eigen bewoording wat de kerkenraad meldt. Je kunt zeggen dat je wel verwacht dat ze dat niet zullen doen..., maar zie de volgende link,
https://www.rd.nl/kerk-religie/kerkenra ... -1.1445503, daar staat net zo veel in als op pzc.nl. Dus..., óók het RD maakt er wel degelijk melding van. En je kúnt het daar niet mee eens zijn, toch is het wel goed dat dit gemeld wordt. Ds. Bredeweg zoekt ook de media. En dan is het wel goed dat ook de andere kant vermeld wordt. Het is toch openbaar. En wat de kerkenraad meldt is voluit Bijbels en (tenminste) niet een openbaring van ambtsgeheimen. In die zin is het in feite veel kwalijker wat er allemaal in de brief van ds. Bredeweg staat.