Strijden tegen de boze machten in de lucht en ook tegen de homobeweging.Bonny schreef:Wat kan "men" dan doen om zijn/haar geaardheid te wijzigen?Ora et labora schreef:Er word in refokringen ook gesproken over "anders geaard zijn''
Die term die doet ook al afbreuk aan het oorspronkelijke scheppingsdoel.
De Heere heeft de aard van de mens zo gemaakt dat de band van seksualiteit voor 1 man en 1 vrouw is.
In de band der liefde.
Met de bewoording ''anders geaard'' word vaak ook alles te soft opgenomen.
In de zin van o hij of zij is anders geaard dus hij of zij kan er niet aan doen.
Men kan er wel wat aan doen of dat het nu pijnlijk is of niet.
De ondersteuning en in liefde vermanen dat behoort er te zijn.
Homoseksualiteit
- Ora et labora
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 01 jun 2020, 19:10
Re: Homoseksualiteit
We live just like a day in this world... It is better to be whit our Lord then enywhere else.
Re: Homoseksualiteit
Ik dacht er even over. Uitroeien, verbannen. De vijanden van de predikant beschuldigden hem van "homo's verbannen" Zou ds Kort dat bedoelt hebben? Niet die 'homo's verbannen, of uitroeien. Wel de zaak op grond van het Woord benoemen.Herman schreef:Uitroeien, waar kennen we dat woord van?
Ds. Kort noemde in zijn brief aan de burgerlijke gemeente een aantal concrete punten, dat de Overheid moet regeren overeenkomstig „Gods wil en wet.” Daarbij noemde hij een aantal concrete punten, zoals het abortus- en euthanasiebeleid en de zondagsontheiliging. „De roepende zonden die tegen de scheppingsorde indruisen, dienen uitgebannen.”
Dit was een oprechte oproep tot wederkeer tot God. Als we de concrete Bijbelse zaken niet meer mogen noemen men vindt dat die 'uitgeroeid' moeten worden, wat heeft ons dat te zeggen?
Ook Mordechaï sprak over uitroeien, namelijk het volk der Joden.
En: in Psalm 83 lezen we van uitroeien, boven de Psalm staat: Een klacht der gemeente Gods over de raadslagen der goddelozen tegen haar; biddende dat Hij dezelve wil straffen, gelijk Hij eertijds de vervolgers Zijns volks gestraft heeft.
O God, zwijg niet, houd U niet als doof, en zijt niet stil, o God.
Want zie, Uw vijanden maken getier, en Uw haters steken den kop op.
Zij maken listiglijk een heimelijken aanslag tegen Uw volk, en beraadslagen tegen Uw verborgenen.
Zij hebben gezegd: Komt, en laat ons hen uitroeien, dat zij geen volk meer zijn; dat aan den naam Israëls niet meer gedacht worde.
Uitroeien is niet aan ons, maar God roeit uit die zich tegen Hem zich stellen. Zo zijn er veel voorbeelden te noemen.
Niet aan ons is de wraak.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Re: Homoseksualiteit
Wat bedoel je met strijden tegen de homobeweging? Wat houdt die strijd in? En welke rol speel jij in die strijd?Ora et labora schreef:Strijden tegen de boze machten in de lucht en ook tegen de homobeweging.Bonny schreef:Wat kan "men" dan doen om zijn/haar geaardheid te wijzigen?Ora et labora schreef:Er word in refokringen ook gesproken over "anders geaard zijn''
Die term die doet ook al afbreuk aan het oorspronkelijke scheppingsdoel.
De Heere heeft de aard van de mens zo gemaakt dat de band van seksualiteit voor 1 man en 1 vrouw is.
In de band der liefde.
Met de bewoording ''anders geaard'' word vaak ook alles te soft opgenomen.
In de zin van o hij of zij is anders geaard dus hij of zij kan er niet aan doen.
Men kan er wel wat aan doen of dat het nu pijnlijk is of niet.
De ondersteuning en in liefde vermanen dat behoort er te zijn.
Re: Homoseksualiteit
Het vetgedrukte gedeelte is een vervelende verdraaiing van wat ik zei.-DIA- schreef:Ik dacht er even over. Uitroeien, verbannen. De vijanden van de predikant beschuldigden hem van "homo's verbannen" Zou ds Kort dat bedoelt hebben? Niet die 'homo's verbannen, of uitroeien. Wel de zaak op grond van het Woord benoemen.Herman schreef:Uitroeien, waar kennen we dat woord van?
