Dat staat, als het goed is, op de website van de plaatselijke gemeentes.mulder schreef:Ik ben dan toch wel benieuwd of op de nieuwe site de focus ook zo ligt op ledentallen, synodes en dominees. Hopelijk niet, maar juist een korte uitleg over wat het kerkverband nou geloofd en waarom; incluis een hartelijke uitnodiging om de diensten eens bij te wonen.
Beroepingswerk discussie
Re: Beroepingswerk discussie
En waarom niet op de landelijke? Het zou juist op de landelijke moeten staan want die gaat over het kerkverband. Maar we zullen afwachten tot maandag.
Als ik het bericht goed lees, staat dat ook op de landelijke website, die ik in beta-versie vorige week even heb mogen zien: ziet er goed uit.Tiberius schreef:Dat staat, als het goed is, op de website van de plaatselijke gemeentes.mulder schreef:Ik ben dan toch wel benieuwd of op de nieuwe site de focus ook zo ligt op ledentallen, synodes en dominees. Hopelijk niet, maar juist een korte uitleg over wat het kerkverband nou geloofd en waarom; incluis een hartelijke uitnodiging om de diensten eens bij te wonen.
Helaas voor @Wilhelm: alles van de huidige site blijft er ook op staan...

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Nou, het lijkt mij toch beter dat de plaatselijke kerken zelf formuleren wat zij geloven. Want anders krijg je ook op dat punt een soort eenheidsdwang, die leidt tot formuleringen die vrijwel niets meer zeggen, zoals soms ook in de evangelisatiefolders.mulder schreef:En waarom niet op de landelijke? Het zou juist op de landelijke moeten staan want die gaat over het kerkverband. Maar we zullen afwachten tot maandag.
-
Hij is online!
De site is gewoon Gergeminfo maar dan een stuk professioneler, ziet er goed uit. Leuk om te zien dat op de professionele site de uitgetreden gemeenten & predikanten nu maar verwijderd zijn, logisch natuurlijk.
Ik mis alleen wel echt, zoals iemand een paar postings hier boven, een pagina met een korte uitleg van de identiteit van de gemeenten.
Edit: Nu is ie weer verdwenen.
De site is gewoon Gergeminfo maar dan een stuk professioneler, ziet er goed uit. Leuk om te zien dat op de professionele site de uitgetreden gemeenten & predikanten nu maar verwijderd zijn, logisch natuurlijk.
Ik mis alleen wel echt, zoals iemand een paar postings hier boven, een pagina met een korte uitleg van de identiteit van de gemeenten.
Verwacht wordt dat de oplage van de papieren editie van het Kerkelijk Jaarboek met 6.000 zal verminderen, als ik het getal goed heb onthouden.Curatorium schreef:Hij is online!
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Nu zijn het er 6000. Dat wordt minder volgens Drost.
Spitten en niet moe worden.
-
Dat is toch ook terecht? Het KJ is oorspronkelijk bedoelt als een naslagwerk voor predikanten en kerkenraadsleden etc. Dat is uiteindelijk uitgegroeid tot een soort fanboekje wat ieder GG lid in zijn huis heeft om foto's van andere kerken te zien en te kijken welke gemeente groeit en welke niet. Ik heb dat nooit begrepen. Al getuigd het wel van betrokkenheid met je kerkverband, dat is mooi.
*klok horen luiden, niet weten waar de klepel hing*Ezen schreef:Nu zijn het er 6000. Dat wordt minder volgens Drost.
Mooi, die foto's! Allemaal niet al te professioneel maar ik vind het wel goed! Vooral bij de necrologie staan foto's die ik nog niet eerder had gezien.
Misschien een idee: een link naar het archief van De Saambinder, Paulus, en Daniel, en eventueel De Noodklok, De Evangelist, de Israëlbode etc.-DIA- schreef:*klok horen luiden, niet weten waar de klepel hing*Ezen schreef:Nu zijn het er 6000. Dat wordt minder volgens Drost.
Mooi, die foto's! Allemaal niet al te professioneel maar ik vind het wel goed! Vooral bij de necrologie staan foto's die ik nog niet eerder had gezien.
Ik gebruik hem ook nog wel eens om te kijken hoe oud een predikant is, dan mag je soms met blijde verwondering constateren dat Psalm 92 nog steeds in vervulling gaat.Curatorium schreef:Dat is toch ook terecht? Het KJ is oorspronkelijk bedoelt als een naslagwerk voor predikanten en kerkenraadsleden etc. Dat is uiteindelijk uitgegroeid tot een soort fanboekje wat ieder GG lid in zijn huis heeft om foto's van andere kerken te zien en te kijken welke gemeente groeit en welke niet. Ik heb dat nooit begrepen. Al getuigd het wel van betrokkenheid met je kerkverband, dat is mooi.
14 Die in het huis des HEEREN geplant zijn, dien zal gegeven worden te groeien in de voorhoven onzes Gods.
15 In den grijzen ouderdom zullen zij nog vruchten dragen; zij zullen vet en groen zijn,
16 Om te verkondigen, dat de HEERE recht is; Hij is mijn Rotssteen, en in Hem is geen onrecht.
- Niet meer zo actief -
-
Overigens vreemd dat de site alleen via Gergeminfo.nl bereikbaar is. Het is juridisch mogelijk om, kan alleen wat tijd en geld kosten, een sitenaam op te eisen omdat jij de houder bent van de naam. Dus bijvoorbeeld Gereformeerdegemeenten.nl
Die is in het bezit van iemand die er geld voor wil hebben. Is dat te omzeilen? (Ik heb 'm overigens niet...Curatorium schreef:Overigens vreemd dat de site alleen via Gergeminfo.nl bereikbaar is. Het is juridisch mogelijk om, kan alleen wat tijd en geld kosten, een sitenaam op te eisen omdat jij de houder bent van de naam. Dus bijvoorbeeld Gereformeerdegemeenten.nl

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik begreep dat deze site zó is opgezet omdat de overheid wil dat alle anbi-gegevens openbaar zijn.
De GG pakt dat uiteraard zeer pro-actief op; het gevolg daarvan is dat de inkomsten en uitgaven van elke gemeente nu zichtbaar zijn.
Neem bijv. de begroting van Rijssen-Noord: http://www.gergeminfo.nl/gemeenten/nede ... ssen-noord
Ik vraag me af, of we dit binnen een maand ook te zien krijgen van de gemeenten binnen de HHK, de OGGN, de GGiN, de CGK, etc.
De GG pakt dat uiteraard zeer pro-actief op; het gevolg daarvan is dat de inkomsten en uitgaven van elke gemeente nu zichtbaar zijn.
Neem bijv. de begroting van Rijssen-Noord: http://www.gergeminfo.nl/gemeenten/nede ... ssen-noord
Ik vraag me af, of we dit binnen een maand ook te zien krijgen van de gemeenten binnen de HHK, de OGGN, de GGiN, de CGK, etc.
-
Vind dat dus juist wel meevallen. Er is inderdaad een site gekomen voor de ANBI regelgeving, maar de site is gelukkig meer dan alleen ANBI. Kijk bijvoorbeeld naar: http://gergeminnederland.nl/