Wist je dat........[4]

Zita
Moderator

Re: Wist je dat........[4]

Bericht door Zita »

Gijs83 schreef:
Luther schreef:...ik zojuist een hele fijne kerstnachtdienst heb bijgewoond!
Het gaat achteruit met Luther...
:quoi
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Ik druk iets Ctrl en nog wat in en krijg ik een ik verkleinde letters op het scherm o.a. deze letter die ik nu aan het typen ben. Hoe krijg ik dat opgelost???
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Gijs83 schreef:Ik druk iets Ctrl en nog wat in en krijg ik een ik verkleinde letters op het scherm o.a. deze letter die ik nu aan het typen ben. Hoe krijg ik dat opgelost???
Ctrl en + tegelijk indrukken, totdat je weer gewone letters hebt.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Zita schreef:
Gijs83 schreef:Ik druk iets Ctrl en nog wat in en krijg ik een ik verkleinde letters op het scherm o.a. deze letter die ik nu aan het typen ben. Hoe krijg ik dat opgelost???
OK bedankt!
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Gijs83 schreef:
Zita schreef:
OK bedankt!
Nu vraag ik me alleen nog af wat er mis is met een kerstnachtdienst... :)
Simon

Bericht door Simon »

Zita schreef:
Gijs83 schreef:
Zita schreef:
OK bedankt!
Nu vraag ik me alleen nog af wat er mis is met een kerstnachtdienst... :)
roomse traditie misschien?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Simon schreef:
Zita schreef: Nu vraag ik me alleen nog af wat er mis is met een kerstnachtdienst... :)
Wat moet je nu 's-nachts(voor deze gelegenheid) naar de kerk(ok 's-avonds laat), volgens mij is het alleen maar een stukje romantiek...?
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Gijs83 schreef:
Simon schreef:
Zita schreef: Nu vraag ik me alleen nog af wat er mis is met een kerstnachtdienst... :)
Wat moet je nu 's-nachts(voor deze gelegenheid) naar de kerk(ok 's-avonds laat), volgens mij is het alleen maar een stukje romantiek...?
Gijs, laat een ander in z´n waarde, wat heb je eraan om dit soort suggestieve opmerkingen te maken?
~~Soli Deo Gloria~~
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

De gemeente waartoe ik behoor, is met kerstnachtdiensten begonnen nadat eerste Kerstdag enkele jaren geleden op maandag viel. De daaraan voorafgaande zondag was het heel druk tijdens de avonddienst, ook met mensen die duidelijk niet gewend waren de kerk te bezoeken. Al hebben zij dan een mogelijk romantische of sfeer-motivatie, ze zijn toch maar weer in de kerk gekomen. En dat is precies de plaats waar je onkerkelijken wilt hebben.
henriët

Bericht door henriët »

Gijs83 schreef:
Luther schreef:...ik zojuist een hele fijne kerstnachtdienst heb bijgewoond!
Het gaat achteruit met Luther...
Er staat geschreven.. "oordeelt niet..."
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Gijs83 schreef:
Simon schreef:
Nee Gijs, zeker niet de romantiek. Hoewel het best wat heeft, maar is dat met vele zangavonden en orgelconcerten ook niet zo?

Nee, we hebben met mensen die in de buurt van de kerk wonen kerstliederen gezongen en er is een korte overdenking gehouden met als thema "Vrede op aarde".

Enkele gedachten eruit:
- Misschien vraagt u: Vrede op aarde, hoe durft u erover te spreken. U heeft gelijk. Maar dit Bijbelwoord staat ingeklemd tussen enerzijds: Ere zij God en anderzijds: In mensen een welbehagen.
- Wat is welbehagen? Het is nauwelijks te omschrijven, maar onthoudt u maar het woord 'liefde', een oceaan van liefde van Gods kant. En naar wie strekt die liefde zich uit? In mensen! Dat is het wonder van Kerst. Mensen die de duisetrnis liever hebben dan het licht; mensen die van huis uit meer oorlog veroorzaken dan vrede, in díe mensen heeft God een welbehagen!
- Om dat welbehagen, die liefde te kunnen wegschenken, is God in Jezus Christus mens geworden. heeft Zich tot het diepste vernederd, zodat mensen kunnen gaan zeggen: Want Hij is onze Vrede (Ef. 2: 14).
- Als die vrede van Hem je hart vervuld: dan zal dat ook op aarde zichtbaar worden. Vrede door het Lam, vrede door het kruis.
- Waartoe? Tot eer van de Schepper, in de hemel; tot welzijn, eeuwig welzijn van mensen, op aarde.

Gijs, graag had ik je ook meegenomen; het was zeer inhoudsvol!

En als je dit een achteruitgang vindt m.b.t. Luther, dan is dat goed. Hij moet immers wassen; ik minder worden!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Gijs83 schreef:
Simon schreef:
Gijs, laat een ander in z´n waarde, wat heb je eraan om dit soort suggestieve opmerkingen te maken?
Hoho! Dit is een REFOforum, en als de achterban reformatorich is dan is hier wel degelijk iets buitengewoons aan de hand!
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

-DIA- schreef:Hoho! Dit is een REFOforum, en als de achterban reformatorich is dan is hier wel degelijk iets buitengewoons aan de hand!
Verklaar u nader?
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mister schreef:
-DIA- schreef:Hoho! Dit is een REFOforum, en als de achterban reformatorich is dan is hier wel degelijk iets buitengewoons aan de hand!
Verklaar u nader?
Ik zou zeggen: stuur een uitnodiging aan alle getrouwen in den lande. Zouden ze komen? Zouden ze meegevoerd worden? Of... Tja, zouden we toch eindelijk niet eens verlost moeten worden van die onheilsprofeten "diie overal tegen zijn, van wie niets mag, die overal kwaad in zien, die niets goeds, maar alleen maar kwaad profeteren"?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

-DIA- schreef:
Mister schreef:
Verklaar u nader?
Ik zou zeggen: stuur een uitnodiging aan alle getrouwen in den lande. Zouden ze komen? Zouden ze meegevoerd worden? Of... Tja, zouden we toch eindelijk niet eens verlost moeten worden van die onheilsprofeten "diie overal tegen zijn, van wie niets mag, die overal kwaad in zien, die niets goeds, maar alleen maar kwaad profeteren"?
Wat is er op tegen om in een dienst te zitten, los van het tijdstip, waar het Woord van God opengaat? Of dat nu om 07.00 uur in de morgen of 22.00 uur in de avond is, dat maakt niets uit.
Ik zie dan ook niet in waarom de door jouw genoemde 'getrouwen in den lande' niet zouden komen. Integendeel, ze zou zich moeten haasten, van oosten en westen, omdat de levende God spreekt!
Plaats reactie