Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?
Waarom lees jij zondags een ander boek dan door de weeks?
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Omdat het dan zondag is.Lapressa schreef:Waarom lees jij zondags een ander boek dan door de weeks?

ik heb het en jaren geleden gelezen. Vond het toen in ieder geval een mooi boekGijs83 schreef:Ik ben in de vakantie weer eens verder gegaan in het boek: "De geestelijke pelgrim" van Ds.A.Vergunst, 55 meditaties over de Christenreis. Dit boek kan ik iedereen van harte aanbevelen. Op welke manier daarin het geestelijk leven word beschreven is echt heel erg mooi en eerlijk. Ik denk dat m.n. Helma en Swee dit boek wel interessant zullen vinden. Wie heeft dit boek wel eens gelezen en wat vond je ervan?

C.S. Lewis, Onversneden christendom
John Piper; Verlangen naar God
Heb je dan ook een speciaal boek voor de maandag en voor de zaterdag?Afgewezen schreef:Omdat het dan zondag is.Lapressa schreef:Waarom lees jij zondags een ander boek dan door de weeks?
Heb je er ook nog een andere reden voor dan dat nou die dag de zondag wordt genoemd?
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Dit noem ik nu vragen naar de bekende weg......Lapressa schreef:Heb je dan ook een speciaal boek voor de maandag en voor de zaterdag?Afgewezen schreef:Omdat het dan zondag is.Lapressa schreef:Waarom lees jij zondags een ander boek dan door de weeks?
Heb je er ook nog een andere reden voor dan dat nou die dag de zondag wordt genoemd?
Leon de Winter - Het recht op terugkeer.
Als die weg voor jou bekend is, voor mij namelijk niet, dan kan jij het mij vast uitleggen.jvdg schreef: Dit noem ik nu vragen naar de bekende weg......
Wij mochten thuis altijd alleen maar boeken lezen die we ook op zondag konden lezen. Als we een boek op zondag niet konden lezen, dan mocht die ook niet door de weeks.
Kun je over dit boek wat meer vertellen.cosmo schreef:Leon de Winter - Het recht op terugkeer.
Leon de Winter ken ik eigenlijk alleen maar van z'n columns in de Elsevier.
Kon hem vaak bijvallen, maar ik vond hem nogal eenzijdig, en nooit echt verrassend.
Integendeel, zelfs heel voorspelbaar.
Maar nogmaals, ik mag hem niet beoordelen op grond van die columns.
Vandaar mijn vraag over de inhoud van z'n laatste pennenvrucht.
Met die laatste alinea ben ik het volledig eens.Lapressa schreef:Als die weg voor jou bekend is, voor mij namelijk niet, dan kan jij het mij vast uitleggen.jvdg schreef: Dit noem ik nu vragen naar de bekende weg......
Wij mochten thuis altijd alleen maar boeken lezen die we ook op zondag konden lezen. Als we een boek op zondag niet konden lezen, dan mocht die ook niet door de weeks.
Maar Afgewezen doelde (denk ik) in het bijzonder op het gebruiken en doorbrengen van de dag des Heeren met/voor o.a. lectuur die nauw daarbij aansluit.
De door de weeks te lezen lectuur kan en mag meer aansluiten op de maatschappij waarin wij leven. Dat kan ons opscherpen in, en ons belijden van.....
oke, ik kan mij wel voorstellen dat je op zondag een boek pakt die bij de preek aansluit, maar 2 boeken door elkaar lezen vind ik persoonlijk lastig.
Het zijn mijn keus niet wezen in ieder geval, maar misschien komt dat omdat ik alle dagen als de dag des heeren beschouw en geen scherpe lijn trek om 1 dag.
Het zijn mijn keus niet wezen in ieder geval, maar misschien komt dat omdat ik alle dagen als de dag des heeren beschouw en geen scherpe lijn trek om 1 dag.
Ik moet je bekennnen dat ik er aanvankelijk ook wat vreemd tegenaan keek, een apart boek voor de zondag. Ik lees altijd veel boeken tegelijk, dát probleem herken ik niet. Maar inderdaad, als ik er goed over nadenk heb ik ook wel een paar boeken die ik bij voorkeur zondags lees. Zoals ik ook bepaalde cd's heb die ik bij voorkeur zondags draai. En dan zijn dat geen boeken of cd's die ik doordeweeks niet zou kunnen draaien of lezen, zoals ik ook geen boeken of cd's heb die ik juist doordeweeks wél en zondags niet zou kunnen lezen of draaien. Maar ze hebben op een of andere wijze dan toch iets specifieks waardoor ze bij uitstek geschikt zijn voor de zondag.Lapressa schreef:oke, ik kan mij wel voorstellen dat je op zondag een boek pakt die bij de preek aansluit, maar 2 boeken door elkaar lezen vind ik persoonlijk lastig.
Dus ik ben blij dat ik niet voorbarig heb gereageerd

~~Soli Deo Gloria~~
Komt het echt omdat het dan zondag is dat dat ene boek en / of cd je op zondag meer doet, komt het door de diensten of komt het doordat je dan de tijd neemt voor je lectuur en muziek (zonder dat je af laat leiden door de boodschappen, huishouden, tuin, werk)?
Relaterend aan deze posting.Lapressa schreef:Komt het echt omdat het dan zondag is dat dat ene boek en / of cd je op zondag meer doet, komt het door de diensten of komt het doordat je dan de tijd neemt voor je lectuur en muziek (zonder dat je af laat leiden door de boodschappen, huishouden, tuin, werk)?
Ik lees op zondag naast de kerkelijke bladen (legio) ook de "wereldse" kranten zoals RD, AD, Telegraaf (selectief) en de Volkskrant (selectief).
Tracht bij dit alles de relatie te vinden met onze belevingswereld.
Ik verdedig deze handelwijze door te stellen dat wij niet van deze wereld zijn, maar wel in deze wereld staan en leven.
Vandaar mijn mix van werelds en religieus.
Maarre....., soms wint Gods Woord, en dan valt de wereld (het wereldse) weg in armoede...................