Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Iedereen weer happy:)
Waaruit blijkt dat de wil er wel is? Er wordt vooral geschreeuwd en heel weinig geleverd. Faber had allang een kamermeerderheid kunnen hebben met een redelijk en goed voorstel. maar dat heeft ze nog niet ingediend.
Daaruit blijkt toch dat de PVV helemaal niet wil leveren en vooral onwerkbare en onuitvoerbare plannen wil indienen waarna ze moord en brand kunnen schreeuwen over tegenwerking enzovoorts?
-
https://nos.nl/artikel/2568978-asielsto ... en-het-aan
Faber kan in andere landen genoeg inspiratie opdoen.
Faber kan in andere landen genoeg inspiratie opdoen.
En nog steeds kan Faber geen enkele fatsoenlijke wet naar de kamer sturen.
Toch nog even: welk resultaat heeft dit kabinet tot nu toe behaald op dit punt?huisman schreef: ↑27 mei 2025, 10:15Ik steun dit kabinet lang niet op alle punten. Zeker niet op migratie. Faber is een clown. Toch zie ik ook goede ontwikkelingen. Het omgooien van het stikstofbeleid en een veel realistische klimaatagenda stemt mij tevreden.
Verder zijn er ook bewindspersonen die hun werk prima doen. Meestal van de VVD/NSC. Van de PVV zijn Coenradie en Matlener ook goede bewindslieden. De laatste is nogal pro luchtvaart en dan ben je voor mij een topper.
Gisteren stond in NRC nog een kritisch artikel over de Raad van State, Wiersma en haar stikstofbeleid. Vooralsnog krijgt ook zij niets voor elkaar. Eerlijk gezegd was dat met haar ook te verwachten.
Ik denk dat de PVV een verdriedubbeling van de asielinstroom heeft voorkomen t.o.v. van dat Timmermans aan de macht zou zijn gekomen.
Klopt. Zie het NOS artikel. NL had de uitwijk geworden onder links.
(Overigens blijft de hypocrisie verbazen. Minister Faber mag voor alles en nog wat uitgemaak worden maar over mw. Jansse wordt alles geknipt.)
Beetje jammer dat jij alleen in tegenstelling communiceert. Ik heb namelijk absoluut tegen dit kabinet en vindt dat zij het laat 4 jaar gijzelen door niet naar het algemene belang te kijken en alleen naar hun eigen agendapunten. Toch zie ik ook de problematiek die op dit moment speelt rondom de allochtone medeburgers. Het getuigt mijns inziens juist van realiteitszin om de problematiek te benoemen en aan te pakken, maar ook de mens daarachter niet te vergeten.
Faber vind ik een hele slechte bestuurder die tot op heden vrijwel niets voor elkaar krijgt. Het werk van Jansse ken ik niet. Zij komt op mij niet over als een goed bestuurder. In dat kader denk ik dat de SGP achterban beter een andere vrouw naar voren had kunnen schuiven.Wim Anker schreef: ↑28 mei 2025, 08:44Klopt. Zie het NOS artikel. NL had de uitwijk geworden onder links.
(Overigens blijft de hypocrisie verbazen. Minister Faber mag voor alles en nog wat uitgemaak worden maar over mw. Jansse wordt alles geknipt.)
-
Net zo hard als in Nederland en ook in landen? Is er onderscheid in de daling tussen landen die hun beleid wat aangescherpt hebben en landen die niks gedaan hebben?
https://www.nu.nl/buitenland/6349878/aa ... daald.html
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.