Van wie moet dat? Bij ons is het tweetal de laatste keer helemaal niet afgelezen en hoorden we het een dag van tevoren.GerefGemeente-lid schreef: Geen idee. Het stond zaterdagavond laat op http://www.gergeminfo.nl. Maar gelukkig is het daar inmiddels weer verwijderd. Bovendien wordt het nooit eerst op internet gezet, omdat het eerst tijdens de zondagse kerkdienst moet worden afgekondigd.
Beroepingswerk discussie [7]
Re: Beroepingswerk discussie [7]
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Dat geeft dan ook een hoop ellende. Dus ik ben er wel een voorstander van dat zoiets twee weken van tevoren wordt afgekondigd.
Mensen moeten er hun vakantie voor kunnen verzetten, als het nodig is.
Wat een toewijding!DDD schreef:Dat geeft dan ook een hoop ellende. Dus ik ben er wel een voorstander van dat zoiets twee weken van tevoren wordt afgekondigd.
Het lijkt me van wel. In ieder geval éénmaal. Je moet jezelf toch voor kunnen bereiden op wie je gaat stemmen (inclusief het voorleggen aan de Heere op wie je moet stemmen). Daarnaast zou ik het niet waarderen 1 dag van te voren te weten dat ik kandidaat voor ouderling/diaken zou staan. Jij wel?Mistig schreef:Van wie moet dat? Bij ons is het tweetal de laatste keer helemaal niet afgelezen en hoorden we het een dag van tevoren.GerefGemeente-lid schreef: Geen idee. Het stond zaterdagavond laat op http://www.gergeminfo.nl. Maar gelukkig is het daar inmiddels weer verwijderd. Bovendien wordt het nooit eerst op internet gezet, omdat het eerst tijdens de zondagse kerkdienst moet worden afgekondigd.
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 15 apr 2022, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Beter is natuurlijk dat die data voor een heel jaar worden vastgesteld.Ararat schreef:Wat een toewijding!DDD schreef:Dat geeft dan ook een hoop ellende. Dus ik ben er wel een voorstander van dat zoiets twee weken van tevoren wordt afgekondigd.
De vergadering zelf was al wel bekend, maar het (gewijzigde) tweetal niet.DDD schreef:Dat geeft dan ook een hoop ellende. Dus ik ben er wel een voorstander van dat zoiets twee weken van tevoren wordt afgekondigd.
Snap ik allemaal. Ook dat het niet wenselijk is.Piet Puk schreef:Het lijkt me van wel. In ieder geval éénmaal. Je moet jezelf toch voor kunnen bereiden op wie je gaat stemmen (inclusief het voorleggen aan de Heere op wie je moet stemmen). Daarnaast zou ik het niet waarderen 1 dag van te voren te weten dat ik kandidaat voor ouderling/diaken zou staan. Jij wel?Mistig schreef:Van wie moet dat? Bij ons is het tweetal de laatste keer helemaal niet afgelezen en hoorden we het een dag van tevoren.GerefGemeente-lid schreef: Geen idee. Het stond zaterdagavond laat op http://www.gergeminfo.nl. Maar gelukkig is het daar inmiddels weer verwijderd. Bovendien wordt het nooit eerst op internet gezet, omdat het eerst tijdens de zondagse kerkdienst moet worden afgekondigd.
Het gaat me er om dat GG-lid zegt dat dit moet. Hij geeft vaker te kennen hoe de spelregels werken, maar dat blijkt dan toch anders te liggen.
Dat begrijp ik. Daar had ik het ook over. Niet in alle gevallen hoef je er je vakantie om te verzetten. Maar het is mijns inziens goed als een kerkenraad procedurele zorgvuldigheid in acht neemt. Kennelijk is dat in de gemeente van GG-lid op dit punt gebruikelijk en bij jou op dit punt niet.Mistig schreef:De vergadering zelf was al wel bekend, maar het (gewijzigde) tweetal niet.DDD schreef:Dat geeft dan ook een hoop ellende. Dus ik ben er wel een voorstander van dat zoiets twee weken van tevoren wordt afgekondigd.
