Wist je dat........[4]

Simon

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Simon »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Ik zou zeggen: stuur een uitnodiging aan alle getrouwen in den lande. Zouden ze komen? Zouden ze meegevoerd worden?
En wie bepaalt wie de getrouwen in den lande zijn? Meneer DIA?
Wat een trieste uitlatingen weer, ik dacht dat het de afgelopen dagen Kerstfeest was. Waar is de bewogenheid met de onkerkelijke buurman?
In het licht van Geest en Waarheid zou de ware gelovige geen lichamelijke gebeurtenis vieren op een dag die ook nog eens totaal niet klopt met de feiten.

Gal 4:10 !!!

Jezus riep op zijn dood te gedenken , niet zijn geboorte.
De puriteinen verboden deze met heidense tradities en gewoonten doorspekte dag dan ook.
Terecht, mijns inziens.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Gijs83 schreef:
Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Ik zou zeggen: stuur een uitnodiging aan alle getrouwen in den lande. Zouden ze komen? Zouden ze meegevoerd worden?
Wat een trieste uitlatingen weer, ik dacht dat het de afgelopen dagen Kerstfeest was. Waar is de bewogenheid met de onkerkelijke buurman?
Wel een belangrijke vraag of Gods ware volk er mee eens kan zijn. Dat is overigens ongeveer dezelfde vraag die ik al eens eerder stelde(maar nog niet beantwoord): hoe zouden de evangelisten(of het deputaatschap) van de Ger.Gem. hier tegen aan kijken?
Een veel belangrijker vraag is hoe de Heere Zelf in Zijn Woord spreekt. En of het nu tradities zijn, of gewoontes, of romantiek, als het middelen zijn om mensen onder Gods Woord te brengen, moet je dat niet nalaten.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
caprice

Bericht door caprice »

Gijs83 schreef:
-DIA- schreef:
Gijs83 schreef:
Krijg je de mensen anders niet mee(de kerk in) denk je?
Tja.. we moeten toch wát verzinnen...
Ik ben overigens benieuwd hoe de evangelisten binnen de Ger.Gem. tegen het fenomeen kerstnachtdienst aankijken.
Dat weet ik ook niet. Misschien net zoals Paulus? Ook hij strekte zijn rede uit tot middernacht.
Volgens mij had dat niet met romantiek te maken, maar meer met liefde voor de waarheid.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
refo

Bericht door refo »

memento schreef:Het gaat hier:
1. Om een extra dienst, die de avond voor kerst gehouden wordt.
2. Waarvan de inhoud een combinatie is tussen een kerkdienst (er is een preek / langere meditatie), en een zangavond
3. Het trekt kerkmensen, die een keer extra het Woord horen
4. Het trekt niet-kerkmensen, die zo het Woord horen wat ze anders nooit horen
5. Zelfs al zouden die kerkmensen en niet-kerkmensen om de verkeerde redenen (zoals romantiek) komen, dan horen ze tóch het Woord.

Ik kan daar werkelijk niets verkeerds in zien. Misschien moet ik het omdraaien. Luther was zaterdagavond in de kerk. Een keer extra. En jij?
Lodi vd Kamp twitterde zaterdagavond: "op een avond als deze gaat het een stuk minder slecht met religie als men ons wil doen geloven......"
Oude-Waarheid

Bericht door Oude-Waarheid »

Mister schreef:
Gijs83 schreef:
Hendrikus schreef:
Wel een belangrijke vraag of Gods ware volk er mee eens kan zijn. Dat is overigens ongeveer dezelfde vraag die ik al eens eerder stelde(maar nog niet beantwoord): hoe zouden de evangelisten(of het deputaatschap) van de Ger.Gem. hier tegen aan kijken?
Doe even een belletje naar bijvoorbeeld dhr. Krijgsman in Amsterdam. Zijn nummer staat ongetwijfeld in een boekje wat je hebt. Kun je het vraagstuk hem voorleggen en vervolgens ons meedelen wat de uitkomst is.
Bij Simon de Looier is het ook geen kerstnachtdienst!!! dit keer was het op vrijdag 23 december en begint dan om 20.30 en is al voor de nacht afgelopen :fi
Simon

Bericht door Simon »

refo schreef:
memento schreef:Het gaat hier:
1. Om een extra dienst, die de avond voor kerst gehouden wordt.
2. Waarvan de inhoud een combinatie is tussen een kerkdienst (er is een preek / langere meditatie), en een zangavond
3. Het trekt kerkmensen, die een keer extra het Woord horen
4. Het trekt niet-kerkmensen, die zo het Woord horen wat ze anders nooit horen
5. Zelfs al zouden die kerkmensen en niet-kerkmensen om de verkeerde redenen (zoals romantiek) komen, dan horen ze tóch het Woord.