Ds. Kort noemde in zijn brief aan de burgerlijke gemeente een aantal concrete punten, dat de Overheid moet regeren overeenkomstig „Gods wil en wet.” Daarbij noemde hij een aantal concrete punten, zoals het abortus- en euthanasiebeleid en de zondagsontheiliging. „De roepende zonden die tegen de scheppingsorde indruisen, dienen uitgebannen.”
Dit was een oprechte oproep tot wederkeer tot God. Als we de concrete Bijbelse zaken niet meer mogen noemen men vindt dat die 'uitgeroeid' moeten worden, wat heeft ons dat te zeggen?
Ook Mordechaï sprak over uitroeien, namelijk het volk der Joden.
En: in Psalm 83 lezen we van uitroeien, boven de Psalm staat: Een klacht der gemeente Gods over de raadslagen der goddelozen tegen haar; biddende dat Hij dezelve wil straffen, gelijk Hij eertijds de vervolgers Zijns volks gestraft heeft.
O God, zwijg niet, houd U niet als doof, en zijt niet stil, o God.
Want zie, Uw vijanden maken getier, en Uw haters steken den kop op.
Zij maken listiglijk een heimelijken aanslag tegen Uw volk, en beraadslagen tegen Uw verborgenen.
Zij hebben gezegd: Komt, en laat ons hen uitroeien, dat zij geen volk meer zijn; dat aan den naam Israëls niet meer gedacht worde.
Uitroeien is niet aan ons, maar God roeit uit die zich tegen Hem zich stellen. Zo zijn er veel voorbeelden te noemen.
Niet aan ons is de wraak.
Re: Homoseksualiteit
Ik boelde het niet als antwoord. Ik dacht alleen aan her woordje uitroeien, dat Herman noemde, en niet bedoeld als antwoord aan u. Ik dacht zo wat rond dat woordje, uitroeien, en ik nam daar ook uitbannen bij. Wat ik schreef is dus als een op zich staande overdenking bedoeld, en beslist niet als een verdraaiing van woorden. Dat zou zeker een laffe en kwalijke zaak zijn. Het kan u bekend zijn dat ik vaak zo letterlijk of woordelijk mogelijk citeer om verdraaiing (ook als dat per ongeluk kan gebeuren) te voorkomen.Profesto schreef:Het vetgedrukte gedeelte is een vervelende verdraaiing van wat ik zei.-DIA- schreef:Ik dacht er even over. Uitroeien, verbannen. De vijanden van de predikant beschuldigden hem van "homo's verbannen" Zou ds Kort dat bedoelt hebben? Niet die 'homo's verbannen, of uitroeien. Wel de zaak op grond van het Woord benoemen.Herman schreef:Uitroeien, waar kennen we dat woord van?
Ds. Kort noemde in zijn brief aan de burgerlijke gemeente een aantal concrete punten, dat de Overheid moet regeren overeenkomstig „Gods wil en wet.” Daarbij noemde hij een aantal concrete punten, zoals het abortus- en euthanasiebeleid en de zondagsontheiliging. „De roepende zonden die tegen de scheppingsorde indruisen, dienen uitgebannen.”
Dit was een oprechte oproep tot wederkeer tot God. Als we de concrete Bijbelse zaken niet meer mogen noemen men vindt dat die 'uitgeroeid' moeten worden, wat heeft ons dat te zeggen?
Ook Mordechaï sprak over uitroeien, namelijk het volk der Joden.
En: in Psalm 83 lezen we van uitroeien, boven de Psalm staat: Een klacht der gemeente Gods over de raadslagen der goddelozen tegen haar; biddende dat Hij dezelve wil straffen, gelijk Hij eertijds de vervolgers Zijns volks gestraft heeft.
O God, zwijg niet, houd U niet als doof, en zijt niet stil, o God.
Want zie, Uw vijanden maken getier, en Uw haters steken den kop op.
Zij maken listiglijk een heimelijken aanslag tegen Uw volk, en beraadslagen tegen Uw verborgenen.
