Vakantie

merel

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Tiberius schreef:
Ad Anker schreef:
Bezorgd schreef:Wil je als ouders veel contacten kan dat ook, dat is een keuze. De gedachte dat er verplichtingen zijn kloppen niet, het is echt heel vrijblijvend.
Bij ons zijn het vooral de kinderen die de contacten hebben
Dat is verschil in beleving dus. Maar dit is:vooral wat wij zoeken. Ben benieuwd. Wat is de prijs per week voor een 6 persoonshuis?
Dat is echt heel verschillend. Wij zijn hier ca. 1100 euro per week kwijt voor een luxe 6-persoonshuisje.
Vorig jaar in Odenwald ca. 700 per week.
Dat valt enorm mee. Wij waren twee jaar geleden al €900 per week kwijt voor een luxe safaritent op een camping. Dit jaar ongeveer de helft ;).
GerefGemeente-lid
Verbannen

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door GerefGemeente-lid »

Maanenschijn schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Bezorgd schreef:Had jij het net over een geldboompje?
Weet je wat dat extra kost met een gezin?
En voor het weer hoef je het meestal niet te doen.
@Ad Anker heeft er wel 1, zegt hij.

Dus dan zou ik naar Frankrijk gaan. Het uitzicht is daar veel mooier in ieder geval.
Doe dan nog een klein tikje verder... De Spaanse kust is heerlijk toeven.
Maar @Ad Anker wilde naar een park van Vakanz.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

merel schreef:
Bezorgd schreef:

Had jij het net over een geldboompje?
Valt best mee. Wij hebben het afgelopen jaar ook gedaan. Voor 6p inclusief fantastisch diner en drankjes waren wij €300 kwijt.
Twee keer 300, is 600 extra voor vakantie. Vind ik serieus veel.
Ik zeg niet dat ik dat niet kan betalen. Maar ik krijg soms het idee dat mensen echt niet weten hoe er door veel gezinnen geschoven moet worden met potjes om een vakantie te betalen.
Maanenschijn

Re: RE: Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Maanenschijn »

Maanenschijn schreef:
Bezorgd schreef:Had jij het net over een geldboompje?
@Ad Anker heeft er wel 1, zegt hij.

Dus dan zou ik naar Frankrijk gaan. Het uitzicht is daar veel mooier in ieder geval.
Doe dan nog een klein tikje verder... De Spaanse kust is heerlijk toeven.
Maar @Ad Anker wilde naar een park van Vakanz.
Dan huren we hier in Spanje toch een stukje camping af en zetten we er een bordje Vakanz bij, ik denk in oplossingen:).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
GerefGemeente-lid
Verbannen

Bezorgd schreef:
merel schreef:
Bezorgd schreef:

Valt best mee. Wij hebben het afgelopen jaar ook gedaan. Voor 6p inclusief fantastisch diner en drankjes waren wij €300 kwijt.
Ik zeg niet dat ik dat niet kan betalen. Maar ik krijg soms het idee dat mensen echt niet weten hoe er door veel gezinnen geschoven moet worden met potjes om een vakantie te betalen.
En dat er nog veel meer gezinnen zijn die het helemáál niet kunnen betalen...
GerefGemeente-lid
Verbannen

Maanenschijn schreef:Dan huren we hier in Spanje toch een stukje camping af en zetten we er een bordje Vakanz bij, ik denk in oplossingen:).
Ik zou toch liever Frankrijk kiezen.

Spanje is net té.
merel

Bericht door merel »

Bezorgd schreef:
merel schreef:
Bezorgd schreef:

Dat besef ik zeker, maar €180,00 voor twee kamers kan je niets van zeggen. Het driegangenmenu a €30 voor de volwassenen en €20 voor de kinderen is optioneel. De Mac van de terugweg kostte de helft en was beduidend slechter van kwaliteit. Wij hebben de B&B op de heenweg gedaan. Het was echt leuk en gezellig en een super leuke ervaring voor de kinderen. Op de terugweg zijn wij direct naar huis gereden.
Laatst gewijzigd door merel op 02 aug 2022, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Nee, maar serieus, ik vind de prijzen voor accomodaties in Spanje niet overdreven. Alleen moet je wel de reiskosten er bij op tellen. Wij nemen altijd onze caravan mee, dat scheelt in jaarlijkse kosten, maar heeft natuurlijk wel een aanschaf gekost.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Bezorgd schreef:
merel schreef:
Bezorgd schreef:

En dat er nog veel meer gezinnen zijn die het helemáál niet kunnen betalen...

Of dat er veel zijn weet ik niet. Maar dat ze er zijn , eens.

Ik vind het soms absurd hoeveel er voor een vakantie uitgegeven wordt in onze gezindte. Duizenden euro's worden er door heen gejaagd voor twee weken vakantie.
Je kunt je inderdaad afvragen of dat verantwoord is.

Wel opvallend dit jaar: op diverse Vakanz parken waren er best wat gezinnen die maar één week op vakantie gingen.
Voor mijn idee meer dan andere jaren.
De prijs zou een oorzaak kunnen zijn.
DDD

Bericht door DDD »

Het gebeurt ook dat mensen dan nog twee vakanties achter elkaar doen. Maar het is natuurlijk ontzettend duur, zeker met een groot gezin.
refo

Bericht door refo »

Maanenschijn schreef:Nee, maar serieus, ik vind de prijzen voor accomodaties in Spanje niet overdreven. Alleen moet je wel de reiskosten er bij op tellen. Wij nemen altijd onze caravan mee, dat scheelt in jaarlijkse kosten, maar heeft natuurlijk wel een aanschaf gekost.
Plus een hele plas extra brandstof.
merel

Bericht door merel »

DDD schreef:Het gebeurt ook dat mensen dan nog twee vakanties achter elkaar doen. Maar het is natuurlijk ontzettend duur, zeker met een groot gezin.
Als het zo duur is, kies je toch voor een andere camping of huisje? Wij zaten op een seculiere camping zonder animatie en/ zwembad voor ongeveer de helft van de eerder genoemde bedragen. Iedereen kwam daar voor de natuur en de wandeltochten. Op deze camping was inderdaad geen zondagsrust en meerdere mensen kwamen/ gingen op zondag, maar daar hoef je toch niet aan mee te doen? Niemand maakt het uit als je op zondag rustdag houdt en een boek leest voor je tent.
Laatst gewijzigd door merel op 02 aug 2022, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD

Bericht door DDD »

Eens. Maar vakantie is sowieso duur natuurlijk. Fietsvakantie deels uitgezonderd.
merel

Bericht door merel »

DDD schreef:Eens. Maar vakantie is sowieso duur natuurlijk. Fietsvakantie deels uitgezonderd.
De accommodatie is relatief duur. Al vond ik dat dit jaar enorm meevallen. Eten en drinken moet je thuis ook. De rest kan je zo duur maken als je zelf wilt.
Bezorgd

Bericht door Bezorgd »

Een fietsvakantie is geen vakantie. ;)
Plaats reactie