Ik kan daar werkelijk niets verkeerds in zien. Misschien moet ik het omdraaien. Luther was zaterdagavond in de kerk. Een keer extra. En jij?
Lodi vd Kamp twitterde zaterdagavond: "op een avond als deze gaat het een stuk minder slecht met religie als men ons wil doen geloven......"
religies zijn de verzamelnaam voor het bijbelse verbod om de eenheid te verliezen en scheuringen te maken.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Simon schreef:Gal 4:10 !!!
Gal 4:4, bedoel je zeker?
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

...175 jaar geleden Zuid-Australië en Adelaide werden gesticht?
...175 jaar geleden Spanje de onafhankelijkheid van Mexico erkende?
...165 jaar geleden Iowa de Grondwet van de Verenigde Staten van Amerika ratificeerde en toetrad tot de Unie als 29e staat?
...60 jaar geleden het Apostolisch Genootschap werd opgericht?
...30 jaar geleden de eerste Amerikaanse reageerbuisbaby werd geboren?
...wie in Mexico op 28 december iets leent, dit niet meer terug hoeft te geven?
...deze datum een soort equivalent van het Europese 1 april is?
...mensen dan ook proberen zoveel mogelijk te lenen van elkaar, zonder dat de ander het in de gaten heeft?
...de begrafenis Noord-Koreaanse Leider Kim –Jong Il plaatsvind?
...de Ger.Gem.vandaag haar Israeldag in Hardinxveld-Giessendam houdt?
...Staatsbosbeheer vanmiddag een excursie organiseert door het grootste bos van Zeeland?
...in de Westerkerk van de Hervormde Gemeente te Rijssen vanavond de laatste dienst van die gemeente gehouden wordt.
...dat de kanselbijbel aan het eind van de dienst wel gesloten zal worden, maar niet meegenomen zal worden?
...Ds.M.Karens een dezer dagen moet beslissen voor het beroep van de kleine gemeente van Naaldwijk in het Westland?
...Ds.W.J.Dekker een dezer dagen moet beslissen over het beroep dat de Hervormde gemeente van Scherpenzeel op hem uitbracht?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Gijs83 schreef:...175 jaar geleden Zuid-Australië en Adelaide werden gesticht?
...175 jaar geleden Spanje de onafhankelijkheid van Mexico erkende?
...165 jaar geleden Iowa de Grondwet van de Verenigde Staten van Amerika ratificeerde en toetrad tot de Unie als 29e staat?
...60 jaar geleden het Apostolisch Genootschap werd opgericht?
...30 jaar geleden de eerste Amerikaanse reageerbuisbaby werd geboren?
...wie in Mexico op 28 december iets leent, dit niet meer terug hoeft te geven?
...deze datum een soort equivalent van het Europese 1 april is?
...mensen dan ook proberen zoveel mogelijk te lenen van elkaar, zonder dat de ander het in de gaten heeft?
...de begrafenis Noord-Koreaanse Leider Kim –Jong Il plaatsvind?
...de Ger.Gem.vandaag haar Israeldag in Hardinxveld-Giessendam houdt?
...Staatsbosbeheer vanmiddag een excursie organiseert door het grootste bos van Zeeland?
...in de Westerkerk van de Hervormde Gemeente te Rijssen vanavond de laatste dienst van die gemeente gehouden wordt.
...dat de kanselbijbel aan het eind van de dienst wel gesloten zal worden, maar niet meegenomen zal worden?
...Ds.M.Karens een dezer dagen moet beslissen voor het beroep van de kleine gemeente van Naaldwijk in het Westland?
...Ds.W.J.Dekker een dezer dagen moet beslissen over het beroep dat de Hervormde gemeente van Scherpenzeel op hem uitbracht?
Weet je ook of de dienst van in de Westerkerk via de scanner is te beluisteren?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
claus

Bericht door claus »

---knip--- Laster niet toegestaan
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:Weet je ook of de dienst van in de Westerkerk via de scanner is te beluisteren?
http://kerkdienstgemist.nl/assets/49-He ... te-Rijssen
~~Soli Deo Gloria~~
Simon

Bericht door Simon »

Armeense en griekse "christenen" met elkaar slaags raakten in de nativity kerk in Bethlehem , nota bene?

http://www.reuters.com/video/2011/12/28 ... oChannel=1
- Oswald Chambers -
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Hendrikus schreef:
-DIA- schreef:Weet je ook of de dienst van in de Westerkerk via de scanner is te beluisteren?
http://kerkdienstgemist.nl/assets/49-He ... te-Rijssen
Ben aan het luisteren....hebben al 7 verzen gezongen.
helma

Bericht door helma »

verlaat verjaardagsfeestje 13-jarige zoon; 22 gasten uitgenodigd.
En ze konden ook allemaal....
kamer vol dus.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Beetje fel is hij wel... En op zich ook wel terecht als er halve waarheden worden geschreven in de media...
Leugens dus.
In dezen val ik ds van t Goor wel bij...
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Plaats reactie