Zij hebben gezegd: Komt, en laat ons hen uitroeien, dat zij geen volk meer zijn; dat aan den naam Israëls niet meer gedacht worde.
Uitroeien is niet aan ons, maar God roeit uit die zich tegen Hem zich stellen. Zo zijn er veel voorbeelden te noemen.
Niet aan ons is de wraak.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Re: Homoseksualiteit
Oke, dat begreep ik dan verkeerd.-DIA- schreef:Ik boelde het niet als antwoord. Ik dacht alleen aan her woordje uitroeien, dat Herman noemde, en niet bedoeld als antwoord aan u. Ik dacht zo wat rond dat woordje, uitroeien, en ik nam daar ook uitbannen bij. Wat ik schreef is dus als een op zich staande overdenking bedoeld, en beslist niet als een verdraaiing van woorden. Dat zou zeker een laffe en kwalijke zaak zijn. Het kan u bekend zijn dat ik vaak zo letterlijk of woordelijk mogelijk citeer om verdraaiing (ook als dat per ongeluk kan gebeuren) te voorkomen.Profesto schreef:Het vetgedrukte gedeelte is een vervelende verdraaiing van wat ik zei.-DIA- schreef:Ik dacht er even over. Uitroeien, verbannen. De vijanden van de predikant beschuldigden hem van "homo's verbannen" Zou ds Kort dat bedoelt hebben? Niet die 'homo's verbannen, of uitroeien. Wel de zaak op grond van het Woord benoemen.Herman schreef:Uitroeien, waar kennen we dat woord van?
Ds. Kort noemde in zijn brief aan de burgerlijke gemeente een aantal concrete punten, dat de Overheid moet regeren overeenkomstig „Gods wil en wet.” Daarbij noemde hij een aantal concrete punten, zoals het abortus- en euthanasiebeleid en de zondagsontheiliging. „De roepende zonden die tegen de scheppingsorde indruisen, dienen uitgebannen.”
Dit was een oprechte oproep tot wederkeer tot God. Als we de concrete Bijbelse zaken niet meer mogen noemen men vindt dat die 'uitgeroeid' moeten worden, wat heeft ons dat te zeggen?
Ook Mordechaï sprak over uitroeien, namelijk het volk der Joden.
En: in Psalm 83 lezen we van uitroeien, boven de Psalm staat: Een klacht der gemeente Gods over de raadslagen der goddelozen tegen haar; biddende dat Hij dezelve wil straffen, gelijk Hij eertijds de vervolgers Zijns volks gestraft heeft.
O God, zwijg niet, houd U niet als doof, en zijt niet stil, o God.
Want zie, Uw vijanden maken getier, en Uw haters steken den kop op.
Zij maken listiglijk een heimelijken aanslag tegen Uw volk, en beraadslagen tegen Uw verborgenen.
Zij hebben gezegd: Komt, en laat ons hen uitroeien, dat zij geen volk meer zijn; dat aan den naam Israëls niet meer gedacht worde.
Uitroeien is niet aan ons, maar God roeit uit die zich tegen Hem zich stellen. Zo zijn er veel voorbeelden te noemen.
Niet aan ons is de wraak.
Ik denk overigens dat de meeste mensen niet uit zijn op een beperking van gedachten of meningen.
Echter, als de gevolgen van die gedachten en meningen een gevaar voor anderen vormen, dan is commentaar zeker op zijn plek.
Re: Homoseksualiteit
Jij zegt dat de term 'anders geaard' afbreuk doet aan het oorspronkelijke scheppingsdoel. Zo kun je ook zeggen dat de term 'overleden' afbreuk doet aan het oorspronkelijke scheppingsdoel. En de term 'gehandicapt' ook.Ora et labora schreef:---knip---.DDD schreef:Het kan nog veel gekker. Er zijn zelfs mensen die gehandicapt zijn. Ze hebben maar één been. Doet die term ook afbreuk aan het oorspronkelijke scheppingsdoel?Ora et labora schreef:Er word in refokringen ook gesproken over "anders geaard zijn''
Die term die doet ook al afbreuk aan het oorspronkelijke scheppingsdoel.
De Heere heeft de aard van de mens zo gemaakt dat de band van seksualiteit voor 1 man en 1 vrouw is.
In de band der liefde.
