Waar denk je op dit moment aan? [3]

BJD

Re: RE: Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door BJD »

Habitat schreef:
Mara schreef:
Habitat schreef:Ik ben het aan de ene kant eens met de stelling dat we niet weten wat we hebben binnen gehaald. De vluchtelingenstroom van vorig jaar was immers zeer chaotisch. Maar laten we aan de andere kant niet vergeten dat het merendeel van de terroristen gewoon uit de buitenwijken van steden als Parijs en Brussel afkomstig is. Teveel focussen op vluchtelingen vertroebelt een realistisch beeld op het terrorisme. Ze komen meestal uit onze eigen Europese steden!
Het gevaar betreft niet alleen terrorisme. Het ene volk leeft in haat met het andere en je haalt hen wel beide naar Europa.
Hoe geef je al die vluchtelingen een huis? Een baan? Moeten ze de taal leren? Moeten ze op een zeker moment weer terug?

Volgens hoogleraar Paul Scheffer zal de bevolking in de Arabische wereld toenemen van 360 miljoen mensen in 2010 tot 630 miljoen (!) in 2050. In een land als Egypte verkeert een grote groep jongen in een uitzichtloze situatie. Die willen maar één ding: weg.

De conclusie van dit alles? We moeten de komende decennia serieus rekening houden met blijvende substantiële mondiale migratiestromen. De politiek zal hierin moeten kiezen: hoeveel van die mensen laten we toe?
bron: Volkskrant
Ook hierin ben ik het met u eens. Maar het is belangrijk dat als we over terrorisme spreken (en daar begon deze nieuwe discussie enige pagina's geleden mee), dat we dan niet terrorisme en vluchtelingen één op één aan elkaar koppelen omdat het meerendeel van de terroristen immers van onze eigen Europese bodem is. Ik vind het prima om het over alle problemen van de migratiestromen te hebben (ook interessant) maar dan waaiert deze discussie wel erg uit.
exact
helma

Re: Waar denk je op dit moment aan? [3]

Bericht door helma »

Spannende dagen voor ons... Juist nu ik deze maand mijn eerste grijze haren ontdekte [OLDER WOMAN]
Lassie

Bericht door Lassie »

Goeie timing? ;) Succes met wachten?
refo

Bericht door refo »

Als deze aanslagen aanhouden en het blijken steeds bruinige jongemannen met zwart haar te zijn dan zal de autochtone bevolking dat toch zat worden. Het veiligst is dan toch mensen met zo'n uiterlijk niet meer toe te laten en tenslotte allemaal weg te sturen.
Habitat

Bericht door Habitat »

refo schreef:Als deze aanslagen aanhouden en het blijken steeds bruinige jongemannen met zwart haar te zijn dan zal de autochtone bevolking dat toch zat worden. Het veiligst is dan toch mensen met zo'n uiterlijk niet meer toe te laten en tenslotte allemaal weg te sturen.
Of dat de veiligste optie is weet ik niet. Het terrorisme wordt 'gekweekt' in onze eigen buitenwijken en gevangenissen. Laten we ook naar het beleid aldaar eens goed kijken.
DDD

Bericht door DDD »

Precies. Als de mensen in Staphorst ook zo behandeld werden, dan zou men zeggen dat refo's kennelijk heel gevaarlijk zijn.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

We zijn er weer. Staphorst en terrorisme worden weer samen genoemd :bobo
Jeremiah

Bericht door Jeremiah »

refo schreef:Als deze aanslagen aanhouden en het blijken steeds bruinige jongemannen met zwart haar te zijn dan zal de autochtone bevolking dat toch zat worden. Het veiligst is dan toch mensen met zo'n uiterlijk niet meer toe te laten en tenslotte allemaal weg te sturen.
:humhihi ik neem aan dat dit geen serieuze post is?
refo

Bericht door refo »

Zeer zeker wel. Maar je moet wel lezen en dat heb je niet gedaan.
refo

Bericht door refo »

Habitat schreef:
Of dat de veiligste optie is weet ik niet. Het terrorisme wordt 'gekweekt' in onze eigen buitenwijken en gevangenissen. Laten we ook naar het beleid aldaar eens goed kijken.
Wat een onzin. Je kijkt alleen naar het resultaat. Het gaat erom welk soort lui momenteel de aanslagen doen. Waar ze dat dan leren is dan niet van belang.
Desiree

Bericht door Desiree »

Nou, de IS begonnen in Guatanamo-B of hoe je dat ook schrijven mag. Daar hebben 'ze' nagedacht over 'de toekomst'.. heb ik weleens gehoord. Dus of die laatste zin klopt.. (Maar ik heb ook niet alles gelezen...)

Motivatie is toch veelal onvrede? Als je tevreden bent, waarom zou je anders willen?
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry

Bruna

Bericht door Bruna »

Desiree schreef:Nou, de IS begonnen in Guatanamo-B of hoe je dat ook schrijven mag. Daar hebben 'ze' nagedacht over 'de toekomst'.. heb ik weleens gehoord. Dus of die laatste zin klopt.. (Maar ik heb ook niet alles gelezen...)

Motivatie is toch veelal onvrede? Als je tevreden bent, waarom zou je anders willen?
Volgens mij is het niet onstaan in Guantanamo-B.

Ideaal van het kalifaat:
Eeuwenlang leefden moslims in kalifaten, waar het gezag van de islam heerste. Het laatste kalifaat werd afgeschaft toen Kemal Atatürk in 1924 de macht in Turkije overnam. Veel moslims dromen echter nog van een wereldwijd kalifaat, waarin alle gelovigen verenigd zijn. Dat strookt ook met de gedachte van de umma, de wereldwijde moslimgemeenschap, zoals die in de Koran is verwoord.
Doe zoveel mogelijk niet meer mee / ben aan het afbouwen naar inactief
Martijn

Bericht door Martijn »

Bruna schreef:
Desiree schreef:Nou, de IS begonnen in Guatanamo-B of hoe je dat ook schrijven mag. Daar hebben 'ze' nagedacht over 'de toekomst'.. heb ik weleens gehoord. Dus of die laatste zin klopt.. (Maar ik heb ook niet alles gelezen...)

Volgens mij is het niet onstaan in Guantanamo-B.

Ideaal van het kalifaat:
Eeuwenlang leefden moslims in kalifaten, waar het gezag van de islam heerste. Het laatste kalifaat werd afgeschaft toen Kemal Atatürk in 1924 de macht in Turkije overnam. Veel moslims dromen echter nog van een wereldwijd kalifaat, waarin alle gelovigen verenigd zijn. Dat strookt ook met de gedachte van de umma, de wereldwijde moslimgemeenschap, zoals die in de Koran is verwoord.
De organisatie is in Irak onstaan
http://nos.nl/artikel/664754-de-mysteri ... -isis.html
modesto
Inactief

Bericht door modesto »

Het probleem van deze redenering is dat het streven naar (wereldse) veiligheid vaak geen goede richtlijn is voor Christelijk, ethisch handelen. Als Christen beschouw ik mijn naasten als individuele mensen, elk met gaven van God. Het beoordelen van een persoon louter op groepskenmerken gaat hier tegenin.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Orchidee

Bericht door Orchidee »

Aan dochterlief die op dit moment een tussenstop heeft in Antalya......
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gesloten