Wat doen we vandaag? [3]

zusterelly

Re: Wat doen we vandaag? [3]

Bericht door zusterelly »

henriët schreef:
zusterelly schreef:Vanmiddag naar school dochter en vriendinnetje ophalen. Dan zijn we lekker op tijd thuis.(mijn dochter gaat met een busje naar school en is dan minimaal 5 kwartier onderweg, als ik haar zelf ophaal is ze met een half uur thuis, alleen zit ik dan wel een uur in de auto, maar goed).
Vanavond vroeg Sint Maarten lopen ( :yahoo : voor de kids en ::please : zullen we nu maar naar huis gaan voor mij)
hey zuster ellly..
wat houdt dat in? sint maarten lopen?
loop je dan zingend langs de deur en krijg je snoepjes??? zoiets staat me bij..
Klopt. De kinderen hebben een lampionnetje bij zich, bellen aan en ze zingen dan een liedje. Meestal het volgende: Sint Maarten, Sint Maarten, de koeien hebben staarten, de meisjes hebben rokjes aan, daar komt Sint Martinus aan. Of een andere grappige variant daarop. Hierna krijgen ze snoep of iets anders.
Persoonlijk heb ik er een hekel aan, ik vind het zo'n geschooi. Van oorsprong heeft het ook een heel andere bedoeling, was het meer voor arme kinderen. Maar ja onze dochter vindt het geweldig. Zelf een lampion maken en proberen zelf een variant op het liedje te verzinnen...
Ach toen ben ik uiteindelijk overstag gegaan.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Lassie

Bericht door Lassie »

zusterelly schreef:
Lassie schreef:ik ga zo ff wat proberen te eten. Iemand tips?
kopje thee met suiker, beschuitje, biscuitje....

heb een cracker met suiker en kopje venkel thee gepakt.
Lourens

Bericht door Lourens »

Van Sint Maarten hebben wij geen last.
mmmmmm brengt wel herinneringen naar boven.

Maar vandaag dus aan het werk, althans, ik heb drie computers aan het werk gezet en ik ga na lange tijd RF weer eens doorlezen.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
BJD

Bericht door BJD »

henriët schreef:@bjd.... :fouet taalgebruik.....
enne.. hoezo???
Weet je hoe druk het hier dan is???
Ik schat zo'n 20 keer naar de deur lopen...
Dat ben je op een gegeven moment zat ;)
zusterelly

@BJD :humhihi :humhihi Toen we hier net woonden wisten we niets van deze gewoonte. We hadden ook niets in huis. Dus de kinderen belden aan, we konden niets geven en toen zongen ze één of ander vreselijk liedje dat in dit huis nare mensen woonden. Mijn man en ik hebben toen alle lampen uitgedaan en hebben net gedaan of we niet thuis waren. :haha :haha
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Lourens

Bericht door Lourens »

zusterelly schreef:@BJD :humhihi :humhihi Toen we hier net woonden wisten we niets van deze gewoonte. We hadden ook niets in huis. Dus de kinderen belden aan, we konden niets geven en toen zongen ze één of ander vreselijk liedje dat in dit huis nare mensen woonden. Mijn man en ik hebben toen alle lampen uitgedaan en hebben net gedaan of we niet thuis waren. :haha :haha
Er is een TV-reclame waarin de man dan met een pot augurken bij de deur staat en die aanbied.
Misschien ook een idee. :haha
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
BJD

Bericht door BJD »

zusterelly schreef:@BJD :humhihi :humhihi Toen we hier net woonden wisten we niets van deze gewoonte. We hadden ook niets in huis. Dus de kinderen belden aan, we konden niets geven en toen zongen ze één of ander vreselijk liedje dat in dit huis nare mensen woonden. Mijn man en ik hebben toen alle lampen uitgedaan en hebben net gedaan of we niet thuis waren. :haha :haha
Spannend he? :haha :haha Dan heb je nog meer lol..
BJD

Bericht door BJD »

fluitje schreef:
Er is een TV-reclame waarin de man dan met een pot augurken bij de deur staat en die aanbied.
of hete pepers :yahoo
zusterelly

fluitje schreef:
::lol :mdr
henriët

Bericht door henriët »

... ik zou denk ik een grote pot met snoepjes neerzetten en heerlijk een snoepje geven..............!!!
die kinderen doen gewoon dr best toch:)
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
refo

Bericht door refo »

Ik had vroeger een collega (Noord Holland) die vond het prachtig. Hij kocht er speciaal 150 rollen snoep voor.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
helma

Bericht door helma »

zusterelly schreef: Klopt. De kinderen hebben een lampionnetje bij zich, bellen aan en ze zingen dan een liedje. Meestal het volgende: Sint Maarten, Sint Maarten, de koeien hebben staarten, de meisjes hebben rokjes aan, daar komt Sint Martinus aan. Of een andere grappige variant daarop. Hierna krijgen ze snoep of iets anders.
is het speciaal voor refo's??
henriët

Bericht door henriët »

helma schreef:
zusterelly schreef: Klopt. De kinderen hebben een lampionnetje bij zich, bellen aan en ze zingen dan een liedje. Meestal het volgende: Sint Maarten, Sint Maarten, de koeien hebben staarten, de meisjes hebben rokjes aan, daar komt Sint Martinus aan. Of een andere grappige variant daarop. Hierna krijgen ze snoep of iets anders.
wat is de achtergrond van dit 'feest'?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Rens

Bericht door Rens »

helma schreef:
zusterelly schreef: Klopt. De kinderen hebben een lampionnetje bij zich, bellen aan en ze zingen dan een liedje. Meestal het volgende: Sint Maarten, Sint Maarten, de koeien hebben staarten, de meisjes hebben rokjes aan, daar komt Sint Martinus (moet zijn: SinteMaarten; aangepast door Rens) aan. Of een andere grappige variant daarop. Hierna krijgen ze snoep of iets anders.
Heb even de meest gebruikte tekst ertussen geplaatst..........en van die meisjes.....tja, het moest rijmen, dússssssss werd het "rokjes aan" het meest gebruikelijke kledingstuk voor meisjes in de tijd van het ontstaan van de liedjes.........niets uitstaande hebbende met "refo's"
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens

Bericht door Rens »

henriët schreef:
helma schreef:
wat is de achtergrond van dit 'feest'?
kijk maar even op Wikepedia onder St. Maarten........
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gesloten