Het 'moet' ook helemaal niet.Mistig schreef:Van wie moet dat? Bij ons is het tweetal de laatste keer helemaal niet afgelezen en hoorden we het een dag van tevoren.GerefGemeente-lid schreef: Geen idee. Het stond zaterdagavond laat op http://www.gergeminfo.nl. Maar gelukkig is het daar inmiddels weer verwijderd. Bovendien wordt het nooit eerst op internet gezet, omdat het eerst tijdens de zondagse kerkdienst moet worden afgekondigd.
GG-lid is vermoedelijk in de war met de approbatie: als iemand (predikant, ouderling of diaken) zijn beroep heeft aanvaardt, dient het eerst twee zondagen in de gemeente afgekondigd te worden. In die twee weken kunnen er bezwaren worden ingediend. Daarna is de aanvaarding definitief en kan de kerkenraad tot bevestiging overgaan.
Overigens is het wel chique om het tweetal ruim van te voren af te kondigen, maar verplicht is het niet.
Benieuwd welk tweetal je gaat horen. Als dit hetzelfde tweetal is als eerder gemeld, zou het kunnen dat er sprake is van een lek. Of iemand moet heel goed kunnen 'gokken' en een geintje uit proberen te halen.GerefGemeente-lid schreef:De ledenvergadering vindt plaats op dinsdag 26 april as. Het tweetal wordt as. zondag afgekondigd.GerefGemeente-lid schreef:Geen idee. Het stond zaterdagavond laat op http://www.gergeminfo.nl. Maar gelukkig is het daar inmiddels weer verwijderd. Bovendien wordt het nooit eerst op internet gezet, omdat het eerst tijdens de zondagse kerkdienst moet worden afgekondigd.Ararat schreef:Gekopieerd uit 'Beroepingswerk [11]Even ongegeneerd nieuwsgierig. Hoe kan dit verschil in berichtgeving ontstaan?GerefGemeente-lid schreef:Dit is onjuist. Er is deze week geen ledenvergadering, daar is gisteren ook niets over afgekondigd. Tweetallen worden in de gemeente alhier altijd 2 zondagen van te voren bekendgemaakt, dus op zijn vroegst zou er dan dus pas in de week van Koningsdag weer ledenvergadering zijn.
-
- Verbannen
Oordeel zelf...Piet Puk schreef:Benieuwd welk tweetal je gaat horen. Als dit hetzelfde tweetal is als eerder gemeld, zou het kunnen dat er sprake is van een lek. Of iemand moet heel goed kunnen 'gokken' en een geintje uit proberen te halen.
Het is in ieder geval buitengewoon vreemd.
Ik zou er toch nog maar eens naar vragen op de ledenvergadering hoe dit kan.GerefGemeente-lid schreef:Oordeel zelf...Piet Puk schreef:Benieuwd welk tweetal je gaat horen. Als dit hetzelfde tweetal is als eerder gemeld, zou het kunnen dat er sprake is van een lek. Of iemand moet heel goed kunnen 'gokken' en een geintje uit proberen te halen.
Het is in ieder geval buitengewoon vreemd.
-
Niet zo prettig voor de gemeentes in Nederland, maar anderzijds is er ook werk voor hem in Canada.Nemonomenscit schreef:Aangenomen naar Chilliwack: Ds. O.M. van der Tang (GGiN)
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
In Chiliwack staat ds. P. van Ruitenburg (66 jaar).
Natuurlijk fijn dat er twee predikanten zijn. Is samengaan in Chiliwack geen oplossing?
Natuurlijk fijn dat er twee predikanten zijn. Is samengaan in Chiliwack geen oplossing?
Net als in Barneveld?CvdW schreef:In Chiliwack staat ds. P. van Ruitenburg (66 jaar).