Met de bewoording ''anders geaard'' word vaak ook alles te soft opgenomen.
In de zin van o hij of zij is anders geaard dus hij of zij kan er niet aan doen.
Men kan er wel wat aan doen of dat het nu pijnlijk is of niet.
De ondersteuning en in liefde vermanen dat behoort er te zijn.
---knip---.
- Maanenschijn
- Berichten: 5220
- Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33
Re: Homoseksualiteit
Ik weet eigenlijk niet hoe de seksuele voorkeuren liggen bij kwallen, bij trollen trouwens ook niet.
De schepping is door onze zonden een gebroken schepping. Dat zien we op alle vlakken terug, ook in de gerichtheid en liefde van man en vrouw.
Het besef en inleving dat door mijn/onze zonde de wereld in stukken ligt, geeft mildheid voor de gebrokenheid bij een ander, en beseft dat die gebrokenheid niet meer is dan mijn eigen gebrokenheid. Dat is ook zo bij homoseksualiteit. Dat geeft geen mildheid voor de zonde, maar wel voor de zondaar.
De schepping is door onze zonden een gebroken schepping. Dat zien we op alle vlakken terug, ook in de gerichtheid en liefde van man en vrouw.
Het besef en inleving dat door mijn/onze zonde de wereld in stukken ligt, geeft mildheid voor de gebrokenheid bij een ander, en beseft dat die gebrokenheid niet meer is dan mijn eigen gebrokenheid. Dat is ook zo bij homoseksualiteit. Dat geeft geen mildheid voor de zonde, maar wel voor de zondaar.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Re: Homoseksualiteit
Homoseksualiteit komt bij dieren ook weleens voor.
En die hebben geen homolobby...
En die hebben geen homolobby...
Re: Homoseksualiteit
In dit topic wilde iemand een zekere vermoeidheid met het onderwerp aangeven. Helaas was dat in ongepaste bewoordingen. Daarom een knip. Houd het netjes, aub. En onderwerpen waarbij je een verzadigingspunt hebt bereikt, kun je eventueel ook overslaan.
Re: Homoseksualiteit
We moeten het zeker netjes houden. Echter de subtiele en voortdurende verdediging van onbijbelse standpunten (vaak in bedekte termen), is natuurlijk wel triest en vermoeiend en bovenal verdrietig en ongepast voor dit forum. Mijn hoop dat daar ook eens tegen opgetreden wordt, is helaas wel vervlogen…
Re: Homoseksualiteit
Wat ook ongepast, triest en vermoeiend is: de terugkerende opvatting dat er iets te genezen valt bij homoseksualiteit.
Door de eeuwen heen zijn er altijd mensen geweest die zich aangetrokken voelden tot hetzelfde geslacht. Ook waar de doodstraf staat op homoseksualiteit.
Het is ongepast als iemand dan beweert dat homo's 'er iets aan kunnen doen'.
Het is jammer dat hier en elders in de gereformeerde gezindte daar niet harder tegen wordt opgetreden.
Door de eeuwen heen zijn er altijd mensen geweest die zich aangetrokken voelden tot hetzelfde geslacht. Ook waar de doodstraf staat op homoseksualiteit.
Het is ongepast als iemand dan beweert dat homo's 'er iets aan kunnen doen'.
Het is jammer dat hier en elders in de gereformeerde gezindte daar niet harder tegen wordt opgetreden.
Re: Homoseksualiteit
'Er iets aan kunnen doen' is geen uitspraak die je noodzakelijk op een genezingsaspect hoeft te betrekken. De kerk gaat voornamelijk over geloof en bekering en in mindere mate over behandelingen.
Re: Homoseksualiteit
In het specifieke voorbeeld ging het om iemand die celibatair leefde.Herman schreef:'Er iets aan kunnen doen' is geen uitspraak die je noodzakelijk op een genezingsaspect hoeft te betrekken. De kerk gaat voornamelijk over geloof en bekering en in mindere mate over behandelingen.
Re: Homoseksualiteit
Het bericht van <17 Nov 2021 03:24 pm> gaat helemaal niet in op een specifiek voorbeeld, dus hoeft het daar ook niet te worden ingelezen.Ambtenaar schreef:In het specifieke voorbeeld ging het om iemand die celibatair leefde.